Jump to content

W211 - 2008/200CDI/180'km - Airmatic/Distronic/ILS m.m.

Recommended Posts

Posted

Hei!

Førstegangskjøper av Mercedes her. Snuser litt på brukt W211. Har sett på og prøvekjørt denne: http://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=74836087

Noen av "problemene" jeg merket meg var at luftfjeringen venstre bak lå nedpå inntil bilen og kompressoren startet. Da løftet den seg til normal posisjon. Selger mener dette er en gåen belg, som de vil fikse før ev. salg. I den forbindelse lurer jeg på om det er normalt å bytte på begge sider når man først bytter? Og hva med kompressor? Leser at det kan være lurt å bytte når det har vært hull på belg og kompressor har måtte jobbe "overtid" for å fylle belgen med luft kontinuerlig.

Ved kjøring i nesten alle hastigheter dro bilen godt til høyre når jeg slapp rattet. Etter to-tre sekunder var bilen alltid på vei i grøfta. Forstilling? Firehjulskontroll? Ulikt slitte dekk?

Ellers var det litt småplukk. Gjærlukt av AC/ventilasjonssystemet. Relativt tung på rattet. Regner med at det er dårlige nærlys pga utbrente reflektorer.

Hva mener folket her? Jeg er ikke i overkant nevenyttig når det kommer til bil, men liker en utfordring og synes alltid det er morsomt å lese seg opp på nye emner. Så finnes det sikkert gode youtube reparasjonsvideoer.

Takker på forhånd for tilbakemeldinger!

Posted

Alle biler styrer ut mot grøft om de er satt opp rett fram. Det er stort sett fall fra midten av veien og ut på 2-3%

Sent from my SM-G920F using Tapatalk

Posted

Lukten av AC kan være så enkelt som at kupefilteret må byttes.

Dårlige reflektorer er ikke noe nytt, men syntes det var litt tidlig på denne bilen.

Mercedes er noe tung på rattet, slikt er ulikt på alle biler..

Antar at denne bilen har servotronic, så den bør bli lettere på rattet i lavere hastigheter.