Jonas94 Posted May 22, 2016 Posted May 22, 2016 Noen her inne som har erfaring med A-klasse mercedes? Planlegger å handle inn en bil til, en billig dieselbil med mulighet for å ha med seg litt i tilfelle det trengs. Ser at mange av disse A-klassene er forhåndsvis rimelige nå. Lett bil og lavt forbruk. Utseende er litt så som så synes jeg, men hvordan er de iforhold til rust? Er jo i årsgruppen til 202,208 og 210. De var ikke kjent for å være rustfri. Er også forhjulstrekker, hvordan er denne konstruksjonen fra mercedes? kun hatt bakhjulsstrekk, og forbinder jo mercedes med bakhjulsstrekk, så har de klart å lage forhjulsstrekkere av samme gode kvalitet? Quote
Stig Posted May 22, 2016 Posted May 22, 2016 w168 = mye bil for pengene, spør du meg Men har jo et utseende få klarer å sette pris på.. Jeg er fornøyd selv, men kun eid den i 3 uker. Fryktet kjøreegenskaper lik en Corsa, men er definitivt bedre enn andre lignende småbiler. Artig å kjøre og passe treg. Det er jo forhjulstrekk, og kjennes også ut som forhjulstrekk. Ingen vei utenom det.. Typisk rust er steinsprang på panser og a-pillarene + hjulbuer i alle fall. Les deg opp på denne siden Quote
Toalmar Posted July 24, 2016 Posted July 24, 2016 Har en W169 160 cdi som "Konebil" her i heimen. Helt grei bil som alltid starter og går. Trang og j..... og skru på, men ikke mye som må gjøres med den. Har hatt den i 6-7 år og skal snart selges da vi skal over på elbil. Brukes mest til småkjøring. forbruket er sånn midt på treet. Quote
Jonas94 Posted July 25, 2016 Author Posted July 25, 2016 "forbruket er sånn midt på treet" det vil si? Quote
Toalmar Posted July 25, 2016 Posted July 25, 2016 Nå bruker jeg app som jeg kan se forbruker fra langt tilbake. faktisk fra november 2013. Snittet ligger på 0,622 liter pr mil. Har kjørt 35' på den tiden. Grunnen til utsagnet midt på treet er at min C-klasse 250 4matic har samme snittforbruk. Quote
Recommended Posts