Jump to content

Recommended Posts

Posted

Har nylig kjøpt denne bilen og har oppdaget et problem med låsen på bakluken. Den låser ikke via fjernkontroll (har ikke forsøkt nøkkel da jeg uansett vil fikse denne feilen). Når jeg åpner bakluken etter å ha låst bilen går alarmen.

Jeg har tatt av panelet og gjort en visuell sjekk. Pneumatikken ser ut til å fungere og en metallpinne vris rundt når jeg låser bilen. Mer enn det er det umulig å se pga at den er montert bak noen "metallbjelker". Jeg har forsøkt å finne videoer for W210 stasjonsvogner uten hell. Det beste ville vært om noen la inn en link til en video, men om dette ikke er tilgjengelig ville en steg for steg forklaring være flott. Det første jeg tenkte å gjøre, etter en visuell inspeksjon, ville være å olje alle bevegelige deler, bilen er tross alt 18 år gammel.

Posted

Når min w210s kuffert lokk gikk i vranglås.Klarte jeg å få åpnet den ved å bytte om slangene  på vakumpumpen som er montert under baksetet, Da kunne jeg trykke på døråpneren på fjernkontrollen og vips så spratt kufferten opp :)

Posted

Når min w210s kuffert lokk gikk i vranglås.Klarte jeg å få åpnet den ved å bytte om slangene  på vakumpumpen som er montert under baksetet, Da kunne jeg trykke på døråpneren på fjernkontrollen og vips så spratt kufferten opp :)

Da mistet du vel noe annet.

Posted

Ettersom "stempelet" i overgangen pneumatisk/mekanisk fungerer tror jeg ikke det er vacumrøret som er problemet. Det er som sagt en metallpinne som sørger for låsingen som fungerer, derfor antar jeg at det er mekanikken etter dette som er problemet. Jeg hører at mekanikken går inni luken.

Er det noen som bet hvordan man demonterer låsesystemet der?

Posted

Da mistet du vel noe annet.

Jeg hadde montert en sperring av lysbryteren i kufferten ,da jeg bruker bilen som arbeidsbil og står mye med lokket åpent.Etter å ha fjernet sperringen fungerte låsen normalt igjen.