Jump to content

Recommended Posts

Posted

Ja, da var det på tide med litt motorproblemer, har kjørt tilsammen ca 20 mil idag hit og dit, mot slutten av dagen begynner motoren og henge igjen litt ved litt pådrag, den lugger når du gir mer gass, du vet den følelsen når du forventer akselering, så bremser det isteden, følte det ble værre og værre mot slutten av dagen, hva er dette, dyseproblem, eller det verdensberømte diesel partikkel filteret?

Eneste feilkode jeg kunne få ut av diagnose var dette, men de har vært der hele tiden siste ukene, har ikke hatt problemer tidligere.

Motor Control:

ME - Motor/Engine Electronics (MB: 0044464940)

Intake Valve Control Solenoid Circuit High (Bank 2)

Code: OBD00 P0083

Fault: Engine block temperature sensor 1 Open circuit in wiring / Short circuit to

positive 2 Open circuit in wiring / Short circuit to ground / Fault: The PremAir sensor

has a short circuit to ground. / Fault: Misfiring of cylinder 6, damages TWC (P0306) /

Fault: This error code can be ignored and erased.

Code: 002054

Også girkassa, viser samme feil, nå etter bytte av elplate og olje

Transmission Control:

ETC - Electronic transmission control (MB: 0034464110)

Input / Turbine Speed Sensor B Circuit No Signal

Code: OBD00 P2767

Noen smarte forslag på hva dette er?  :shock:

Posted

Obd fra Torque gir ikke riktig beskrivelse for mercedes. De kodene betyr noe helt annet i Star enn med liten leser og mobiltelefon. I alle fall var det tilfelle når jeg sjekket.

Sent from my SM-G920F using Tapatalk

Posted

gr8pics - jeg synes det er imponerende at du holder motet oppe - har en følelse av at det er mye småfeil med bilen din.

Det er også beundringsverdig at du ikke har utbrudd av typen "Mercedes er noe overpriset ræl" som mange andre som kjøper en bil med høy km stand til en lav pris gjør når de forventer problemfri bilhold på en bil kjørt 400.000km...

Posted

Ja, forventet ikke nybil for den prisen nei, men tenkte at siden bilen ellers er veldig pen, så har jeg mye å gå på, så dersom jeg må bruke 20 000 på å strekke den opp, så har jeg fortsatt fått denne billig. Hadde en S210 før, beste bilen jeg har hatt, derfor ble valget naturlig enkelt. Planen var en S212, men beholder denne mest sannsynlig en stund til først, da jeg ble positivt overrasket over komforten ift min gamle, som jeg rullet 300 000 i, uten sammenligning forøvrig. Litt småplukk er det på denne, men ikke noe katastrofalt foreløbig, gikk over hele bilen på verksted forrige dagen, ikke store greiene, nedre bærekule, skiver bak og litt rust på bremserør, hadde forventet mer. Er nazi på hver minste lille ulyd, derfor liker jeg at "alt" funker, og det vil det etter at jeg er ferdig Mb overpriset ræl? Finner ingen andre biler som potensielt kan rulle 400k til etter å allerede ha rullet 400k, eller har du noen gang hørt om en Bmw som har gått så langt? Tror ikke engang du finner en eneste på finn.no om du prøver, så ingen klaging, bare hjelp til feilsøking

Sent from my iPhone using Tapatalk

Posted

er sånn selv...

kjøpte en bruksbil en C180 S202 for noen mnd mens jeg ventet på 205'en.. husker jeg brukte nesten 3-4.000kr på å fikse småting fordi jeg irriterte meg over den minste ulyd.

heldigivs var det en "enkel" bil med enkel konstruksjon, så litt lettere å få fikset, og så turte jeg å dra og røske litt i den selv også, uten å være redd for å gjøre noe skade.