Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hei, jeg har en w210 230e som ikke vil starte. Kjørte bilen kvelden før, da var det ingen problemer. Så skulle jeg starte bilen dagen etterpå, da bare kinna den. Det var gnist i pluggene, så det virker jo som den ikke får noe bensin. Sikringa til pumpa er helt fin, men hører ikke noe lyd fra pumpa når teninga er på..

Fikk tips om at det kunne være startsperra, siden jeg brukte en nøkkel fra W202 (den jeg har brukt siden jeg kjøpte bilen for drøye 2 uker siden). Prøvde så med originalnøkkelen, men samme problem da.

Det jeg har grublet meg frem til selv er at det kan være relet som har tatt kvelden, eller at pumpa har død, eventuelt at filteret har blitt tett, så det ikke kommer noe bensin gjennom.

Setter pris på alt av tips og råd :)

Posted

Da sitter rele til bensinpumpe under baksetet ved batteriet. (er vel det eneste rele der, om jeg husker rett)

Bensinpumpe sitter foran bakaksel på førersiden under det sorte plastdekselet. (Tre plastmuttere 10mm)

Det skulle gi deg litt plass for å søke.

Posted

Har du noen formening om hva som er feil ?

Den fuska ikke noe som helst før den plutselig tok kvelden.. Litt rart hvis pumpa bare plutselig dør, kan vel være korrosjon i kontakten eller noe sånt også da, så den ikke får strøm..

Posted

Hvis man løfter på bakseteputa, så bør du høre at det klikker i releet med tenning av/på.

På pumpa er det to ringkabelsko i framkant av pumpa. Obs forskjellig størrelse på de så du ikke bytter om minus/pluss.

Det har vel skjedd at sånne kabelsko har korrodert/røket, så absolutt et godt poeng. Hvis man skrur av dekselet, og legger handa på pumpa, kjenner/hører man at den starter ved tenning av/på.

Posted

hei, når har jeg fått start på bilen. men den går ikke som den skal, går veldig ugjevent på tomgang, høres ut som om den tenner på kunn 3 sylyndere. når jeg ligger i 60 ish på greit turtall så virker den normal, men den drar ikke i nærheten av som den gjorde før. tror pumpa leverer for lite bensin, ikke 100% sikker på at den pumpa jeg har nå er til 230.. dersom den er fra en mindre motor, kan det skape sånne problemer da? hvis ikke, hva kan skape sånt kluss da ?

Posted

lmm`n ser ut til og fungere, vi koblet den ut for og se om det ble noen forskjell, og det ble stor forskjell når den var frakoblet. hvordan kan jeg kontrollere gasspjellet?

fikk liv i orginalpumpa, så tenkte jeg skulle hive på den idag, for og se om det gir noen forskjell

Posted

Nå har jeg kommet frem til at det er dysa på den innerste sylinderen som er gåen (sylinder 4?) prøvde og ta strømmen til en og en for og finne ut hvilken av sylinderan som ikke tente. Når jeg tok strømmen til nummer 4 var det null forskjell. Så da må det vel nesten være den...

• 3 weeks later...
Posted

Nå har jeg finni ut at det og fått gliset tilbake på vegen, var coilen til syinder 4 som hadde tatt kvelden. bytta den for en ukes tid sia, og den går som den skal nå :) Takk for hjelpa