Roger H. Posted December 27, 2006 Posted December 27, 2006 Kom hjem igårkveld etter en rask tur til Oslo. Kan jo drømme seg helt vekk i motorstørrelser fortiden og jeg har sysla med tanken om en Tysklandstur med tilhørende motorbytte, MEN det er herlig når E 220D fra -96, med 332000 km på telleren bruker 0,58 på mila =D> Fikk den litt lenger ned en gang men det var ikke under normale forhold. På kjøring tilogfra arb ligg den på 0,68-0,73 pr.mil Topp, men man kan jo bli r..vkjørt om man skal inn på motorveien!, der er jo bare 95 hk :cry:
Alexander Posted December 28, 2006 Posted December 28, 2006 Lurte litt på å kjøpe en 220D selv, men det er så mange slitne eksemplarer der ute og så er jeg usikker på dieselpumpa som har en lei tendens til å ta kvelden altfor tidlig på disse. Knallbra at du er fornøyd med ditt eksemplar!
Stjerneglis Posted December 29, 2006 Posted December 29, 2006 Naboen min har en slik W210 E220D. Den går utrolig pent til dieselfirer å være, mye penere enn CDIen min
Roger H. Posted December 29, 2006 Author Posted December 29, 2006 Jeg synes at min kakler no`fælt når jeg drar`n igang på morgenen, går ikke fint de første fem minuttene. Det får jeg vel leve med. Bruker ikke olje mellom skifta heller, kun Merce som kan lage så bra motorer...
Recommended Posts
Please sign in to comment
You will be able to leave a comment after signing in
Sign In Now