Kenneth Sivertsen Posted April 23, 2016 Posted April 23, 2016 Gjelder en 04 w211. Har seg slik at viskermotor og spyler lever sitt eget liv. Den virker av og til og noen ganger så klikker den helt, da må bilen fysisk stoppes og startes igjen for at visker skal slå seg av. Ellers så går den for full guffe, selv om kombi hendel er skrudd av. Da kan den virke flere ganger som normalt før den klikker igjen. Spyler funksjonen funker litt som den føler for selv, man kan prøve 20 ganger før den kan finne på å spyle. Noen som har vært borti lignende før på 211? Jeg har prøvd annen viskermotor men den er helt lik. Så hadde håpet det var kombi hendel, men det er fortsatt likt etter denne ble byttet også (brukt) Vi er litt avhengig av fungerende viskere her i trøndelag for tiden Quote
Eirik Tømmerås Posted April 23, 2016 Posted April 23, 2016 Fikk feil på EU pga lyktespylere som ikke virket. Undersøkte litt selv og fant at det var strøm på spylerpumpa ved tenningen av, jeg ga da opp og fikk merkeverkstedet til å fikse saken i forbindelse med ettekontrollen. Det var et ledningsbrudd og det kostet ikke stort å få reparert... Quote
Kenneth Sivertsen Posted April 24, 2016 Author Posted April 24, 2016 Lyktespylerne virker som normalt etter 5 trykk på spylern, men spylern til frontruta er håpløs. Er dette noe som vil komme opp på star diagnose eller må det feilsøkes manuelt og måles? Quote
Sven Håkon Posted April 24, 2016 Posted April 24, 2016 Det kan være både kombihendelen og frontSAM som er defekt. Jeg måtte bytte sistnevnte fordi den ikke spylte (i det hele tatt), alt annet fungerte fint. Kombihendelen har jeg også byttet en gang, fordi den kunne finne på å blinke feil vei.. Quote
Kenneth Sivertsen Posted April 24, 2016 Author Posted April 24, 2016 Det kan være både kombihendelen og frontSAM som er defekt. Jeg måtte bytte sistnevnte fordi den ikke spylte (i det hele tatt), alt annet fungerte fint. Kombihendelen har jeg også byttet en gang, fordi den kunne finne på å blinke feil vei.. Har byttet front sam 2 ganger før. Ene gangen så var den delen med varmapp deffekt, så en fikk ikke varme i bilen. Etter første bytte så fikk jeg problemer med batterilampa og det viste seg at det var problem med front sam. Så da ble det byttet enda en gang og da ble batterilampa borte og alt fungerte helt til nå. Så det spørs om visker delen er dårlig på sam igjen nå da. Er de dritt dårlige de hjernene eller er det bare jeg som er uheldig? Quote
Sven Håkon Posted April 24, 2016 Posted April 24, 2016 De er relativt sensitive, men de fleste funker jo som de skal.. Quote
Kenneth Sivertsen Posted April 24, 2016 Author Posted April 24, 2016 De er relativt sensitive, men de fleste funker jo som de skal.. Får prøve en annen en. De er jo lette og bytte så da må jeg vel bare prøve Quote
Recommended Posts