Thomas Madsen Posted April 26, 2016 Posted April 26, 2016 Har dessverre fått litt oljeforbruk over normalen på min ML. Tror feilen ligger i pakning turbo. Noen som har forslag til verksted som ikke uten å se på det foreslår 35-40.000kr i rep?? Bor i Mysen kjører til Ski daglig Sent from my iPhone using Tapatalk Quote
Will Posted April 26, 2016 Posted April 26, 2016 Sikker på at det er pakning på turbo? Husk at det ligger en oljekjøler i bunnen av V'en. Noen få kroner for o-ringene, men myyye skruing da alt må ut for å komme til. Quote
Rudi Posted April 26, 2016 Posted April 26, 2016 en helt vanlig feil på disse er lekkasje fra pakning framme på turbo. løsne luftfilter-rørene og bytt pakning. dette gjør du vel selv.enkelt å kommer til og pakning koster lite. om du har lekkasje herfra vil du også kunne få kortsluttet M55 motoren som styrer spjeldene nedi der til innsugene. Da begynner det å koste penge for å demontere alt nedi V for å komme til. Positivt da er at man kan skifte oringer til oljekjøler i samme operasjon Quote
Thomas Madsen Posted April 26, 2016 Author Posted April 26, 2016 en helt vanlig feil på disse er lekkasje fra pakning framme på turbo. løsne luftfilter-rørene og bytt pakning. dette gjør du vel selv.enkelt å kommer til og pakning koster lite. om du har lekkasje herfra vil du også kunne få kortsluttet M55 motoren som styrer spjeldene nedi der til innsugene. Da begynner det å koste penge for å demontere alt nedi V for å komme til. Positivt da er at man kan skifte oringer til oljekjøler i samme operasjon Har aldri tatt i en Diesel før så litt usikker hvor dette sitter. Har så vidt titta på den kan vel ikke si jeg engang så noen turbo hehehe Quote
Rudi Posted April 26, 2016 Posted April 26, 2016 https://data.motor-talk.de/data/galleries/0/413/4677/57024050/tornillos-7424963481978135923.jpg Den røde pakningen her. og under plastdekselet som du bare napper rett opp ser det slik ut; http://mbworld.org/forums/attachments/c-class-w203/258759d1367710446-ecu-tuning-7005443_ml320cdino-coverv6cdi-om642.jpg og turboen ser du bakerst i midten Quote
Thomas Madsen Posted April 26, 2016 Author Posted April 26, 2016 Da blir det rask sjekk imorgen Sent from my iPhone using Tapatalk Quote
T.Vårlid Posted April 27, 2016 Posted April 27, 2016 Pakningen mellom luftinntaket og turbo vil ikke gi oljeforbruk da sausen som kommer ut her er fra veivhusluftingen og skal uansett forbrennes, god praksis på denne pakningen er å skifte den hver service. Du har nok trolig den sedvanlige lekasjen i oljekjøler nedi V'en Quote
Thomas Madsen Posted April 27, 2016 Author Posted April 27, 2016 Pakningen mellom luftinntaket og turbo vil ikke gi oljeforbruk da sausen som kommer ut her er fra veivhusluftingen og skal uansett forbrennes, god praksis på denne pakningen er å skifte den hver service. Du har nok trolig den sedvanlige lekasjen i oljekjøler nedi V'en Ouch, høres litt dyrere ut enn lekasje fra turbo... Quote
Thomas Madsen Posted April 27, 2016 Author Posted April 27, 2016 Pakningen mellom luftinntaket og turbo vil ikke gi oljeforbruk da sausen som kommer ut her er fra veivhusluftingen og skal uansett forbrennes, god praksis på denne pakningen er å skifte den hver service. Du har nok trolig den sedvanlige lekasjen i oljekjøler nedi V'en Dette er vel hva de kom fram til hos BOS også Ikke gjort på 5 min å bytte 2 pakninger til 26kr... 8 timers arbeid.. Quote
Rudi Posted April 27, 2016 Posted April 27, 2016 Da drikker de mye kaffe MEN, det er en hel del skruing og nær alt i V må ut for å komme til nedi der. En mekaniker jeg kjenner i BOS sier han bruker ca 5 timer på det. Quote
FredrikE300D Posted April 28, 2016 Posted April 28, 2016 Hør med Ja Bil på Drømtorp(Ski). Han som jobber der(relativt nyoppstartet) har jobbet med Mercedes etter hva jeg vet. Quote
Thomas Madsen Posted May 2, 2016 Author Posted May 2, 2016 Da drikker de mye kaffe MEN, det er en hel del skruing og nær alt i V må ut for å komme til nedi der. En mekaniker jeg kjenner i BOS sier han bruker ca 5 timer på det. Joa, men etter å ha forhørt meg litt rundt er det ikke verdens enkleste jobb. Fått pris på 11900kr med alt av pakninger og arbeid. Så vidt jeg har forstått er ikke det så galt, selv om jeg syntes det høres vilt ut for å bytte 2 pakninger Quote
Rudi Posted May 2, 2016 Posted May 2, 2016 Da drikker de mye kaffe MEN, det er en hel del skruing og nær alt i V må ut for å komme til nedi der. En mekaniker jeg kjenner i BOS sier han bruker ca 5 timer på det. Joa, men etter å ha forhørt meg litt rundt er det ikke verdens enkleste jobb. Fått pris på 11900kr med alt av pakninger og arbeid. Så vidt jeg har forstått er ikke det så galt, selv om jeg syntes det høres vilt ut for å bytte 2 pakninger Høres ikke all verdens ille ut hos merkeverksted nei... Sjefen ga ca 10 etter rabatt for ca to år siden, så det høres ut til å være innenfor. Satse på at du ikke ryker på bytting av spjeld i innsugene og. Regner med de blir kontrollert når det er ute(heller ingen uvanlig feil) Quote
Thomas Madsen Posted May 2, 2016 Author Posted May 2, 2016 Høres ikke all verdens ille ut hos merkeverksted nei... Sjefen ga ca 10 etter rabatt for ca to år siden, så det høres ut til å være innenfor. Satse på at du ikke ryker på bytting av spjeld i innsugene og. Regner med de blir kontrollert når det er ute(heller ingen uvanlig feil) Så vidt jeg forsto skulle ikke det være fare for det når det var oljekjøler som lakk. HAr bestilt pakninger til turbo også for å bytte dem, selv om de ble byttet for ca 15.000km siden Quote
Rudi Posted May 2, 2016 Posted May 2, 2016 Slarkete og dårlige kan spjeldene begynne å bli uansett feil. Mener absolutt ikke å være negativ her, bare så det er sagt Du får vel ny type o-ring nå som er litt mer solid enn de som sitter der originalt. Ble vel bytta ut til en lilla som var mer holdbar etter hva jeg forsto Quote
Thomas Madsen Posted May 2, 2016 Author Posted May 2, 2016 Alt er mulig Sent from my iPhone using Tapatalk Quote
Erik Arntzen Posted April 26, 2022 Posted April 26, 2022 Hei noen som kan anbefale verksted for skifte av oljekjøler i Oslo og omegn.? w166 Quote
Recommended Posts