bmh300tdt Posted April 22, 2016 Posted April 22, 2016 merka at vogna mi begynte å ryke kvitt når den var kald, men konkluderte med at det var turboen som var slarken og olja kom nedi eksosen. men for to dager sio merka eg at det var nesten tomt for vann i ekspansjonstanken. den ryker ikke kvitt visst bilen er kald og det er vanlig start. men ryker kvitt visst den har vert varm før start altså rundt 40-50 grade, då nøkker den og rister under start og mykje kvit røyk kommer ut. også av og til under høge turtall. olja er sjekket og den er ikkje kvit. vanlig lekasje eller topppakning som er røken? Quote
Dagis Posted April 22, 2016 Posted April 22, 2016 Høres veldig ut som gåen toppakning. Bygger det seg mye trykk i kjølesystemet? Quote
bmh300tdt Posted April 22, 2016 Author Posted April 22, 2016 Høres veldig ut som gåen toppakning. Bygger det seg mye trykk i kjølesystemet? usikker, skal sjekke, er vel bare å løsne på lokket på ekspansjonstanken ette den har vert varm? Quote
Dagis Posted April 22, 2016 Posted April 22, 2016 Ja. Om det lekker vann inn i sylindrene er det lett for at det kommer kompresjon andre veien -altså inn i kjølesystemet-og den kompresjonen kan lage seg nye åpninger, så som i radiator. Jeg ville ha parkert bilen til dette var sjekket og løst. Quote
bmh300tdt Posted June 13, 2016 Author Posted June 13, 2016 har konkludert med at topp pakning må skiftast. noken som har ein diy på dette? og kor kjøper eg rett topppakning? Quote
Will Posted June 13, 2016 Posted June 13, 2016 Sjekk også selve toppen nøye. Ikke helt ukjent at det er toppen som er sprukket på disse. Quote
bmh300tdt Posted June 13, 2016 Author Posted June 13, 2016 Sjekk også selve toppen nøye. Ikke helt ukjent at det er selve toppen som er sprukket på disse. ja skal huske på det, er vel alu topp og stål blokk? Quote
FrodeS Posted June 13, 2016 Posted June 13, 2016 på TDT er det vel så vanlig at selve toppen sprekker, som at det er pakningen om å gjøre. Det er litt knot å bytte. Det er to bolter foran, som holder øvre skinna til registerkjedet. Kjøp de nye før du begynner med noe. Quote
bmh300tdt Posted June 14, 2016 Author Posted June 14, 2016 Det er to bolter foran, som holder øvre skinna til registerkjedet. Kjøp de nye før du begynner med noe. hvorfor må desse vere nye? vet du om en diy på topp pakning skifte frode? trenger eg noken spesial verktøy? noken ting eg bør vere obs på? Quote
FrodeS Posted June 19, 2016 Posted June 19, 2016 Lett å ødelegge dem ved demontering. Derfor kjekt å bare ha dem nye. Relativt grei jobb, men det tar sin tid. Du trenger en lang torx mener jeg det var for å løsne boltene til toppen. Momentverktøy ved montering. Send meg en e-post, jeg har noe dokumenter du kan få. Quote
bmh300tdt Posted July 25, 2016 Author Posted July 25, 2016 Det er to bolter foran, som holder øvre skinna til registerkjedet. Kjøp de nye før du begynner med noe. har du delenummer eller link frode? Quote
Recommended Posts