Alexander Hamre Posted May 10, 2016 Posted May 10, 2016 Hei! Etter mange år med Volkswagen og Audi, så tenkte jeg nå å prøve Mercedes! Har gått til anskaffelse av en 2000 C-klasse 220cdi, men denne er ombygget til C30 AMG. For de som ikke kjenner til denne typen, så er det altså en 3.0 r5 cdi motor som er bygget på 270. Effekten er 231hk originalt. Nå kjenner jeg mest til vag og hva som er mulig der og ikke, men åssen går Mercedes-folket fram for å få ting skrevet i vognkortet? 😃 Alexander Quote
Tor Anton Posted May 11, 2016 Posted May 11, 2016 hva er gjort ifb. med ombyggingen????? er forakselvekten innenfor og du har kvittering på motoren så er dette noe som ikke er vanskelig. Quote
Alexander Hamre Posted May 11, 2016 Author Posted May 11, 2016 Den nevnte bilen har en godkjent "ombygging", og den går på at det er utført rammebytte. Henter bilen til uka, så har ikke papir foran meg nå. Bilen kan virke til å ha vært en originalbygd bil fra Mercedes/AMG, og at det bare er flytta rammenummer og godkjent den slik. Det sitter iallefall alt fra AMG på den; Bremser, ratt, intriør (iallefall sportsintriør) fangere osv. Skal ha papirer på det meste Veit slik som med Opel, så bruker de å reise innom forhandleren sin (i Valdres er de iallefall samarbeidsvillige) for at de skal skrive ut papir på hva som skal til. Er Mercedes likedan? Eller trenger en ikke det? Quote
Tor Anton Posted May 11, 2016 Posted May 11, 2016 mercedes er på ingen måte slike. Du må ha dok fra importør da det ikke holder med en lokal forhandler. Å DB er greie da det gjelder ombygging. Men er det tatt et godkjent chassibytte på bilen så er det jo i orden. Er det en c30 som er godkjent til 220cdi så tar du alt med BT, gjerne sfoor gruppen. Det er mulig de kan være litt vriene å få de til å godkjenne den med c30 motor da de ser på dette som en mulighet å unngå avgifter. Jeg spurte for ett par år siden om jeg kunne ta chassibytte på en E230 å bruke en E55 amg som donor karosseri å det var greit, det var ikke så greit å sette inn 55amg motoren etter at jeg hadde vist bilen med 230motor å fått skiltene fra e230 på den. Da kunne jeg vist tolle E55 AMG å betale avgiftene. De hadde akkurat en sag ang. en A6 2.4Q som det hadde blitt søkt om å gjøre det samme med (2.7 Bi turbo) da jeg spurte, å denne personen kom til å få avslag. Quote
Alexander Hamre Posted May 30, 2016 Author Posted May 30, 2016 Liten oppdatering her Var innom Statens vegevesen på Gol nå på mandag sist uke, og han ville da at jeg skulle skaffe papirer fra Mercedes på at "ombygging" var tilsvarende en original c30 amg. Stakk så innom Mercedes på Gol, og de søkte opp norske registreringsnummeret, og det første som spratt opp i systemet deres var "C30 AMG" Nå skal bilen inn på sjekk hos dem på torsdag, så da blir det spennede å se. Bilen er iallefall en original AMG, så det forenkler prosessen MYE! Quote
Tor Anton Posted May 30, 2016 Posted May 30, 2016 kommer det opp c30 på skiltnummeret så er vel saken avklart å trenger ikke mere utredning??? Quote
Recommended Posts