Haddal87 Posted April 25, 2016 Posted April 25, 2016 Hei, Tenkte kunne legge ut litt info å bilder på bilen min. He ikkje hatt Mercedes før, men glad eg velgte å gå over til Mercedes no iallefall Bilen er senket med Autoroyal sitt senkesett og har 20" RL-CVT felger med 245/30 framme og 275/30 bak. (20x9 fram og 20x10 bak) ET var oppgitt til 40 - dreia av 2.5mm på framfelger og 2mm på bakfelger for å få det innafor Utstyrsliste: 064 STEUERCODE MAGNETVENTIL M651 088 STEUERCODE NTG 4.5 108 CONTROL CODE MARKETING 1U2 SNOW GRID 202B OWNERS MANUAL AND SERVICE RECORD - GERMAN 213 SPEED-SENSITIVE POWER STEERING/VARIO STEERING 229L GERMANY 230 PARKING GUIDANCE 233 AUTONOMOUS INT. CRUISE CONT. PLUS (DISTRONIC PLUS) 237 ACTIVE BLIND SPOT ASSIST 238 ACTIVE LANE KEEPING ASSIST (FAP) 23P DRIVING PACKAGE 240 LED DAYTIME RUNNING LIGHTS 249 INSIDE AND OUTSIDE MIRROR AUTOMATIC DIMMING 255B MB MOBILO WITH DSB AND GGD 260B AIRBAGLABEL - GERMAN/ENGLISH 277 SPORTS STEERING WHEEL 279 ELECTRONIC GEAR RANGE SELECTION 287 THROUGH-LOADING FEATURE 291 PELVIS AIRBAG (PELVISBAG) 294 KNEE AIRBAG 297 ELECTRIC ROLLER SUN BLINDS IN REAR DOOR LH AND RH 298 SIDEBAGS IN REAR WITH BELT FORCE LIMITER 2U1 RADIATOR SHUTTER 2XXL FEDERAL REPUBLIC OF GERMANY 302B HEAD UNIT LANGUAGE - GERMAN 332B INSTRUMENT CLUSTER/HU LANGUAGE - GERMAN 386 MOBILE PRE.-INSTALLATION (MTUS) 414 ELECTRIC TILT/SLIDE SUNROOF IN GLASS VERSION 427 AUTOMATIC TRANSMISSION 7-SPEED 428 STEER.WHEEL GEARSHIFT BUTTONS/SHIFT PADDLE PAINTED 474 DIESEL PARTICULATE FILTER 477 TIRE PRESSURE LOSS WARNER 513 TRAFFIC SIGN RECOGNITION 518 UNIVERSAL COMMUNICATIONS INTERFACE (UCI) 51U BLACK FABRIC ROOF INTERIOR TRIM 527 COMAND DVD APS WITH NAVIGATION 543 SUN VISOR WITH ADDITIONAL FUNCTION 550 TRAILER COUPLING 551 ANTI-THEFT/ANTI-BREAK-IN WARNING SYSTEM 580 AIR CONDITIONER 600 HEADLAMPS - CLEANING EQUIPMENT 608 AUTOMATIC HIGH BEAM SWITCH (IHC) 619 CORNERING ILLUMINATION 622 HEADLAMP WITH ILS, RIGHT-HAND TRAFFIC 677 AVANTGARDE/STANDARD SUSPENSION 700A LEATHER COMBINATION 701A LEATHER COMBINATION - BLACK/ANTHRACITE 736 TRIM PIECES - ASH TREE WOOD BLACK (2A70) 755U TENORITE GRAY METALLIC PAINT 772 AMG STYLING PACKAGE-FRONT SPOILER, SIDE SKIRT 786 AMG DOUBLE-SPOKE WHEELS 18" WITH MIXED TIRES 802 N/A 81P COMAND WITH NAVIGATION UPDATE 840 DARK TINTED GLASS 873 SEAT HEATER FOR LEFT AND RIGHT FRONT SEATS 875 HEATED SCREEN WASH SYSTEM 882 INTERIOR SAFEGUARD 915 FUEL TANK WITH GREATER CAPACITY - VOLUME 2 928 EXHAUST GAS CLEANING WITH EURO 5 TECHNOLOGY 950 AMG SPORTS PACKAGE 954 EQUIPMENT PACKAGE FOR AVANTGARDE VEHICLES 967 COC PAPER EURO 5 TECH. W. REGISTRAT .CERT. PART 2 A20 DIRECT START A21 SHIFT BY WIRE A62 FE TORQUE CONVERTER HOUSING 19 A66 FE CONVERTER 19 MM A86 T VALVE BODY ASSEMBLY WITH VGS 3 A89 REDUCED-FRICTION B03 DIRECT START / ECO START/STOP FUNCTION B09 REFRIGERANT COMPRESSOR WITH MAGNETIC COUPLING F212 MODEL SERIES 212 FS COMBI - VEHICLE G908 TRANSMISSION CODE VERSION 08 GA AUTOMATIC TRANSMISSION HA REAR AXLE J1A NAT2 WITH OPTIMIZED DSM J82 FULL-LOAD VENTILATION OM668 K10 SOFTWARE CONTROL FOR STATIC CURVE ILLUMINATION K11 ADAPTIVE STOP LIGHT FLASHING K13 CONTROL CODE FOR SERVICE INTERVAL 25000 KM L LEFT-HAND STEERING M22 DISPLACEMENT 2.2 LITER M651 R4-DIESEL ENGINE M651 P09 SUN PROTECTION PACKAGE P35 LIGHT PACKAGE (FFO) P54 THEFT PROTECTION PACKAGE R01 SUMMER TIRES U01 REAR BELT STATUS INDICATION U18 AUTOMATIC CHILD SEAT RECOGNITATION (AKSE) U26 FLOOR MATS - AMG U41 FUEL - WATER SEPARATOR AND LUBRICATION PACKAGE U60 PEDESTRIAN PROTECTION - ACTIVE ENGINE HOOD U72 DVD PLAYER WITH REGIONAL CODE 2, EUROPE, JAPAN V60 SPEED- + LOADINDEX 97Y XL VL FRONT AXLE HALF, LEFT VR FRONT AXLE HALF, RIGHT He kun utvendige bilder for øyblikket. Innvendig kan eg få lagt ut seinare Quote
CHARLIE Posted April 25, 2016 Posted April 25, 2016 SINNSYKT deilig bil med knallfine felger. (...som nok hadde tatt seg enda bedre ut om de rullet riktig vei... ) Quote
cityhopper Posted April 25, 2016 Posted April 25, 2016 Utrolig flott og gjennomført. Passe hardcore, dette Quote
Megaoctane Posted April 25, 2016 Posted April 25, 2016 SINNSYKT deilig bil med knallfine felger. (...som nok hadde tatt seg enda bedre ut om de rullet riktig vei... ) Er de satt feil vei? Utrolig fin bil. Hvor får folket tak i en 220 cdi med Distronic pakke?? Nesten ingen biler med Distronic på Finn... Bare 250 cdi 4 MATIC med Distronic. Alle 220 og 200 er ribba til beinet... Får mer og mer lyst på en S 212 til neste sommer når jeg ser bildene til HolgerseN, Charlie og de andre med 212.... Men veldig usikker på preface eller facelift med AMG. Elsker grillen til preface, elsker at facelift er mer "moderne" med parkeringshjelp etc etc. Quote
Haddal87 Posted April 25, 2016 Author Posted April 25, 2016 SINNSYKT deilig bil med knallfine felger. (...som nok hadde tatt seg enda bedre ut om de rullet riktig vei... ) No må ikkje du henge deg oppi detalja!!! He he he Jau det stemme nok - felgane var satt feil vei :/ Såg ikkje før etter eg tok bilda for felgane blei satt på samme dag... Kan trøste med att dei står rett vei no å skal få lagt ut fleire bilde😊 Quote
Haddal87 Posted April 25, 2016 Author Posted April 25, 2016 SINNSYKT deilig bil med knallfine felger. (...som nok hadde tatt seg enda bedre ut om de rullet riktig vei... ) Er de satt feil vei? Utrolig fin bil. Hvor får folket tak i en 220 cdi med Distronic pakke?? Nesten ingen biler med Distronic på Finn... Bare 250 cdi 4 MATIC med Distronic. Alle 220 og 200 er ribba til beinet... Får mer og mer lyst på en S 212 til neste sommer når jeg ser bildene til HolgerseN, Charlie og de andre med 212.... Men veldig usikker på preface eller facelift med AMG. Elsker grillen til preface, elsker at facelift er mer "moderne" med parkeringshjelp etc etc. Synst det var vansklig å finne med distronic uansett om du såg på 220 eller 350 Har fullt AMG invendig også med facelift ratt 😊 Quote
Megaoctane Posted April 25, 2016 Posted April 25, 2016 Sleng ut bilder da vel..... Ja "norsk" bil er vanskelig å finne med Distronic. Jeg unngår 4Matic og Airmatic. To potensielle utgiftsbomber jeg ikke trenger. Har ikke hytte og kjører bare i Oslo. Lurer også på om 350 cdi er montert på samme måte som på 211 der turboen garantert tok kvelden pga måten V6'ern og turboen var plassert på i motorrommet.... Vil heller har en en E200/E250 bensin. Men regner med at jeg må be Sportswagen eller StarAutoco importere for meg.... ("det er i Oslo man virkelig trenger 4maic" som noen sier, men etter å ha kjørt taxi her mens jeg studerte, og kjørt Mercedes privat i 11 år i Oslo, trenger jeg det ikke.) Quote
Haddal87 Posted April 26, 2016 Author Posted April 26, 2016 Skal prøve å få lagt ut flere bilder seinare i dag av innvendig. Har hatt bilen på Drop Off behandling og kan ikkje vaske bilen før 7 dager etterpå (Dvs til helga ) So det blir kun innvendige bilder Har en par spørsmål som eg håpte en av dåkke Merce-freakane kanskje kan svare på 1. Barnesete i framsete - Har forstått det slik der ligger en sensor i framstete som deaktiverer Airbag viss en bruker Mercedes sete med "akse" (Sensor?) Er det mulig å kun kjøpe denne sensoren for å kunne bruke noværande barnesete? Dei va ikkje akkurat billig dissa barneseta på BOS 2. Er det mulig å endre farge grafikken i instrumenthuset og command til nyere?(2013?) Synst dei farge kombinasjonane er mykje finare enn det gule/brune som eg har no. 2013 har vell Sølv,kvit,raudt? Meina på eg har sett det var en som hadde fått utført det - med hjelp av Star? 3. Har en høgtaler(Venstre bakdør) som ligger å forstyrrer en del til tider - nåken som he erfaring der? Kan det ver laus ledning eller er det høgtaler som er defekt? 4. Kunne tenkt meg en bakluke spoiler som stikker litt lenger ut - Er her nåken alternativ? E63AMG? Meina på eg har sett noen S212 der bakluke spoileren stikker litt lenger bak. Er kun intrissert i org. Mercedes å ikkje nåke Plast&son styling lignende greier) 5. Finst der nåken form for diskre skvettlapp til bakfanger? For å vise att felgane sto feil vei so her legger eg ved eit bilde der det vise att dei står rett vei no Quote
Megaoctane Posted April 26, 2016 Posted April 26, 2016 2. Er det mulig å endre farge grafikken i instrumenthuset og command til nyere?(2013?) Synst dei farge kombinasjonane er mykje finare enn det gule/brune som eg har no. 2013 har vell Sølv,kvit,raudt? Meina på eg har sett det var en som hadde fått utført det - med hjelp av Star? Hei. Det skal tydeligvis gå ved oppdatering av software til COMAND. Her er en hos MBWorld som fikk utført det. han klaget på dårlig lyd fra AUX, og de oppdaterte COMAND'en hans. fikk ny tema. Her er en til som gjorde det på sin C klasse. Du tenker på denne: vs. denne: Quote
Haddal87 Posted April 26, 2016 Author Posted April 26, 2016 Nåken som he demontert plata på baksida av framsete? Får det f** ikkje av og er redd eg ødelegger nåke 😂 Sent fra min SM-G900F via Tapatalk Quote
Haddal87 Posted April 26, 2016 Author Posted April 26, 2016 2. Er det mulig å endre farge grafikken i instrumenthuset og command til nyere?(2013?) Synst dei farge kombinasjonane er mykje finare enn det gule/brune som eg har no. 2013 har vell Sølv,kvit,raudt? Meina på eg har sett det var en som hadde fått utført det - med hjelp av Star? Hei. Det skal tydeligvis gå ved oppdatering av software til COMAND. Her er en hos MBWorld som fikk utført det. han klaget på dårlig lyd fra AUX, og de oppdaterte COMAND'en hans. fikk ny tema. Her er en til som gjorde det på sin C klasse. Du tenker på denne: vs. denne: Stemmer. Ser mykje finare ut på 2013 modellen. Var innom å sjekka youtube videon men du skulle scrolle ned til 106 - Display theme. Men min går ikkje lenger enn til 68 trur eg det var. Spørs om eg skal prøve å få oppdatert Commanden min å håpe det blir eit valg eg kan ta. Har sikkert command online generasjon 1 og må oppdatere til generasjon 2. Sent fra min SM-G900F via Tapatalk Quote
Haddal87 Posted April 26, 2016 Author Posted April 26, 2016 Er det to skruer helt i bunn av plata? Prøvde å kjenne etter men ga til slutt opp...før sjekke litt i morga igjen 😊 Sent fra min SM-G900F via Tapatalk Quote
Haddal87 Posted April 26, 2016 Author Posted April 26, 2016 Fann ut ka som gjor att høgtaleren laga lyd/forstyrrelsa: Tok av dørtrekke å såg att diskanten hadde løsna fra innfestinga si. Det resulterte i att den til tider kom borti alu plata som er montert i døra. Når eg la den borti kom dei samme skrape/forstyrrelse lydane eg har hørt. La 3m teip rundt for å beskytte loddingane i å evt komme borti å satte den fast. He ikkje hørt igjen lyden enda so det lyder bra 😀 Sent fra min SM-G900F via Tapatalk Quote
Haddal87 Posted April 26, 2016 Author Posted April 26, 2016 Bilder av dashbord. Skal få tatt nåken skikkelige bilder innvendig ila veka Sent fra min SM-G900F via Tapatalk Quote
Haddal87 Posted April 28, 2016 Author Posted April 28, 2016 Snakka med BOS i dag: - Ang Barnesete hadde dei kun sjølve sete å hadde ikkje vår borti å selgt kun sensor. Fikk pris på 3500,- - Ang software oppdatering måtte eg inn å koble meg på via diagnose for att dei kunne sjå hvilken oppdatering som ligger inne. Hadde eit håp om å stikke innom i morga for å få sjekka det, viss ikkje blir det ila neste veke. Hadde gjort seg veldig å fått endret thema til 2013 modellen Ingen som har tips til bakluke spoiler / diskret skvett lapper? Tonny på forumet her har slik spoiler som stikker litt lenger ut og er limt over den originale, men har ikkje funnet ka type det er? Den blei kjøpt på BOS sa han:D Quote
Megaoctane Posted April 28, 2016 Posted April 28, 2016 Skvettlapper for AMG finnes ikke, men vet sy Holgersen skjærte til de vanlige skvettlappene og monterte disse. Quote
CHARLIE Posted April 28, 2016 Posted April 28, 2016 Vær så snill å ikke ødelegg bilen med skvettlapper Dette er en av de flotteste S212 bilene jeg har sett noen gang!! Absolutt alt klaffer her. Både farge, høyde og ikke minst felger!!! Quote
Megaoctane Posted April 28, 2016 Posted April 28, 2016 var jo ikke så ille med skvettlapper på HolgerseN sin bil... Quote
Recommended Posts