Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hei. Jeg har en MB w211 E200 2007 modell BR 47084, WDB2110071B156661. Jeg har fått bankelyd bak. Har sjekket alt av foringer, men fant ikke slark. Regner med at støtdemperene er gåen. Sjekket med Mercedesverksted i Alta og de skulle ha kr 8100,- pr stk for nye. Har sjekket på nettet og ser at man kan få kjøpt slike til halve prisen. Men jeg glemte å spørre om delenr på disse og lurer på om noen på forumet her kan finne delenr til meg. Ja det er airmatic. Byttet belgene i fjor sommer til Arnottbelger samt kompressor.

Posted

Hei igjen. Skal ta en tlf til dem i morgen. Er det ufint å spørre etter delenr når man får pris. Dem skjønner vel at man skal sjekke priser på nette.....

Posted

De demperne der er nok dyrere enn vanlige, sånn så du er klar over det.

Husk at du også må bytte på begge sider.

Da jeg sjekket kostet det vel rundt 17k ferdig byttet hos BOS mener jeg å huske, jeg betalte under halvparten hos Klaus Beckmann i Trittau (Tyskland)

Hos meg var symptomene også banking bak, jeg var 100% trygg på at det var støtdemperen ganske tidlig og fikset det da mens jeg var i Tyskland for å ordne andre feil på bilen (defekt fordelingskasse)

Å be om delenummeret anser jeg som helt uproblematisk.

Posted

Hei

Ringte Auto Trio i dag. Hyggelige gutter å prate med. Delenummeret var 2113262800. Dem hadde ikke slike dempere inne. Dem hadde flere i bestilling, men disse var ikke kommet. Pris var kr 7290,- pr stk. Skal sjekke litt på nettet og se hva jeg finner der. Airmatic koster.  :)

Posted

På min 211 med airmatic var det byttet bare én støtdemper før jeg kjøpte bilen. Og har ikke hatt noe som tilsier at den andre er dårlig etter snart 5 år.

På en Volvo FrodeS og jeg eide ble det byttet bare ei fjær også..

Det betyr ikke at det var det beste alternativet.

Ved verkstedet jeg byttet dempere på var det naturligvis uaktuelt å bytte bare den ene, bilen min hadde da gått 85kkm.

Er det en demper som ryker ved vesentlig lavere kilometerstand enn det er det noe helt annet, men for min del ville jeg ikke byttet kun den ene på en bil som har gått mer enn et par titalls tusen kilometer.