Jump to content

Spm ang c124

Recommended Posts

Guest Morty20
Posted

Spm er rett å slett hvilken av c124 som er mest ettertraktet/gir best salgsverdi av: 300ce 12v 89-93mod 300ce 24v eller 320ce? En av disse blir det garantert. Si gjerne også litt om hvorfor/hvorfor ikke osv

Guest Morty20
Posted

Her var det ikke mange meninger. Hehe. Vet vel at m103 12ventileren er mest "driftsikker" m104 24ventileren gir 220hk akkurat som 3.2liter m104, men har vel noe mer moment. Vet også at 24ventilerne har mer topp prob enn 12v samt at 94mod 320ce jeg ser på kan ha kabelmokke som er biologisk nedbrytbar. Men spm er hvem er mest ettertraktet å gir best verdi ved videre salg?

Posted

Alle "problemer" med 104 er jo greit fixbare. Det er en mye mer moderne motor slik jeg ser det, og bruker mindre drivstoff. Jeg er ikke i tvil om at jeg hadde valgt en m104, eller m111, før m103.

Men det er bare min mening da:)

Sent from my SM-G920F using Tapatalk

Guest Morty20
Posted

Hjertelig, deler sedan karosseri deler med coupe? Dører,koffertluke og skjermer?

Posted

Hjertelig, deler sedan karosseri deler med coupe? Dører,koffertluke og skjermer?

Skjermen er lik, noen mener det er en liten grad forsjell der blinklysene sitter, men så ingen ting.

dører er ikke lik på coupe / sedan, sedan har samme dører som stasjonsvogn. coupe har mye større dører.

kofferlokk er jeg usikker på, men tror ikke de er like pga formen på bilen.

Har selv 88 300ce 12v.

godt fornøyd med den pga alder, snart veteran og da fantes det ikke m104.

Guest Morty20
Posted

Ja når den først blir 30år stiger nok verdien, men jeg klarer ikke finne noen veteran

Posted

koffertlokk har annen form på sedan i forhold til coupe.

Har en 300-12 coupe nå, men hadde jeg kunnet velge hadde de blitt 320, disse får man vel med 5-trinns girkasse og?

Vegard Bjørneset

Posted

men er det egentlig en svakhet i toppen på m104 eller er problemet egentlig feilbruk..? (kald motor etc)

Vet org. topp-pakningen (på de første modellene?) skulle vare et problem, men etter et bytte var det ikke noe"problem" lenger?

hadde en m103 manuell og har nå et 300 m104  og må si at m104 føles mye friskere til tross for at denne er automat.

Posted

300-24 har 40 hk mer, så det skulle vel bare mangle.

Jeg har en 300E med manuell, og den kassa bidrar ikke til å gjøre at bilen føles noe friskere. Veldig lang utveksling. Antakelig fin på autobahn, når man kan gire ned litt og tømme 3. giret f.eks. Det går til 180.

Posted

men er det egentlig en svakhet i toppen på m104 eller er problemet egentlig feilbruk..? (kald motor etc)

Vet org. topp-pakningen (på de første modellene?) skulle vare et problem, men etter et bytte var det ikke noe"problem" lenger?

hadde en m103 manuell og har nå et 300 m104  og må si at m104 føles mye friskere til tross for at denne er automat.

Det er vel ikke noe galt med selve toppen på M104? At toppakningene holder ca 150-200k mellom hvert bytte ser jeg ikke på som noe problem. Ganske så vanlig med seksere, det er jo lange motorer. Min toppakning ble byttet på ca 140k. Nå har bilen gått 311k og ikke byttet siden dette (Det var på starten av 2000-tallet). Motorledningsnettet er en annen sak, men er det først fikset så er problemet løst. M104 er i mine øyne overlegen M103.
Posted

Tror det er en svakhet som gir utslag på eu kontrollen bak venstre på toppakning. Det lekker visst kun ut olje.

Flenstad har toppakning som det påstås at fikser dette for godt.

Posted

Hvis motor er avgjørende i ditt valg, ville jeg valgt 320'en. Den og 300-24 har jo samme antall hester, men 320'en er nok mer kjørbar til daglig da den har mer moment på lavere turtall. 300-24 kan nok oppleves litt kvikkere på høyere turtall DERSOM (og det er et stort dersom) KE-JET'en(som er innsprøytningssystemet på denne) fungerer som det skal, men hvor ofte beveger du deg egentlig opp på 6-7000 omdr? Nesten ingen kan å skru på KE-JET lenger og delene er relativt dyre. Da er 320'en med elektronisk innsprøyting bedre. Ja, toppakning er en svakhet, men om du har litt tålmodighet og ikke beveger deg noe særlig over 2500 omdr. før den er gjennomvarm så skal det ikke være noe problem. Ledningsnettet er overkommelig å fikse selv. Alternativet er evt. å sende det til Tyskland for å få det reparert der.

Posted

Jeg fikk tak i helt og fint ledningsnett til 2-3k, men har ikke fått satt det inn enda. Mitt fungerer fint enda, men ryker nok nå som toppakning en skal byttes:)

Posted

320  har topp HK og Nm 1000rpm tiligere enn 300e24, det er mye :o  eneste grunnen til at jeg kjøpte min 300e24 var fordi jeg ikke fant en 320 :)

Jeg er litt for ofte over 5000rpm :P  :lol:

Posted
Jeg er litt for ofte over 5000rpm :P  :lol:

Hehe, ja.. Lyden fra en 300-24 mellom 6 til 7000 omdr er ganske avhengighetsskapende...  :) :)