Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hei!

Da er eg blitt medlem. Fikk medlemskap av min bror (som er minst like merce-entusiast som meg!).

Kjøpte for en måned siden av strøken 96 modell E230 Avantgard som eg er veldig fornøgd med. Bilen har gått berre 140"km og ser omtrent ny ut.

Forrige eier har brukt blyfri 98 på bilen siden den var ny, noe eg også har brukt siden eg kjøpte den.

Men er dette nødvendig, eller har det noe positiv effekt?

Posted

Det skal ikke vere nødvendig. Og det er liten forskjell på 95 og 98. Det sies att en får mer effekt ut av motoren med 98, men med de bilene eg har hatt har eg ikkje merket forskjell.

:DVelkommen som ny medlem. :D

Posted

Vet ikke om dette stemmer, men jeg har hørt fra bilselgere og mekanikere i Tyskland at enkelte tyske biler blir stilt inn for å bruke 98. Bytte til 95 vil da gjøre at bilen ikke går skikkelig..

Prøv å fyll et par tanker med 95. Merker du vesentlig forskjell så er det bare å gå tilbake..

Posted

Mulig jeg er ute på glattisen her nå, men jeg mener bestemt og ha hørt at disse motorene (M111) har bankesensor. Dvs at den justerer seg selv ettersom hva man har på tanken.

Posted

Mulig jeg er ute på glattisen her nå, men jeg mener bestemt og ha hørt at disse motorene (M111) har bankesensor. Dvs at den justerer seg selv ettersom hva man har på tanken.

Det er helt riktig. Dessuten så tviler jeg sterkt på at 230en trenger 98 når AMG anbefallte 95 blyfri til 3.4 AMG motoren jeg hadde.

Posted

Etter å ha lekt litt med sprutet til siste versjon av M104 sitter jeg igjen med et inntrykk av at tennings mappinga er svært forsiktig. Dvs jeg mistenker tempen på innsugslufta påvirker tenninga i stor grad (dette er bare noe jeg tror: lav innsug temp -> mer agressiv tenning). Effektmessig virker det å være mye større potensiale i overskudd på kald innsug luft enn 95/98 oktan.

Posted

Velkommen som medlem :)

Det står vel på insiden av tanklokket ditt hva som er anbefalt å bruke?

Mener det er slik at bleifrei er 92okt og super bleifrei er 95 okt, 98okt i Tyskland heter vel super duper hehe...

Posted

takker for svar. Står super bleifrei på tanklokket, ja.  Tidligere eier trodde sikkert dette var det samme som blyfri 98.

Da tanker eg 95 neste gang...

Posted

Velkommen i klubben.  Min bruker ihbertfall mindre bensin med 98 enn 95, prisforskjellen gjør at jeg kjører 98 da det blir rimligere i lengden, da den som sagt bruker mindre bensin. Effekt messig merker man ikke så mye, men forbruk merker jeg endel. Kjørte madammens 99-E200T på 98 i sommerferien, og den gikk merkbart bedre etterpå......

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
  • Create New...