gr8pics Posted May 4, 2016 Posted May 4, 2016 Det er ikke fra dysene ved siden av Sent from my iPhone using Tapatalk
gr8pics Posted May 4, 2016 Author Posted May 4, 2016 mente det gikk an å laste opp video fra Taptalk her jeg?
gr8pics Posted May 4, 2016 Author Posted May 4, 2016 https://vimeo.com/165336392 Vi prøver igjen Sent from my iPhone using Tapatalk
gr8pics Posted May 5, 2016 Author Posted May 5, 2016 Ingen som vet? Hva med den tykke slangen og plasthuset der, hva er det? Ja, venter fortsatt på Haynes boka mi
Eirik Tømmerås Posted May 5, 2016 Posted May 5, 2016 Kan se ut som det lekker fra veivhusventilasjonen ja.
gr8pics Posted May 5, 2016 Author Posted May 5, 2016 Også kjent som crankcase ventilation system, på engelsk?
MFOLKESTAD Posted May 5, 2016 Posted May 5, 2016 hei. på den såkalte cranck case breather som den heter på engelsk så er det vel bare å nappe av slangen å skru av de 3 skruene som holder den fast, der sitter det en oring, se om den er hel og pen. blir jo ofte morkene over tid, lykke til. Mvh Martin Folkestad.
gr8pics Posted May 6, 2016 Author Posted May 6, 2016 Tror jeg begynner å få litt oversikt her nå, Crankcase ventilation heter det på engelsk, fant den på EPC, men, på min bil så står den iflg BOS som ikke levert på min bil, og det stemmer jo selvsagt ikke. Han slo opp en preface 150hk versjon, og der finnes både pakning 55 og 60 tilgjengelig, samt 50, hele separatoren som den heter på norsk. SÅ er spørsmålet, hvis den først sitter der, er det samme versjon som på 150hk, eller er det laget to ulike versjoner som ikke går om hverandre? Hele separatoren koster ikke mer en 2100 + mva med pakninger. Det renner litt olje ned i slange 70, og det suges jo inn i turboen, som da selvsagt ikke er gunstig. Skal jeg bare bytte slange og rense begge sider, eller? Ingen som har vært borte i denne problemstillingen før, og har noen erfaringer?
Eirik Tømmerås Posted May 6, 2016 Posted May 6, 2016 På 150 hk er det hvertfall to utgaver av denne. Da jeg måtte bytte motor i min 220 cdi så fikk jeg tak i en 2003 motor og på den var det en annen type seperator enn på den 2004 som stod i...
gr8pics Posted May 6, 2016 Author Posted May 6, 2016 Aha, det kan jo være kjekt å vite ja, vet du om det var noe synlig design forskjeller? Jeg mener, er det vanskelig å se forskjell på disse? Tenkte meg en tur til BOS nå og kjøpe 55 og 60, de burde vel være like, godset er vel ikke ulikt, eller?
Eirik Tømmerås Posted May 6, 2016 Posted May 6, 2016 Hvis jeg ikke husker helt feil så mener jeg at 2004 er likt som din, mens 2003 hadde den forran på toppdekselet?
gr8pics Posted May 6, 2016 Author Posted May 6, 2016 Fikk bretta opp armene litt her nå og tatt av den store slangen, ser ikke ut til at det var noe særlig olje i denne, heller ikke i gulvet på innsuget ved turboen hvor slangen går inn. Er iaf mer en 3 skruer for å få av hele separatoren, hvis jeg skal være veldig detaljert, kan det se ut som det svetter bittelitt rundt første plasthuset ved slangen på separatoren, vet ikke om det er her røyken/dampen kommer ut, når jeg tenker meg om, noe av det samme når man åpner oljepåfyllingslokket etter å ha stoppet motoren, kanskje det er noe sammenheng der? Hva er kontaktenenheten nederst på slangen?
larsianer Posted May 6, 2016 Posted May 6, 2016 på den dær motorn,så må vel hele topp dekselet skiftes,for er ikke seperat lufter på den
gr8pics Posted May 6, 2016 Author Posted May 6, 2016 på den dær motorn,så må vel hele topp dekselet skiftes,for er ikke seperat lufter på den Del 5 med tilbehør? Fikk pris fra Autotrio på 2500 + mva for hele pakka, det synes jeg hørtes fryyktelig billig ut? Var innom verksteded idag, ment det ikke var noe å bry seg om, tenkte jeg skulle gjøre rent rund lokkene på de to plasthusene hvor det muligens siver ut litt, og legge på stripe epoxy i skjøten på toppen hvor det ser ut som det kommer fra. Ellers er det tørt og fint i slangen og ned i innsuget.
Recommended Posts
Please sign in to comment
You will be able to leave a comment after signing in
Sign In Now