gr8pics Posted April 29, 2016 Posted April 29, 2016 Må man, eller burde man kjøpe nye, eller finnes det noen som selger renoverte? Hørt de kan renses med væske og ultralyd apparater? Er dette noe man ikke burde spare penger på å kjøpe "billig deler"? Hva må man min regne med for pris pr dyse til disse nå? Noe man kan skifte selv, eller bør det overlates til profesjonelle? Hvor mye jobb er det å finne ut av om dysene er veldig kokset og vanskelig å få ut? Motor bør være varm, sant? Vært inne med diagnose idag og målt live verdier på dysene, dyse nr 2 viser et verdi avvik, som sikkert indikerer en kompensering for noe, og da altså noe som er litt tettere. Må, og bør man skifte alle når man skifter en, eller holder det å skifte den som evt er har begynt å tette seg? Vet at noen sikkert nå har tenkt å fortelle meg at dersom en er dårlig, så kommer snart de andre etter, men den tid den sorg, bare lurer på om det skaper noe ubalanse i systemet, men regner ikke med det, hvis systemet klarer å kompensere for den som er enda tettere? Quote
MFOLKESTAD Posted May 5, 2016 Posted May 5, 2016 Hei dyser på om646evo motor, som regner du har facelift 08? den med returslangen på siden og dyserøret inn på toppen. det som er viktig er å rense/broche anleggsettet til kobberringen i bunn, sikkert forklart en million ganger på dette forumet. men på de dysene så tror jeg det er 19siffer på dysen som skal kodes inn i star for at dysen skal opperere under riktigere parametere hvis ikke så kan du få samme feil igjen hvis ikke dette er gjort riktig. ingen vanskelig jobb å gjøre selv men husk at de skal kodes inn med star/autologic eller lignende diagnose. hvis du skal gjøre jobben selv så hver VELDIG forsiktig med returslangen da de ofte er morkne og ikke tåler noe som helst, og hvis du skal være så uheldig og ødelegge en av koblingene inn på dysen så må du kjøpe helt ny returslange med koblinger hos bos til en formue, men jeg tror jeg har noen liggende i tilfelle. mvh Martin Folkestad. Quote
Recommended Posts