Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hallo,jeg har bygget om en 300e fra manuel til automat og begynner og få ting på plass,men har et lite problem. på girvelgeren sitter det en knapp(vender) som heter W/S og det går et kontaktstykke fra sjalterboksen som det kommer to ledninger ut fra,jeg klarer ikke og finne ut hvor disse to ledningene skal kan noen hjelpe?

Frank.

• 1 year later...
Posted

Hei,det er riktig at det går to ledninger fra shaltebosken som har med s/w og gjøre,i motorrommet på venstere side når du sitter bak rattet altså i kjøreretning må du montere en vakum ventil ( går på vakum og elektrisk) fra shalteren en ledning opp til vakumventilen og fra vakumventilen tilbake til den andere ledningen som kommer fra shalteren dette for og slå vakummen av og på.

Gjorde dette selv når jeg bygget om fra manuel til automat,men fikk ingen glede av det fordi automatkassa jeg satte inn var for gammel

og hadde ikke denne funksjonen så det bør du sjekke opp for hvis kassa er uten denne funksjonen er det bare og stripse ledningene fra shalteren sammen og glemme denne opperasjonen.

Håper dette var til hjelp.

Frank. (300e)