Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hei a har nylig kjøpt en w114, ser tålig grei og fin ut i lakken, faktisk så er den kosta på en lakkering for ikke så lenge siden men tror det er gjort my larv. uansett, det er konvertert motor fra en w123, det ble fortalt at det var en 250 rekkesekser med automatgir, spørsmålet er , hvordan kan jeg bli 100% sikker på at det er en 250 motor? har tatt bilder av blokka med noe tall på, håper på svar. skulle også ha kjøpt nye plugger til samme motor, noen tips der og?

motorkode: R.123 016 00 01

13077195_692782320864582_918324810_n.thumb.jpg.8023dfa49daf0d3ca53c39c52fc21c70.jpg

13046171_692782310864583_1857501618_n.thumb.jpg.f594e421aa60ddd33ffb9e7c0baee090.jpg

Posted

123 011 02 01 sto det der. tok en motorvask istad, nå ville ikke bilen starte  :lol: pluggledninger som er våte sikkert. hvor kan jeg få kjøpt org pluggledninger, stifter, coil og plugger?

Posted

takk du  :D er helt blank, men hadde vært kjekt i vite eksakt hvilken motor det er. har tørket hver pluggledning og åpnet lokket, ville ikke starte, var ikke etter engang. må vel prøve å føne det tørt eller vente? :x

Posted

Du bør finne M123.920 eller 123.921 et eller annet sted på blokka. Hvis du ser på bildet på den sia jeg linket, er det litt "hjørner" på toppdekselet ved registeret framme. Jeg mener å huske at alle de andre motora fra denne tider hadde rund form uten "hjørner"

La motoren få tørke seg litt. Om du prøvde å starte med fukt i lokket, er den sikkert litt sur i plugga. Evt så kan du ta ut en plugg og sjekke for gnist

Posted

Det er en 2.5 l W123-motor, motorkode M 123.920 eller M 123.921, avhengig av produksjon før eller etter 1981.

Hvis du følger denne linken, ligger det verkstedhåndbøker:

http://www.mercedesclubs.de -> Extras -> Flipbooks -> Werkstatthandbücher

Nederst på siden ligger det 2 verkstedhåndbøker for M123.

Med vennlig hilsen, Olaf

• 1 month later...
Posted

Heisann,var nett på eu med bilen og fikk noen få 2'er feiler- det jeg lurer på i forhold til bestilling av deler er: Stabilisator, for stor slakk i foringer eller kuler, venstre og høyre lenkarm bak. hva skal jeg da bestille? er det selve stabilisator staget eller lenkarmen? eler de det samme  :D har funnet stabilisatorstaget på nett

Posted

ja jeg lurer på om lenkearm og stabilisator stag er det samme, sikkert flere her inne som vet? pos 55 er helt lik stabilisatorstaget jeg har funnet på skruvat.no ihvertfall, de hadde ikke noe lenkearm :)

Posted

Pos. 55 blir ofte feilaktig kalt stabilisatorstag. Men det er lenkstag eller lenkarm. Har også hørt kyllingbein. Det er i hvertfall kulene her det blir slark i.