Jump to content

Haddal87 - 2012 Mercedes E220 - S212 AMG - Med 20" felger - Masse bilder

Recommended Posts

• Replies 90
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Posted

Når kommer det 4 stk AMG enderør på da?? 8) 8)

Nei he følelsen av att det er ei dyr oppgradering 😂 OG so synst eg original stussane er meget fine å elegant 😎

Kan en sette AMG stusser i den diffuseren eg har eller må.den også byttes?

Sent fra min SM-G920F via Tapatalk

Posted

Oppdatering fra verksted oppholdet i går.

Fikk bytta frontrute og tok full service på bilen. Alt berre velstand 8) Passa midt i blinken att eg samme dag kjøpte eit Service Gavekort på 3500,- på facebook til 1500kr  :lol:

Når det gjelder system oppdatering so hadde vell kanskje han diagnose mannen missforstått litt, for han hadde sett der låg inne med siste oppdaterte versjonen. So han gjor egentlig ikkje nåke meir med den saken.

Dei er ikkje sikkre på korleis dei skal få det til, sida ditta er online styrt osv. Dei ville gjerne eg skulle prøve å finne meir ut av det å evt ta kontakt igjen viss det var nåke dei kunne hjelpe til med.

He lest litt no å der er heilt sikkert nåken som er flinkare en meg på slikt, men for meg kan det virke som att NTG4.5 har 2 versjoner(før omtalt som GEN 1 og GEN 2) Men internkoda for NTG4.5 Gen 2 som kom på 13 modellen heite vell NTG4.7? Spørsmålet er om det er mulig å legge inn NTG4.7 på NTG4.5? Kunne godt tenkt meg å funne ut av ditte, for ser der er monge som kunne tenkt seg å fått oppdatert til 13 fargane.

Det vart nemd på ei amerikansk nett side att en måtte bruke telematic disc datert etter 09/13 men i følge BOS i Volda bruker dei ikkje telematic disk lenger, alt er online basert.

Ser der er folk som har fått det til ved bruk av Star diagnose (Amerika det også)

Nåken super brukera til lands på STAR diagnose? Npken som kan gi ei kort forklaring på hvilken versjon en burde evt. handle og forskjeller på dei diverse typene?

Posted

Har bestilt org. ryggekamera sett fra Autoroyal idag. Hadde plan om å få montert det før vi reiste på campingferie 17 Juli.

Nåken som he montert det før på S212? Såg en video som Autoroyal hadde med instrukser, det var til Sedan men regner med det går i det samme.

Etter det er montert må en vell inn i Engineering mode å aktivere rygge kamera?

Posted

Er der nåken plass en kan lese av olje temperatur på motor under kjøring?  8)

He hatt det på alle dei forrige bilane eg har hatt og er greitt og ha når en kjører bilfrakthenger/camping vogn  8)

Posted

Var en utrolig fin 212 du hadde  :D

Hadde jeg skulle byttet ut 211'n, skulle jeg vurdert en 212 med samme farge, og AMG fangere.

men skulle ha hatt 6'er diesel da  :lol:

Takk for det - Ja klart det hadde gjort seg med 6er :)

Vi før sjå neste gong om det blir med 6er :-)  8)

Posted

På Fredag blir det å starte med montering av rygge kamera på bilen samt DAB.

Rygge kamera er org. Mercedes, men fikk meg ikkje til å bruke 8-9 tusen på orginal DAB.

Endte derfor opp med en Dension DAB modul som eg skal få integrert. Denne er med USB tilkobling so har plana om å demontere midtkonsol å få skjult alt. Tenker det blir kun USB ledningstump på 5 cm som blir visende i midt konsollen. Satser på att USB kabelen evt antenne kabel er lang nok slik eg får antenna montert i venstre bakrute. Har ikkje planer om å ha den i front ruta slik den viser  8)

Ang. farge endring i Command ser det ut som eg må ha hjelp via STAR. Det er iallefall mulig å få det til, men å få gjort det på BOS virker som det ikkje går.

Hvilken STAR diagnose anbefaler folk? C4 eller C5? Trur C4 skal duge til mitt bruk.

Posted

Fikk montert ryggekamera og DAB i helga 😎 So da er eg klar til å huke på campingvogna på Laurdag å bynde på turen sørover😊

Monterte dab antenna ganske skjult i venstre bakrute. Skal få lagt ut bilde. Rygge kamera funka bra men skulle ønske det var vinkla litt meir opp side  eg får med heile beskyttelsesplata på bakfanger men det før berre bli slik 😀

Posted

Her er par bilder av skjermbilde. Glømte å ta bilde av antenna og nedi midtkonsollen..men la gå 😎

64f1d2e81e91660c07edb6a332e98735.jpg

Posted

Ryggekamera er et must. Det er nok det ekstrautstyret jeg aldri kan klare meg uten nå tenker jeg.

Gjør rygging og parkering utrolig mye enklere.

Ja det har blitt eit must no  :lol:

• 2 weeks later...
  • 3 weeks later...
Posted

På tur no fann vi ut att vogna vi hadde blei for lita til vårt bruk, la den ut for salg på Ferie imenst vi var på Lillehammer og vogna blei solgt på 5 minutter.

Det blei da kjørt rett heim for å overlevere vogna :-)

Det gikk ikkje mange dagane før ny vogn var på plass og vi valgtw då å få testa ut vogna før ferien var over :-)

For den som er intrissert i vogn blei det en 2009 Hobby 720UKFE :-)

Den går som en drøm bakpå Mercedesen! Godt fornøgd med Mercedes som trekkbil !

Vi er no på Hallingdal familiepark og regner med å kjøre heim på Laurdag siden den brutale kvardag venter på Mandag :-)

3c92957e679d60e2eeb57dc8c5230582.jpg

4064b0ec765c1afc92669a0b9e351308.jpg

Posted

Er xc60 også deres? Kan tenke at den også er ganske trekkvillig ?

Ja det er min mor sin :-)

Den er ufattelig god å trekke henger/vogn med. Drar faktisk veldig godt også for å ver kun 163hk og seta er vell i ei klasse for seg sjøl.  Ho kjører faktisk rundt på 22" hjul - he he :-)

Posted

Det gikk ikkje mange dagane før ny vogn var på plass og vi valgtw då å få testa ut vogna før ferien var over :-)

For den som er intrissert i vogn blei det en 2009 Hobby 720UKFE :-)

Den går som en drøm bakpå Mercedesen! Godt fornøgd med Mercedes som trekkbil !

Gratulerer !  :)

Jeg har pratet med et par stykker om denne typen vogn, og mange forteller at de synest den begynner å slenge litt på seg ved 80 kmt.

Erfarte også dette selv de første turene jeg hadde med min. min erfaring er at det ligger mye vekt bak i vogna fra fabrikk, så det er om og gjøre å laste mest mulig fremme. Jeg kjører ca 80-85 kg på kroken, og vognen ble mye bedre å dra med seg.

Posted

Takk!:-) Har egentlig ikkje merka so mykje av det du beskrive, men har ikkje sammenlignet nåke med andre 2 akslet vogner, kun enkelt akslet:-)men det eg erfarte var att vogna er utrulig lav , rammevanger framme tar nedi på fartshumper.(!) Har sett att 2009-2013(?) Har en type rammevange som stikker iallefall 5-6cm lenger ned en forgående modell(2004-2008). Men eg monterte 14"hjul med 70 profil dekk for å få bygd opp vogna mest mulig. Originalt var 155/80/13. No har eg 185/70/14 og da går den over fartshumper og ligger rimelig bra på veien:-) trur eg fikk opp vogna med 25-30mm kontra originalt :-)

Eg kjører 85-90kg på kroken å det fungerer bra:-) hvilken bil drar du med ? :-)

Posted

Artig lesing her, og jeg ser du har valgt og gjøre en del av den oppgraderingen jeg har gjort på min S212. Fikk også montert ryggekamera på min bil, og elsker det. Nå klarer jeg meg nesten ikke uten. Rart hvor fort man blir alt for glad i slike ting. Jeg monterte og DAB radio, men valge ikke Dension løsningen, men valgte og få tak i originale deler, og fått det montert inn slik at det ser ut som bilen har det originalt. Fikk også oppdatert datakortet på bilens chassis nummer.

Når det kommer til fargene på grafikken så går ikke det på din bil. Din bil har NTG4, og der går det ikke og gjøre den endringen dessverre. Har samme selv, og skulle gjerne ha fått inn den nye grafikken, men som nevnt det går ikke. Skal du ha 2013 grafikken, så må du oppgradere til Command NTG 4.5. Kjipt, men sånn er det. Og det og gå fra NTG4 til NTG4.5 det er det ingen poeng i og gjøre.

Posted

Artig lesing her, og jeg ser du har valgt og gjøre en del av den oppgraderingen jeg har gjort på min S212. Fikk også montert ryggekamera på min bil, og elsker det. Nå klarer jeg meg nesten ikke uten. Rart hvor fort man blir alt for glad i slike ting. Jeg monterte og DAB radio, men valge ikke Dension løsningen, men valgte og få tak i originale deler, og fått det montert inn slik at det ser ut som bilen har det originalt. Fikk også oppdatert datakortet på bilens chassis nummer.

Når det kommer til fargene på grafikken så går ikke det på din bil. Din bil har NTG4, og der går det ikke og gjøre den endringen dessverre. Har samme selv, og skulle gjerne ha fått inn den nye grafikken, men som nevnt det går ikke. Skal du ha 2013 grafikken, så må du oppgradere til Command NTG 4.5. Kjipt, men sånn er det. Og det og gå fra NTG4 til NTG4.5 det er det ingen poeng i og gjøre.

Hei du,

Ja var mest gira på original DAB løysning,men det kosta so mykje meir enn det smaka. Fikk faktisk melding med BOS idag dei hadde kampanje på ettermontering av DAb. Før sjå ka det kosta å evaluere utifra det :-)

Når det kommer til Command versjon har eg ikkje NTG4. Eg har NTG 4.5. Forskjellen på NTG 4 og 4.5 er att du har Online funksjon og SD kort leser. Det har min. Der er 3 forskjellige versjona av NTG4.5. Gen 1 har de fargane vi har(papyrus) menst generasjon 2 som kom in 2013 har silver theme. Det er fullt mulig og få til å oppgradere min til 2013 fargane men det kreve star diagnose og litt kunnskap. Med andre ord ingenting dei får til hos BOS. Har kommet i kontakt med en kar som har gjort dinne oppgraderinga fleire gonga men som sagt trenger eg Star diagnose og sette meg inni det...vi fe sjå om eg tar meg tid til det :-) Det står absolutt rimelig høgt på lista da disse fargane eg har no har byndt og gå meg på nervane...he he he!