Jump to content

Recommended Posts

Posted

har en w211 220cdi 2008 mod, og når jeg skrur av olje påfyllings lokket,og legger det oppå hullet,så danser den,altså det er så mye trykk.er dette rett,det kommer ikke noe trykk av oljepåfyllings lokket.

kan det være slitte ventil tetteringer?.

den har 444,000km

ser faktisk likens ut som i denne videoen

Posted

Slitte ventiltetteringer arter seg ikke sånn. De skal kun tette for olje. Lekker det så mye fra ventilene så er ventilstyringene gåene. Er vel helst sylinderlekkasje. Men burde ikke være det med den km.standen, sett at bilen har hatt et normalt vedlikehold.

Posted

Hei, litt trykk der er normalt men lokket skal ikke danse så iille at det hopper av, jeg personlig hadde ikke bekymret meg så mye om det men, det som lønner seg hvis du er usikker på om du har slitte stempelringer eller lignede er å ta en sylinderlekkasjetest. da finner man fort ut tilstanden til motor. mye mer nøyaktig enn en kompresjonstest og tar ikke så lang tid å utføre. på den motoren så er det jo m10? glødeplugger og da har de fleste verksteder apdapter til å utføre den testen, mye verre er det på de som har de tynne pluggene m8 da det nesten ikke finnes adaptere til lekkasjeutstyret, selv loddet jeg en utfra en brukt glødeplugg og over til adapter til v6 motoren som har de hersens m8 pluggene men nå sporer jeg litt av. lykke til.  :D

mvh

Martin Folkestad.

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
  • Create New...