Øyvind.benz Posted May 22, 2016 Posted May 22, 2016 Hei! Sliter med at el-vinduene på bilen ikke funker, har kjørt de med direkte strøm på motor for å få de opp. Har målt at det kommer 12v fram til vinduene, men ikke faen om jeg får de opp på knappen.. Hører ingen tikk fra noe som helst når jeg trykker på knappen, men det kommer jo strøm fram til motor, hvorfor vil ikke motoren gå? Nå er vel relet sikkert ok, da strømmen kommer fram, men vil allikevel vite hvor den er plassert. Takk for svar! -Øyvind J Quote
Øyvind.benz Posted May 22, 2016 Author Posted May 22, 2016 Hei, takk for svar. Skal visst ligge i baksetet, men der ligger bare en vacuumpumpe. Finnes det så mange forskjellige plasseringer av vindusrele/komfortrele osv? Nå funker takluka mi, så da er vel kanskje rele i orden? samt at jeg får 12V både opp og ned når jeg trykker på knapp. Merkelige greier.. Quote
Marevan Posted May 22, 2016 Posted May 22, 2016 Slappe sikringer? Om det er w124 så har jeg opplevd at sikringene er irret , men strøm kommer frem. Bare ikke nok. Sent from my SM-G920F using Tapatalk Quote
Øyvind.benz Posted May 22, 2016 Author Posted May 22, 2016 Hm, nei det har jeg ikke sjekket. Merket meg bare at sikringene er hele og strøm kommer fram. skal sjekke i morgen! Takk! Quote
FrodeS Posted May 23, 2016 Posted May 23, 2016 Ligger under baksetet på VENSTRE side. Ganske avlangt relé med masse plugger. Litt usikker på 87-modell, men på senere modeller mener jeg det er to typer. Det ene brukes hvis bilen KUN har soltak, det andre hvis den har el.vinduer (2 eller 4), (og evt. soltak). Quote
Tor Anton Posted May 23, 2016 Posted May 23, 2016 er det "styring" bak på 87mod???? På w201 er det kun et arbeidsrelè i sikringsboksen. De er slik at det er gir strøm på første hakket på tenningslåsen(pos 1) og da døra er oppe(nøkkel i pos 0) Quote
Recommended Posts