Jump to content

Recommended Posts

Posted

Skjønner ingen ting. Det høres ut som en stålplate som tar nedi asfalten. Toppet seg i dag da jeg kjørte 17 mil og det subber når bilen krenger i svinger. Dette har det ikke gjort før, har bare subbet når det er blitt skjørt over fartshumper og telehiv, men nå skal det sies at bilen mest er kjørt på korte turer så den langturen i dag gikk jo i ganske radig tempo.

Da jeg byttet kobling ved Juletider kunne jeg ikke se noe som kunne ta nedi, jeg tok tom. bort platen under motoren da den var alt for sprukket og dårlig til å settes på plass igjen. På høyresiden skjønner jeg at det kan subbe for forskjermen er trykt litt inn. Bilen er ganske høy på fjærene, etter dagens målestokk... Og det er det samme etter hjulbytte til andre felger.

Posted

kjør litt mere med subbing å ta en runde å se om det er noen merker.

Du hører på lyden om det er hjulet som subber borti noe eller om "bilen" subber borti noe.

Helst et hjul.

Posted

Kjørt 25 mil i dag og før jeg kjørte så dro jeg ut den inntrykte skjermen så nå subber det bare på venstre side. Jeg legger merke til at falsen på skjermen oppe ikke går 90 gr. innover, men den er bøyd oppover. Kan hjulvinklene bli så feil? Bilen er nydelig på styringen og har god selvoppretting.

Har 17 mil til å kjøre i dag...

Posted

Du får ta deg sammen og sveise inn en ny plate i gulvet, og slutte med det tullet å bremse med føttene! Skobespar gnistrer også alt for mye, reine brannfella!  :lol:

Med vårlig hilsen,  :D laf

Posted

Ja det er vel det eneste jeg bremser med, for bremsepdalen lar jeg være i fred :lol:

Men når jeg trenger bremsene en skjelden gang så er de toppers, men alikevel har jeg bestillt bremsedeler for overhaling bak da handbremsen er mildt sagt dårlig og det er gravrust på skivene, dype groper på siden mot hjulet.

Posted
Bremser er bare en sikkerhet som finnes dersom hornet svikter.
  :lol:

Det er som Ettore Bugatti svarte da han ble spurt om hvorfor bilene hans bare hadde bremser på bakhjulene, og ikke på forhjulene?

"Mine biler er laget for å kjøres, ikke bremses."

Med vennlig hilsen, Olaf

Posted

Har du sjekket om fjøra er knekt?

Noen skjermer er "oppklemt" i toppen fra fabrikk. Vet ikke hva slags fabrikat dine skjermer er (vanskelig å vite hvis en ikke har satt de på selv),men den kan være slik.

Du ser jo fort om det er merker i dekket å om det er slitemerker da.

Dette bør ikke være det vanskeligste å finne ut av.

Hjulstillinga kan du sjekke litt med å se på slitasjen på dekkene.

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
  • Create New...