Jump to content

Haddal87 - 2012 Mercedes E220 - S212 AMG - Med 20" felger - Masse bilder

Recommended Posts

Posted

Hei,

Tenkte kunne legge ut litt info å bilder på bilen min. He ikkje hatt Mercedes før, men glad eg velgte å gå over til Mercedes no iallefall :)

Bilen er senket med Autoroyal sitt senkesett og har 20" RL-CVT felger med 245/30 framme og 275/30 bak. (20x9 fram og 20x10 bak)

ET var oppgitt til 40 - dreia av 2.5mm på framfelger og 2mm på bakfelger for å få det innafor  :lol:

Utstyrsliste:

064 STEUERCODE MAGNETVENTIL M651

088 STEUERCODE NTG 4.5

108 CONTROL CODE MARKETING

1U2 SNOW GRID

202B OWNERS MANUAL AND SERVICE RECORD - GERMAN

213 SPEED-SENSITIVE POWER STEERING/VARIO STEERING

229L GERMANY

230 PARKING GUIDANCE

233 AUTONOMOUS INT. CRUISE CONT. PLUS (DISTRONIC PLUS)

237 ACTIVE BLIND SPOT ASSIST

238 ACTIVE LANE KEEPING ASSIST (FAP)

23P DRIVING PACKAGE

240 LED DAYTIME RUNNING LIGHTS

249 INSIDE AND OUTSIDE MIRROR AUTOMATIC DIMMING

255B MB MOBILO WITH DSB AND GGD

260B AIRBAGLABEL - GERMAN/ENGLISH

277 SPORTS STEERING WHEEL

279 ELECTRONIC GEAR RANGE SELECTION

287 THROUGH-LOADING FEATURE

291 PELVIS AIRBAG (PELVISBAG)

294 KNEE AIRBAG

297 ELECTRIC ROLLER SUN BLINDS IN REAR DOOR LH AND RH

298 SIDEBAGS IN REAR WITH BELT FORCE LIMITER

2U1 RADIATOR SHUTTER

2XXL FEDERAL REPUBLIC OF GERMANY

302B HEAD UNIT LANGUAGE - GERMAN

332B INSTRUMENT CLUSTER/HU LANGUAGE - GERMAN

386 MOBILE PRE.-INSTALLATION (MTUS)

414 ELECTRIC TILT/SLIDE SUNROOF IN GLASS VERSION

427 AUTOMATIC TRANSMISSION 7-SPEED

428 STEER.WHEEL GEARSHIFT BUTTONS/SHIFT PADDLE PAINTED

474 DIESEL PARTICULATE FILTER

477 TIRE PRESSURE LOSS WARNER

513 TRAFFIC SIGN RECOGNITION

518 UNIVERSAL COMMUNICATIONS INTERFACE (UCI)

51U BLACK FABRIC ROOF INTERIOR TRIM

527 COMAND DVD APS WITH NAVIGATION

543 SUN VISOR WITH ADDITIONAL FUNCTION

550 TRAILER COUPLING

551 ANTI-THEFT/ANTI-BREAK-IN WARNING SYSTEM

580 AIR CONDITIONER

600 HEADLAMPS - CLEANING EQUIPMENT

608 AUTOMATIC HIGH BEAM SWITCH (IHC)

619 CORNERING ILLUMINATION

622 HEADLAMP WITH ILS, RIGHT-HAND TRAFFIC

677 AVANTGARDE/STANDARD SUSPENSION

700A LEATHER COMBINATION

701A LEATHER COMBINATION - BLACK/ANTHRACITE

736 TRIM PIECES - ASH TREE WOOD BLACK (2A70)

755U TENORITE GRAY METALLIC PAINT

772 AMG STYLING PACKAGE-FRONT SPOILER, SIDE SKIRT

786 AMG DOUBLE-SPOKE WHEELS 18" WITH MIXED TIRES

802 N/A

81P COMAND WITH NAVIGATION UPDATE

840 DARK TINTED GLASS

873 SEAT HEATER FOR LEFT AND RIGHT FRONT SEATS

875 HEATED SCREEN WASH SYSTEM

882 INTERIOR SAFEGUARD

915 FUEL TANK WITH GREATER CAPACITY - VOLUME 2

928 EXHAUST GAS CLEANING WITH EURO 5 TECHNOLOGY

950 AMG SPORTS PACKAGE

954 EQUIPMENT PACKAGE FOR AVANTGARDE VEHICLES

967 COC PAPER EURO 5 TECH. W. REGISTRAT .CERT. PART 2

A20 DIRECT START

A21 SHIFT BY WIRE

A62 FE TORQUE CONVERTER HOUSING 19

A66 FE CONVERTER 19 MM

A86 T VALVE BODY ASSEMBLY WITH VGS 3

A89 REDUCED-FRICTION

B03 DIRECT START / ECO START/STOP FUNCTION

B09 REFRIGERANT COMPRESSOR WITH MAGNETIC COUPLING

F212 MODEL SERIES 212

FS COMBI - VEHICLE

G908 TRANSMISSION CODE VERSION 08

GA AUTOMATIC TRANSMISSION

HA REAR AXLE

J1A NAT2 WITH OPTIMIZED DSM

J82 FULL-LOAD VENTILATION OM668

K10 SOFTWARE CONTROL FOR STATIC CURVE ILLUMINATION

K11 ADAPTIVE STOP LIGHT FLASHING

K13 CONTROL CODE FOR SERVICE INTERVAL 25000 KM

L LEFT-HAND STEERING

M22 DISPLACEMENT 2.2 LITER

M651 R4-DIESEL ENGINE M651

P09 SUN PROTECTION PACKAGE

P35 LIGHT PACKAGE (FFO)

P54 THEFT PROTECTION PACKAGE

R01 SUMMER TIRES

U01 REAR BELT STATUS INDICATION

U18 AUTOMATIC CHILD SEAT RECOGNITATION (AKSE)

U26 FLOOR MATS - AMG

U41 FUEL - WATER SEPARATOR AND LUBRICATION PACKAGE

U60 PEDESTRIAN PROTECTION - ACTIVE ENGINE HOOD

U72 DVD PLAYER WITH REGIONAL CODE 2, EUROPE, JAPAN

V60 SPEED- + LOADINDEX 97Y XL

VL FRONT AXLE HALF, LEFT

VR FRONT AXLE HALF, RIGHT

He kun utvendige bilder for øyblikket. Innvendig kan eg få lagt ut seinare  :D

DSC03846_zpsgahrwxdd.jpg

DSC03845_zpsmk0mx3yk.jpg

DSC03844_zpsdu3aahal.jpg

DSC03847_zpspvg1xkfq.jpg

DSC03849_zpstx6bmso4.jpg

DSC03850_zpsekc5koup.jpg

DSC03854_zpsagitirp3.jpg

DSC03855_zpskjsknasy.jpg

DSC03856_zpsigjwa7ev.jpg

DSC03857_zpsqioytix9.jpg

DSC03858_zpsmufxdhnn.jpg

DSC03859_zps9plml4cg.jpg

DSC03860_zpsnnpfarn6.jpg

DSC03863_zpsljsgxgb1.jpg

DSC03864_zpsi5we09j9.jpg

DSC03865_zpsxtlsfds1.jpg

DSC03866_zpsnavjorwt.jpg

DSC03843_zpsuh4ch4ow.jpg

• Replies 90
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Posted

SINNSYKT deilig bil med knallfine felger. (...som nok hadde tatt seg enda bedre ut om de rullet riktig vei... :lol:)

Er de satt feil vei?

Utrolig fin bil. Hvor får folket tak i en 220 cdi med Distronic pakke?? Nesten ingen biler med Distronic på Finn... Bare 250 cdi 4 MATIC med Distronic. Alle 220 og 200 er ribba til beinet...

Får mer og mer lyst på en S 212 til neste sommer når jeg ser bildene til HolgerseN, Charlie og de andre med 212.... Men veldig usikker på preface eller facelift med AMG. Elsker grillen til preface, elsker at facelift er mer "moderne" med parkeringshjelp etc etc.

Posted

SINNSYKT deilig bil med knallfine felger. (...som nok hadde tatt seg enda bedre ut om de rullet riktig vei... :lol:)

No må ikkje du henge deg oppi detalja!!! He he he

Jau det stemme nok - felgane var satt feil vei :/ Såg ikkje før etter eg tok bilda for felgane blei satt på samme dag... 

:shock:

Kan trøste med att dei står rett vei no å skal få lagt ut fleire bilde😊

Posted

Er de satt feil vei?

Utrolig fin bil. Hvor får folket tak i en 220 cdi med Distronic pakke?? Nesten ingen biler med Distronic på Finn... Bare 250 cdi 4 MATIC med Distronic. Alle 220 og 200 er ribba til beinet...

Får mer og mer lyst på en S 212 til neste sommer når jeg ser bildene til HolgerseN, Charlie og de andre med 212.... Men veldig usikker på preface eller facelift med AMG. Elsker grillen til preface, elsker at facelift er mer "moderne" med parkeringshjelp etc etc.

Synst det var vansklig å finne med distronic uansett om du såg på 220 eller 350  :lol:

Har fullt AMG invendig også med facelift ratt 😊

Posted

Sleng ut bilder da vel.....

Ja "norsk" bil er vanskelig å finne med Distronic.

Jeg unngår 4Matic og Airmatic. To potensielle utgiftsbomber jeg ikke trenger. Har ikke hytte og kjører bare i Oslo. Lurer også på om 350 cdi er montert på samme måte som på 211 der turboen garantert tok kvelden pga måten V6'ern og turboen var plassert på i motorrommet....

Vil heller har en en E200/E250 bensin. Men regner med at jeg må be Sportswagen eller StarAutoco importere for meg....

("det er i Oslo man virkelig trenger 4maic" som noen sier, men etter å ha kjørt taxi her mens jeg studerte, og kjørt Mercedes privat i 11 år i Oslo, trenger jeg det ikke.)

Posted

Skal prøve å få lagt ut flere bilder seinare i dag av innvendig. Har hatt bilen på Drop Off behandling og kan ikkje vaske bilen før 7 dager etterpå (Dvs til helga  :lol: ) So det blir kun innvendige bilder  :lol: 

Har en par spørsmål som eg håpte en av dåkke Merce-freakane kanskje kan svare på  :lol:

1. Barnesete i framsete - Har forstått det slik der ligger en sensor i framstete som deaktiverer Airbag viss en bruker Mercedes sete med "akse" (Sensor?) Er det mulig å kun kjøpe denne sensoren for å kunne bruke noværande barnesete? Dei va ikkje akkurat billig dissa barneseta på BOS :)

2. Er det mulig å endre farge grafikken i instrumenthuset og command til nyere?(2013?) Synst dei farge kombinasjonane er mykje finare enn det gule/brune som eg har no. 2013 har vell Sølv,kvit,raudt? Meina på eg har sett det var en som hadde fått utført det - med hjelp av Star?

3. Har en høgtaler(Venstre bakdør) som ligger å forstyrrer en del til tider - nåken som he erfaring der? Kan det ver laus ledning eller er det høgtaler som er defekt?

4. Kunne tenkt meg en bakluke spoiler som stikker litt lenger ut - Er her nåken alternativ? E63AMG? Meina på eg har sett noen S212 der bakluke spoileren stikker litt lenger bak. Er kun intrissert i org. Mercedes å ikkje nåke Plast&son styling lignende greier)  :lol:

5. Finst der nåken form for diskre skvettlapp til bakfanger?

For å vise att felgane sto feil vei so her legger eg ved eit bilde der det vise att dei står rett vei no  8)

13091701_10154025049315731_511033594_o_zpsy9sfcedx.jpg

Posted

2. Er det mulig å endre farge grafikken i instrumenthuset og command til nyere?(2013?) Synst dei farge kombinasjonane er mykje finare enn det gule/brune som eg har no. 2013 har vell Sølv,kvit,raudt? Meina på eg har sett det var en som hadde fått utført det - med hjelp av Star?

Hei. Det skal tydeligvis gå ved oppdatering av software til COMAND.

Her er en hos MBWorld som fikk utført det. han klaget på dårlig lyd fra AUX, og de oppdaterte COMAND'en hans. fikk ny tema.

Her er en til som gjorde det på sin C klasse.

Du tenker på denne:

uFfNE5K.jpg

vs. denne:

D9CIizc.jpg

Posted

Nåken som he demontert plata på baksida av framsete? Får det f** ikkje av og er redd eg ødelegger nåke 😂

Sent fra min SM-G900F via Tapatalk

uploadfromtaptalk1461698594754.thumb.jpg.6d16dbec8a123ce00ca5c9900938c7c3.jpg

uploadfromtaptalk1461698602692.thumb.jpg.4ac23f1c5af267295b8acfc583fdb22a.jpg

Posted

Hei. Det skal tydeligvis gå ved oppdatering av software til COMAND.

Her er en hos MBWorld som fikk utført det. han klaget på dårlig lyd fra AUX, og de oppdaterte COMAND'en hans. fikk ny tema.

Her er en til som gjorde det på sin C klasse.

Du tenker på denne:

uFfNE5K.jpg

vs. denne:

D9CIizc.jpg

Stemmer. Ser mykje finare ut på 2013 modellen. Var innom å sjekka youtube videon men du skulle scrolle ned til 106 - Display theme. Men min går ikkje lenger enn til 68 trur eg det var. Spørs om eg skal prøve å få oppdatert Commanden min å håpe det blir eit valg eg kan ta. Har sikkert command online generasjon 1 og må oppdatere til generasjon 2.

Posted

Er det to skruer helt i bunn av plata?

Prøvde å kjenne etter men ga til slutt opp...før sjekke litt i morga igjen 😊

Posted

Fann ut ka som gjor att høgtaleren laga lyd/forstyrrelsa: Tok av dørtrekke å såg att diskanten hadde løsna fra innfestinga si. Det resulterte i att den til tider kom borti alu plata som er montert i døra. Når eg la den borti kom dei samme skrape/forstyrrelse lydane eg har hørt. La 3m teip rundt for å beskytte loddingane i å evt komme borti å satte den fast. He ikkje hørt igjen lyden enda so det lyder bra 😀

Posted

Snakka med BOS i dag:

- Ang Barnesete hadde dei kun sjølve sete å hadde ikkje vår borti å selgt kun sensor. Fikk pris på 3500,-

- Ang software oppdatering måtte eg inn å koble meg på via diagnose for att dei kunne sjå hvilken oppdatering som ligger inne. Hadde eit håp om å stikke innom i morga for å få sjekka det, viss ikkje blir det ila neste veke. Hadde gjort seg veldig å fått endret thema til 2013 modellen  8)

Ingen som har tips til bakluke spoiler / diskret skvett lapper? Tonny på forumet her har slik spoiler som stikker litt lenger ut og er limt over den originale, men har ikkje funnet ka type det er? Den blei kjøpt på BOS sa han:D

Posted

Vær så snill å ikke ødelegg bilen med skvettlapper

Dette er en av de flotteste S212 bilene jeg har sett noen gang!! Absolutt alt klaffer her. Både farge, høyde og ikke minst felger!!!