ketild Posted May 18, 2016 Posted May 18, 2016 Hei, Jeg har en E220 CDI 2006-modell sendan (w211) hvor bagasjeromslokket har sluttet å virke. Får ikke åpnet det (hverken fra bryter i sjåførdøren eller elektronisk med nøkkelen), bremselysstripen (ekstra bremselys) virker ikke og nummerskiltbelysningen virker ikke. Alle andre lys bak virker, men ikke de som sitter i selve lokket. Ingen reaksjon i bagasjeromslokket i det hele tatt altså. Får dog åpnet det med nøkkel. Problemet oppsto etter at jeg hadde koblet fra henger og bagasjerommet hadde vært fylt av puter. Har sjekket ALLE sikringer, og alle kabler jeg kan finne synlige i bagasjerommet, men finner ikke ut hvor feilen kan være. Noen som har forslag til tiltak - foruten å bestille time til bilen på verksted...? Quote
Tor Anton Posted May 18, 2016 Posted May 18, 2016 Virker nøkkelen? får du ned baksete så du kommer inn i bagasjerommet??? høres ut som det er blitt noe feil med ledningene inn i lokket. Quote
ketild Posted May 18, 2016 Author Posted May 18, 2016 Ja, får åpnet bagasjerommet med nøkkelen (den lille som må inn i nøkkelhullet i bagasjelokket...), og får lagt ned baksetene da. Jeg tenker nok som deg, at det trolig må være noe feil med ledningene inn i lokket, men vet ikke hvor jeg skal lete. Det kan være en tilfeldighet at dette skjedde samtidig med at bagasjerommet var fullt av puter. Jeg har vanskelig for å tro at noen puter skal kunne være årsak til dette, men jeg har da begynt å lete i selve bagasjerommet uten å finne noe unormalt. Quote
tommern57 Posted May 18, 2016 Posted May 18, 2016 Sjekk kabling som går i hengslene på lokket for brudd. Quote
Jack M Posted May 18, 2016 Posted May 18, 2016 Hei Jeg hadde samme feil på min E200 w211 2007 modell og da var det brudd i ledning som er i venstre hengsel til bagasjelokket.. Quote
ketild Posted May 19, 2016 Author Posted May 19, 2016 Tusen hjertelig takk for knallgod hjelp til tommern57 og Jack M!!! :D Det var brudd i den brune ledningen som er i venstre hengsel til bagasjelokket. Velger å tro at det var tilfeldig at dette skjedde samtidig som bagasjerommet var fullt av puter, men man begynner jo å lure... Fikk strippet bagasjerommet for alt av kosmetiske deksler, så nå blir det rundvask og kontroll av alt elektrisk med det samme. Kanskje til og med montering av nummerskiltplate med ryggekamera. Case closed :D Quote
Recommended Posts