Jump to content

Recommended Posts

Posted

Har en MB 190E 1994 modell som fusker når motor blir varm. Tenkte det kunne være fordelerlokk og rotor, så sjekket jo dette og var selvfølgelig helt utslitt. Byttet delene, men enda fusker den når den blir varm.. Noen tips til hva det da kan være?

Har tenkt å bytte olje på girkassa(automat), er det vanlig ATF olje som brukes da? Burde det flushes?

Posted

all 190E har fordelerlokk (de originale vel og merke  :D).

rart du ikke heller lurte på om det var 94mod da den siste ble levert i 93  8)

Du har byttet alle tenningsdeler så hvis en regner med du har brukt kvalitetsdeler så er det i orden.

Så er det igjen innsprøytning. Fra 88 er det kat og lambdasonde. Kat kan bli tett og lambda kan begynne å fjuske.

Lambda begynner ikke å jobbe før motoren er varm.

Ellers er det ikke uvanlig at vanntemp. og lufttempføleren blir def.

Den ene min startet kjempelett da det var kaldt, vinteren startet den med en gang,mens om sommeren måtte jeg dra den litt på starteren med gassen i bunn. Jeg byttet vanntempføleren å da ble den i orden igjen.

Posted

all 190E har fordelerlokk (de originale vel og merke  :D).

rart du ikke heller lurte på om det var 94mod da den siste ble levert i 93  8)

Tja jeg satt og tenkte M111 kom i 92/93, så jeg lurte om det fantes motorer med fordeler i 94? Var det M102 to the bitter end i dissa?