Per Martin A Posted May 11, 2016 Posted May 11, 2016 God kveld Når jeg legger over i høyre eller venstre kommer det en rumlelyd. Den er avhengig av krenging i fart. Kommer kun ved førstegangs høyre eller venstresving. Det er som om jeg skulle hatt 10 småstein i et rør, velta røret få grader den veien bilen krengte, så steinen rann sakte ned (10 sek.) og la seg. Så rann steinen tilbake i første motsatt sving. Noen som kan tenke seg hva det er? W245, 180 CDI, 2008, 65.000 km Per Martin Quote
Tor Anton Posted May 11, 2016 Posted May 11, 2016 Sjekket i alle hulrom????? Sent fra min D5803 via Tapatalk Quote
Per Martin A Posted May 12, 2016 Author Posted May 12, 2016 Lyden kommer fra fremre halvdel. Har ikke sjekket alle hulrom. Kan hjullagrene lage slik lyd? Quote
Tor Anton Posted May 12, 2016 Posted May 12, 2016 hjullager rommler. På min 190 var det lyd da jeg svingte til ene siden å ikke andre. Bare å jekke opp å kjenne etter slakk i hjulet og/eller snurre det rundt. Quote
RuneT Posted May 13, 2016 Posted May 13, 2016 Lyden kommer fra fremre halvdel. Har ikke sjekket alle hulrom. Kan hjullagrene lage slik lyd? Nei. Ikke hvis din beskrivelse stemmer med at lyden forsvinner etter 1.gangs sving til begge sider. Hjullager vil som oftest lage sterkere lyd ved sving til den ene siden enn den andre. Det kommer an på hvilken side som er defekt. Sjelden defekt begge sider samtidig, og jeg har vel aldri bytta originale hjullager på en MB på så kort km som du har. Høres det ut som "steinene" sklir, eller som at de triller/ruller? Hvor mye må du svinge og hvilken fart må du ha for å høre lyden? Quote
Per Martin A Posted May 17, 2016 Author Posted May 17, 2016 Nei. Ikke hvis din beskrivelse stemmer med at lyden forsvinner etter 1.gangs sving til begge sider. Hjullager vil som oftest lage sterkere lyd ved sving til den ene siden enn den andre. Det kommer an på hvilken side som er defekt. Sjelden defekt begge sider samtidig, og jeg har vel aldri bytta originale hjullager på en MB på så kort km som du har. Høres det ut som "steinene" sklir, eller som at de triller/ruller? Hvor mye må du svinge og hvilken fart må du ha for å høre lyden? Gode momenter du kommer med her RuneT. Høres ut som de sklir. Men vanskelig å si. Må ligge over 30 km/t. Se vedlegg. Rød merking trigger lyd. Grønne svinger er ok. Quote
lowman Posted May 19, 2016 Posted May 19, 2016 høres ut som en "merkelig" feil. ett hjullager har vel aldri hørtes ut som "stein som "renner"... men hjullager på w245 er ikke noe sjeldent tilfelle..ei ved så liten km stand.hjullager både foran og bak har jeg vert borti fleeere ganger..på biler mellom 50 og 100k har også vert borti ting som har ligget både under sete og under gulvtepper i hulrom..som ligger å ruller fram og tilbake. En annen ting er trapping i dekk..som kan lage veldig lyd som minner om hjullager...men "stein som ruller"...aldri hørt den definisjonen på noe som har vist seg å være hjullager eller trapping..sånn sett det beste hadde jo vert om du hadde fått filma lyden, Eller blir det for det meste gjetting fra dem fleste vil jeg tro ,,uten å ha opplevd lyden AKKURAT som den er.Folk kan fort ha forskjellige "definisjoner " på hva "ulyder" er.. Quote
Per Martin A Posted June 5, 2016 Author Posted June 5, 2016 Takk for svar Lowman. Her har jeg lagt ut lydfeilen, 2 videoer. Quote
lowman Posted June 6, 2016 Posted June 6, 2016 er det den litt "høyfrekvente"pffiiiiffffeeeeee ..."kvittre" lyden...? Quote
pulver Posted June 6, 2016 Posted June 6, 2016 Ganske så O.T,men alikavæll... D her får mæ t å tænke på en hummoristisk trikker som en gang i tia jobba på et skipsværk som bygde supplybåta. I den båten dette gjelde,så va det laga et rom midt-skips..allså mett i båten,men oppe på brua. Kall det kartrom eller ka man vil. Mett på båten va d byggd iaffal. I sin egene lille humorværden,så la den nævnte trikker opp strøm bl.a i det rommet. Ha la like greit et tomt trækkrør me 3 klinkekule i..lægg mærke t 3 klinkekule. Detta røret va jo ilage aille andre rør såm jikk t og fra detta nævnte rommet i båten. Å dæm va det mange av. Ka trur dåkker skjedd når båten ble sjøsatt,å tatt i bruk? Di klinkelune lå jo ustanselig å rulla..att og fram..att og fram. D blei en del klaga på den lyden såm va oppunder dækk..sånn rullanes stein liksåm. Ætter fleire værkstedbesøk,blei det bestæmt at detta rommet sku plokkes ned..å ætter langt om længe fant dæm overnævnte rør..å rommet kunne bygges opp ijænn. Historia nævne ikke meir om trikkern*.*(Elektrikker før dæm såm ikke veit) Førøvrig en dyr humor. Quote
Per Martin A Posted June 8, 2016 Author Posted June 8, 2016 Får håpe det ikke ligger klinkekuler i noen rør Ja. Det er den lyden du beskriver lowman. Quote
lowman Posted June 12, 2016 Posted June 12, 2016 virker AC"en? litt skudd i mørket...da det er ikke lett så lenge det er kun kamera lyd..men det JEG hører..høres ut som AC anlegg som er tomt for gass...det skal jo da selfølgelig ikke ha noe med svinging å gjøre..men ..allikevel...høres det ut som samme lyden..men det er jo mulig det høres "anderledes" ut i virkeligheten... Quote
Recommended Posts