Jump to content

Recommended Posts

Posted

Man bare improviserer litt! Dårlig batterikapasitet? Kein problem! Det blir jo svinkalt i baksetet, men pytt, pytt... :lol:

Med vennlig hilsen, Olaf

Lincoln_med_AC.jpg.8450c61f69474e943d187826be249290.jpg

Posted

Sånn kunne jeg tenkt meg å montere et dieselaggregat på en el-bil for lading. Men det må væra diesel og ryke fælt! Så kunne jeg kjørt sammen med de andre avgiftsnylterne og ikke hatt skrekk for å gå tom for strøm.  :lol:

Posted

Haha, da hadde Teslaistene innover E18 sperret opp øynene! Jeg spurte engang Think-folka hvorfor de ikke lagde en hybrid budbil/postbil som kunne bruke en lydløs Stirlingmotor som ladeaggregat. (et firma i Vestby lagde kombikjøkkenbenker med komfyr og kjøleskap og et strømaggregat på 1,2KW med varmeveksler, basert på Stirlingmotor, beregnet for områder med mange strømbrudd, da fikk du både litt strøm og varme/kulde) Jeg fikk - underforstått at jeg var en dust som spurte så dumt - beskjed om at de lagde elbiler for folk, ikke firmaer. Jeg lurer på hvordan det gikk med dem, det har vært stille en stund...  :lol: :lol: :lol:

Med vennlig hilsen, Olaf

Posted

Greia er at et aggregat som produserer nok strøm til å sørge for driften av bilen slik at man ikke må stoppe og lade er så stort at det må på tilhenger.. :P Et lite aggregat med en 16A 1-fas-kurs vil bruke 7 timer på å lade en Leaf.. :P

Posted

Speller ingen rolle bare det ryker svart og jeg slipper bompenger. Hadde tenkt et gammalt slitent Onan dieselaggregat. (og evt blande litt bremseveske i dieselen)

Pluss at det går mens jeg parkerer gratis!

Posted

Er poenget at det skal ryke er det vel bare å sette en gammel vedovn med et par gamle bildekk i på hengeren.. :P

Posted
Greia er at et aggregat som produserer nok strøm til å sørge for driften av bilen slik at man ikke må stoppe og lade er så stort at det må på tilhenger.
Vel, vi har jo hybridbiler nå.

Poenget med en Stirlingmotor (større enn den jeg nevnte) var at den er liten og nesten lydløs, og kunne koble inn ved et lavt nivå på batteriene, også tenkt som en slags 'limp home'-modus. Den gang var jo kjørelengden på batteriene veldig kort.

tommern57: Et knottaggregat som leverer gass til en turbin som driver en generator! Vedfyring er jo fint, og det er jo ikke oljebasert, så det må jo kunne godkjennes som miljøvennlig produksjon av strøm. Og så lukter det godt!

Med vennlig hilsen, Olaf

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
  • Create New...