Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hei er ny på forumet og har nettop kjøpt meg ein w203 c200 kompressor som har abs lys og trenger litt hjelp.

Hadde førstc1025/4 can bus message abs faulty og feil kode på abs/esp c1000 feil på styreenhet slettet feil og fekk nye.

I BAS får eg feilminne:

c1010 Terminal 87 under voltage

c1025-4 can bus message abs is faulty

c1025-4 can bus stop lamp switch

I VP (vacum pump brake booster)

c1020 no or incorect can message

I motorstyring får eg:

2036 Speedtronic electronic accelerator emergency running

Så neste dag stopper eg for og slippe madamen av på jobb og da forsvinner abs lys og blir borte ca 2 mil og returnerer når eg stopper og starter på ny,

slik fortetter det ett par dager men nå er det tilbake konstant.

Eg har sjekket stikket på abs pumpe (ecu) og stikket bak på jaw rate sensoren alt er flott, tok også diagnose og sjekket hastighet på alle hjul  og den får signal fra alle hjul.

Men i dag tar eg diagnose med texa testeren de andre kodene er lest ut med foxwell handholdt og finner der esp for seg selv som egen styre enhet, der får eg:

118 right rear wheel rpm N47.5¨

119Left rear

120right front

134?

Eg tenker jo att dette er abs pumpe med ecu men siden lyset forsvant og alt virket blei eg litt i tvil, eg har esp ecu med 4 bolter som ikke kan repareres og dele nr er:

A203 545 1632 og de er veldig dyre brukt.

Våger ikke og stole på kodene eg får da de er lest ut med div testere og alle gir meg forskjellige koder, skal kjøpe mb star etter hvert men må nok vente litt.

Setter stor pris på all hjelp :-)

Posted

Nei har ikke fått lest av med star må få kjøpt det etter hvert, skal prøve og ordne meg brukt abs enhet til ein billig peng og prøve det.

Er det noen som har tilgang til EPC/WIS og kan sjekke om abs pumpen som står i er erstattet av ein nyere type?

Vin nr er:WDB2030451F006377

abs er dele nr:A2035451632