Jump to content

Recommended Posts

Posted

Jeg skal bestykke 190´n med bilstereo. Jeg har fra før gode erfaringer med høytalere fra Infinity, men tenker nå å prøve Rockford Fosgate høytalere. 6x9" bak siden det er tatt hull for det fra før jeg kjøpte bilen. Og 4" fremme i dashbordet.

Grunnen til at jeg ikke går for Infinity er at de ikke selger dette merket i 4" fulltonehøytaler hos Bilradiospesialisten. Er jeg på villspor hvis jeg velger Rockford Fosgate høytalere? Eller hvordan er JBL? Er jo JBL forsterkere og Infinity Kappa 12" sub jeg har liggende fra før.

Posted

Har hatt et sett rockford t142 i min w124. Kan ikke si at jeg noen gang var sånn kjempe imponert.

Var nettopp å hentet meg et par Focal 100AC som jeg skal installere i bilen i løpet av et par dager. Kan komme med mer om de da.

Som du kan se på bildet så er Rockford mye større fysisk enn focal'n, så tror nok jeg kan få plass til 5.25" framme av høytalere fra dem.

8trfF.jpg

Posted

Har du rå/villig til å ta deg råd så er Focal 100AC helt klart et bra valg. Har faktisk nå bestilt Focal 130AS (5.25 komponent sett) for å ha framme så blir 4" i bakdørene. Monterte dem nå midlertidig framme. Ikke innspilt samt på kun spilleren så ga de kjempe trykk(forhold til størrelse) fylde med klarhet.

Posted

Hehe.. Har Focal i 420'n, Spiller helt rått. Front kjører jeg Focal PS165F3, bak er det Focal PC 130F om ikke det var PC 165F husker ikke helt i farten..

Tror ikke det er mye annet jeg ville ha kjøpt av franske produkter.

I dag er faktisk Naim Audio og Focal sammenslått. Så du kan jo si at de er 50% engelsk om det hjelper på ;)

Evt så har du dynabel.no som selger Gladen 4" i to varianter

Bassbrothers.no selger Ground Zero, Helix og Blam.

GZ har jeg selv som sub element [(2xGZRW 25SPL) og forsterker (GZHA 5125XII) i 420'n er storfornøyd med disse. Men har selv ikke hørt noen av fulltone høytalerne dems, men har fått fortalt at dem kan være noe skarp i lyden.

Så du har masse å velge mellom. Evt så har jeg liggende disse t142'ene hvis du er intressert i å prøve å få dem til å passe.

Posted

Sendte e-post til bilradiospesialisten og han anbefaler Rockford til dashen, da JBL som jeg spurte om er store i størelsen. Tenker jeg da går for Rockford bak og. Jeg har en surroundprosessor jeg skal montere sammen med forsterkerene den har digital equalizer med justering fra skjerm foran, så får massevis av muligheter for justering av lydbildet.

• 5 months later...
Posted

Gammel tråd men, jeg har satt inn de Rockfordene de anbefalte (T142) og de er i største laget. Jeg slipte bort festeørene men, selve høytaleren går ikke ned i hullet så må Dremle mere der. De ligger bare løst oppi nå.

Innspilling av høytalere er ikke bare noe tull som lydfreaker anbefaler. Lyden i disse var veldig skarp og jævlig men, er kommet seg betraktelig nå. 4" er uansett ikke så veldig bra og er bare for at det skal virke sånn at ikke all lyden kommer bakfra.

Er jo godt vant fra før, med 7.1 Surround fra Pioneer/NAD/Klipsch hjemme :D