Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hei,

Kjøpte akkurat ny bruktbil, W211 '08 200 CDI aut.

Da jeg kjørte til jobb i dag, opplevde jeg en merkelig gir veksling mellom 2. og 3. gir. Det kom et "du k" og et lite smell, kjente ut som det nappet i hele bilen.

På motorveien synes jeg også motoren gikk på uforholdsmessig høyt turtall, +/- 3000 i 80km/t. Akkurat som om den ikke ville gire opp til 5. gir.

Parkerte bilen på jobb, og da jeg skulle sette den i park kom samme type dunk/smell/napping/slag i hele bilen mellom hvert girskifte; D - N - R - P.

Vet at det gikk lenge før første automatoljeskift, 120' eller 130'km. Bilen har nå gått 178', og det er ikke gjort automatoljeskift siden.

Noen som har tips til hva dette kan være?

Bilen skal inn igjen i morgen til feilsøking, men hadde vært topp om noen på forhånd visste hva det kan dreie seg om.

På forhånd, takk!

Edit: kom ikke opp noen varsellamper i dash.

Posted

Høres ut som om bilen går i nødmodus. Dette kan skyldes mange forskjellige ting og ikke nødvendigsvis ha noe med girkassen å gjøre i det hele tatt. Vanskelig å kunne peke på hva det kan være uten en diagnosetest.

Posted

Den gikk ikke i nødmodus. Kom ikke opp varseltrekant i dash.

Da jeg skulle parkere på jobb i dag og satt bilen i revers, gikk den ikke i gir. Verken revers eller drive fungerte. Måtte sette den opp i park, for så å sette den ned i revers igjen for å få den i gir.