Henning Bruun Posted May 20, 2016 Posted May 20, 2016 Jeg vet det har vært omtalt på forumet før, men hvem er det som produserer klassiske penta replika felger? Sent from my iPad using Tapatalk Quote
Stian Posted May 27, 2016 Posted May 27, 2016 Maxilite http://customer.maxilite.ch/en/mercedes/r107-sl-slc Quote
Eirik Tømmerås Posted May 28, 2016 Posted May 28, 2016 Hvordan ser originale Penta ut, med eller uten knekk ytterst på ekene? Jeg har med knekk og det står Penta støpt i felgene. Quote
Olaf Posted May 28, 2016 Posted May 28, 2016 Jeg har et sett med de samme felgene som Erik, i 7"x15" ET24 fra Melber, med knekk på eikene. Jeg så i et engelsk forum at det var de samme felgene (av utseende) som ble levert i et AMG stylingsett for 190-serien, men det står jo mye rart i forumer, så... Med vennlig hilsen, Olaf Quote
_s_y_v_e_r_s_e_n_ Posted May 28, 2016 Posted May 28, 2016 Hvordan ser originale Penta ut, med eller uten knekk ytterst på ekene? Jeg har med knekk og det står Penta støpt i felgene. Penta felger står det Penta stemplet inn på. Det samme gjør det på AMG. Penta er jo kopifelger av AMG. Melber er også kopifelg av Penta/AMG. Det var mange som laget kopi av AMG sine Penta felger på 80 tallet. Men så er det veldig mange varianter i tillegg. Quote
Stian Posted May 30, 2016 Posted May 30, 2016 AMG kjøpte vel pentafelgene av 100+ til å begynne med? Quote
Henning Bruun Posted June 1, 2016 Author Posted June 1, 2016 Skal du over på Penta Henning? vet ikke helt, kanskje hvis jeg bytter ut 300SD'n Quote
Olaf Posted June 1, 2016 Posted June 1, 2016 Oj, det engelske forumet hadde rett i at felgene med knekk på eikene (de rett under bildet av bilen) var noe AMG leverte, men da i 16". Stian, vet du hvem som laget felgene for Rote Sau, var de tyske, eller kan det ha vært Minilite? Forøvrig en merkelig dekkdimensjon til de felgene! Med vennlig hilsen, Olaf Quote
_s_y_v_e_r_s_e_n_ Posted June 2, 2016 Posted June 2, 2016 Jeg har aldri sett disse felgene for salg noen gang. Hva er navnet på dem? (Rote Sau felgene) Ligener litt på Ronal felger egentlig Quote
Stian Posted June 9, 2016 Posted June 9, 2016 Jeg tror de er laget av 100+. Det kan jo passe bra. Felger du aldri har sett til salgs, laget av en fabrikant du aldri har hørt om Quote
Recommended Posts