Jump to content

Haddal87 - 2012 Mercedes E220 - S212 AMG - Med 20" felger - Masse bilder

Recommended Posts

Posted

Ah.. Jeg forstod det slik at du hadde NTG4 jeg, så beklager den antakelsen. Men da lærte du meg noe også iforhold til at det er flere generasjoner av den også. Jeg vet 4.5 har online funksjon, det har ikke jeg i min. Men jeg har SD kort, PCMCIA, harddisk og blåtann med streaming. :) Men man lærer så lenge man lever og jeg beklager mine antakelser :)

Er enig i det at fargene som du/vi har nå ikke er videre vakre. Men jeg må desverre keve med det da jeg "kun" har NTG4 ;)

Nå vet ikke jeg hvilken pris BOS har på DAB, eller hvilken pris du har fått, men her er link til en som jobber med dette greiene og selger originalt DAB utstyr til MB.

LInker her til et kitt han selger: http://mdnav.no/web/?product=originalt-dabdab-sett-for-mercedes-med-ntg-4-5-plattform

• Replies 90
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Posted

regner med denne er kjent .......

Kjent ja, men dinna bilen he allereide ntg4.5 gen2 sida det er en 2014 modell. Då kan dei skifte melllom papyrus og silver theme. Menyen i engineering mode går kun til 79 på gen.1 imenst gen 2 går menyen til 106. Og på 104 eller ka det va so har du display theme som visst på filmen du linka til :-)

Sent fra min SM-G920F via Tapatalk

Posted

Takk!:-) Har egentlig ikkje merka so mykje av det du beskrive, men har ikkje sammenlignet nåke med andre 2 akslet vogner, kun enkelt akslet:-)men det eg erfarte var att vogna er utrulig lav , rammevanger framme tar nedi på fartshumper.(!) Har sett att 2009-2013(?) Har en type rammevange som stikker iallefall 5-6cm lenger ned en forgående modell(2004-2008). Men eg monterte 14"hjul med 70 profil dekk for å få bygd opp vogna mest mulig. Originalt var 155/80/13. No har eg 185/70/14 og da går den over fartshumper og ligger rimelig bra på veien:-) trur eg fikk opp vogna med 25-30mm kontra originalt :-)

Eg kjører 85-90kg på kroken å det fungerer bra:-) hvilken bil drar du med ? :-)

Sent fra min SM-G920F via Tapatalk

Jeg kjører en 2004 Mercedes E320T CDI

Camping_Oppdal.png

Posted

VELDIG kjekt å følge med i tråden her, og jeg "elsker" denne bilen. Men det er fryktelig tungvint og vanskelig å lese hva som blir skrevet her når man skriver på dialekt....    :?

Posted

Takk!:-) Har egentlig ikkje merka so mykje av det du beskrive, men har ikkje sammenlignet nåke med andre 2 akslet vogner, kun enkelt akslet:-)men det eg erfarte var att vogna er utrulig lav , rammevanger framme tar nedi på fartshumper.(!) Har sett att 2009-2013(?) Har en type rammevange som stikker iallefall 5-6cm lenger ned en forgående modell(2004-2008). Men eg monterte 14"hjul med 70 profil dekk for å få bygd opp vogna mest mulig. Originalt var 155/80/13. No har eg 185/70/14 og da går den over fartshumper og ligger rimelig bra på veien:-) trur eg fikk opp vogna med 25-30mm kontra originalt :-)

Eg kjører 85-90kg på kroken å det fungerer bra:-) hvilken bil drar du med ? :-)

Dette byttet av dekkdimensjon tilsvarer 17,78mm endring i dekkets radius, og altså også den samme forskjellen på vognas høyde.

• 4 weeks later...
Posted

Dette byttet av dekkdimensjon tilsvarer 17,78mm endring i dekkets radius, og altså også den samme forskjellen på vognas høyde.

Det har du helt rett i  8)

Posted

Fikk du bytta om til 2013 style på comand/instrumentpanel ?, Sjekke tilfeldigvis finn.no og der fant jeg en 11 mod med 2013 farger i comand :shock: så dette bør jo funke på en 2012 mod også?----->http://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=81286788

Hei, Nei har ikkje fått gjort det  :shock:

Har egentlig ikkje brukt so mykje meir tid på det. Tok og sende mail til DTE-Systems for å spør hvordan dei hadde gjort det - Kan ver dei har byttet hele HU? 2011 ble vell ikkje levert med Command Online?  Skal oppdatere når eg har fått svar  :D

Posted

VELDIG kjekt å følge med i tråden her, og jeg "elsker" denne bilen. Men det er fryktelig tungvint og vanskelig å lese hva som blir skrevet her når man skriver på dialekt....    :?

Prøver så godt eg kan  :lol:

• 1 month later...
Posted

Hei,

Er inne på tanken og bytte ut bilen til fordel for nyere E-Klasse med 4-Matic.

Om det tilfeldigvis er noen som kan ver intrissert er det berre å ta kontakt  :D

Har redigert litt på en annonse so legger inn utstyr etc her slik en kan få fram det som er der  :D

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

-Distronic Plus med PRE-Safe bremsefunksjon, dette er en aktiv cruisekontroll som holder avstand til bilen foran og bilen bremser opp automatisk ved hindringer

- ///AMG Eksteriør Pakke(Frontfanger, sideskjørt og bakfanger)

- ///AMG Interiør Pakke

- ///AMG Sportspakke (Kraftigere bremser)

- Command Online NTG4.5 (Største skjermen 6.5")

- Parktronic

- Ryggekamera

- ILS Lys Pakke(Adaptive Bi-Xenon lys/Auto Blend Langlys m.m)

-Active Blind Spot Assist, bilen registrerer andre biler i blindsonen, den varsler og forhindrer aktivt kollisjon

-Active Lane Keep Assist, bilen registrerer veioppmerking og varsler deg hvis du nærmer deg disse, systemet griper inn og retter opp bilen om nødvendig

- Bluetooth Streaming via smart telefon

- Fold-In hengerfeste (Kan trekke 2100Kg)

-18" Originale AMG Felger til Vinterhjul. Nokian Hakapelita 8 Piggfritt i 245/40. (Bilen står nå på Vinterhjul)

-Ryggekamera

-DAB+ Radio (Skjult ettermontering)

-Trafikkskiltgjenkjenning (vises i instrumentpanel)

-Soltak

-Svart taktrekk

-Elektrisk betjening av bakluke

-Original sotete ruter

-Dobbeltrollo bestående av EASY-PACK lasteromstrekk

-EASY-PACK lastsikringsnett.

-EASY-PACK foldegulv

-EASY-PACK bakluke med elektrisk betjent åpne- og lukkefunksjon

-AUTO Kjørelys

-Solgardiner i sidevinduer bak

-Elektrisk justerbare forseter.

-ISOFIX barnesetefester i baksete

-Automatisk bakkestartassistent

-Elektrisk nedfellbare nakkestøtter

-Automatisk barnesetegjenkjenning

-Automatisk nivåregulering bak

-Dekktrykkvarsler

-Oppgradert drivstofftank(80l)

Har gjort følgende utover originalt:

-20" CVT Sommerhjul. 20x9 med 235/35 framme og 20X10 med 275-30 bak. Splitter nye Falken sommerdekk.(Kjøpt August i år)

- Vogtland 35mm Senkningsats (Kan leveres original viss ønskeligt)

-AMG logo framskjermer

-E63 AMG bakluke spoiler

-LED belysning innvendig

-NextBase DVD Underholdning i baksete(Delvis integrert)

-DROPOFF lakk forsegling(Ink. felger) Garanti Bevis medfølger

-LED pærer i parklys(For og bli lik hovedlys)

-LED skilt lys

-Lakkert diffuser (Plastikk mellom enderør) i svart blank

Bilen er godt vedlikeholdt og alle servicer er tatt.

Sist service tatt ved 110.000 - Olje på girkasse har blitt byttet 2 ganger(Ca.Hver 60 tusen km)

Frambremser ble byttet ved 92.000km.

90_403471333_zpsaynopkpf.jpg

• 2 weeks later...