Eirik Tømmerås Posted May 28, 2016 Posted May 28, 2016 Var under bilen i går og oppdaget at venstre hjørne på bunnpanna var våt, jeg tenkte "fan og er det oljelekkasje". Jeg hentet ledlenseren for å lyse et annet sted og da så jeg at fargen på lekkasjen er blå. Tanken min går til vannpumpa, men sjekket denne for slakk da jeg hadde ute motor/gir før Jul, men det var ikke slakk i den. Men kan jo være tettingen på akslingen som er røket. Jeg kjørte motoren varm da den stod på bukkene, jeg har en plate liggende under foran og det kom ingen dråper på den. Jeg må fylle etter kjølevæske, men veldig skjeldent. Kjørte fra før Jul til for en mnd siden før jeg fylte etter da lampa tentes. Enda er nivået der det skal være. Noen som vet om plasser det kan lekke så lite? Toppakningen? Quote
Tor Anton Posted May 29, 2016 Posted May 29, 2016 sjekk i overløpsslangen fra ekspansjonstanken. er det f.eks noe feil med topp-pakningen så kan det hende du kjører trykk i tanken å kjøleveska renner via slangen å ned på plata. Quote
Recommended Posts