Jump to content

Recommended Posts

Posted

Har dessverre fått litt oljeforbruk over normalen på min ML. Tror feilen ligger i pakning turbo. Noen som har forslag til verksted som ikke uten å se på det foreslår 35-40.000kr i rep?? Bor i Mysen kjører til Ski daglig

Sent from my iPhone using Tapatalk

Posted

Sikker på at det er pakning på turbo? Husk at det ligger en oljekjøler i bunnen av V'en. Noen få kroner for o-ringene, men myyye skruing da alt må ut for å komme til.

Posted

en helt vanlig feil på disse er lekkasje fra pakning framme på turbo. løsne luftfilter-rørene og bytt pakning. dette gjør du vel selv.enkelt å kommer til og pakning koster lite. om du har lekkasje herfra vil du også kunne få kortsluttet M55 motoren som styrer spjeldene nedi der til innsugene. Da begynner det å koste penge for å demontere alt nedi V for å komme til.

Positivt da er at man kan skifte oringer til oljekjøler i samme operasjon :)

Posted

en helt vanlig feil på disse er lekkasje fra pakning framme på turbo. løsne luftfilter-rørene og bytt pakning. dette gjør du vel selv.enkelt å kommer til og pakning koster lite. om du har lekkasje herfra vil du også kunne få kortsluttet M55 motoren som styrer spjeldene nedi der til innsugene. Da begynner det å koste penge for å demontere alt nedi V for å komme til.

Positivt da er at man kan skifte oringer til oljekjøler i samme operasjon :)

Har aldri tatt i en Diesel før så litt usikker hvor dette sitter. Har så vidt titta på den kan vel ikke si jeg engang så noen turbo hehehe :-D

Posted

Pakningen mellom luftinntaket og turbo vil ikke gi oljeforbruk da sausen som kommer ut her er fra veivhusluftingen og skal uansett forbrennes, god praksis på denne pakningen er å skifte den hver service. Du har nok trolig den sedvanlige lekasjen i oljekjøler nedi V'en  :(

Posted

Pakningen mellom luftinntaket og turbo vil ikke gi oljeforbruk da sausen som kommer ut her er fra veivhusluftingen og skal uansett forbrennes, god praksis på denne pakningen er å skifte den hver service. Du har nok trolig den sedvanlige lekasjen i oljekjøler nedi V'en  :(

Ouch, høres litt dyrere ut enn lekasje fra turbo...

Posted

Dette er vel hva de kom fram til hos BOS også :-(

Ikke gjort på 5 min å bytte 2 pakninger til 26kr...

8 timers arbeid.. :-(

Posted

Da drikker de mye kaffe ;) MEN, det er en hel del skruing og nær alt i V må ut for å komme til nedi der. En mekaniker jeg kjenner i BOS sier han bruker ca 5 timer på det.

Posted

Da drikker de mye kaffe ;) MEN, det er en hel del skruing og nær alt i V må ut for å komme til nedi der. En mekaniker jeg kjenner i BOS sier han bruker ca 5 timer på det.

Joa, men etter å ha forhørt meg litt rundt er det ikke verdens enkleste jobb.

Fått pris på 11900kr med alt av pakninger og arbeid.  Så vidt jeg har forstått er ikke det så galt, selv om jeg syntes det høres vilt ut for å bytte 2 pakninger

Posted

Joa, men etter å ha forhørt meg litt rundt er det ikke verdens enkleste jobb.

Fått pris på 11900kr med alt av pakninger og arbeid.  Så vidt jeg har forstått er ikke det så galt, selv om jeg syntes det høres vilt ut for å bytte 2 pakninger

Høres ikke all verdens ille ut hos merkeverksted nei... Sjefen ga ca 10 etter rabatt for ca to år siden, så det høres ut til å være innenfor. Satse på at du ikke ryker på bytting av spjeld i innsugene og. Regner med de blir kontrollert når det er ute(heller ingen uvanlig feil)

Posted

Høres ikke all verdens ille ut hos merkeverksted nei... Sjefen ga ca 10 etter rabatt for ca to år siden, så det høres ut til å være innenfor. Satse på at du ikke ryker på bytting av spjeld i innsugene og. Regner med de blir kontrollert når det er ute(heller ingen uvanlig feil)

Så vidt jeg forsto skulle ikke det være fare for det når det var oljekjøler som lakk.

HAr bestilt pakninger til turbo også for å bytte dem, selv om de ble byttet for ca 15.000km siden :-)

Posted

Slarkete og dårlige kan spjeldene begynne å bli uansett feil. :) Mener absolutt ikke å være negativ her, bare så det er sagt :)

Du får vel ny type o-ring nå som er litt mer solid enn de som sitter der originalt. :)

Ble vel bytta ut til en lilla som var mer holdbar etter hva jeg forsto :)

• 5 years later...