Jump to content

Recommended Posts

Posted

Etter å i desperasjon ha kommet i skade for å helle på firedobbel dose (!) injektorrens pluss cirka 12 liter 98 oktan bensin har bilen av og til blitt vanskelig å starte. Den går helt fint, men selve startingen er tidvis ett problem, både kald og varm motor. Håper at det skal "gå over" når additivene engang har kommet gjennom systemet..

Men, skal man høre bensinpumpen på både kald og varm motor når nøkkelen er i nest siste posisjon?

Posted

Pumpa høres når du vrir om før du skal starte, og så stopper den etter et par sekunder. Jeg vet ikke om den har føler på trykket. Det er det samme om motor er varm eller ikke.

Sent from my SM-G920F using Tapatalk

Posted

Har du forresten lest ut feilkodene av den? Kanskje du får noen tips av de?

Jeg har ikke peiling på hvordan jeg skal gjøre det. Er det jobb for verksteder med peiling på MB kanskje?

Fører nå logg på når bilen starter greit og når den ikke gjør det. Virker ganske tilfeldig (virker som det skjer mest når bilen har stått noen timer, men ikke helt kald). Det lukter kanskje elektrisk problem..

Posted

Når den krangler er oppførselene enten:

Kjinner i 7-8 sekunder før den kommer.

Eller den starter tvert men stopper igjen.

Har aldri opplevd å ikke få start på andre forsøk.

Posted

Det er vel vanlig at disse releene kan løsne i loddinger inni så det er kontakt/ikke-kontakt om hverandre.

Ellers er jo denna midt i værste perioden for motorkabelmatte. De prøvde noe miljøvennlig isolasjon som ikke var noe god løsning

Posted

Ja, det er visstnok to like pumper på den. Det er jo en del feilkilder å velge i. Synes det er vanskelig å feilsøke når problemet ikke er konstant. I dag tidlig startet den helt fint igjen...

Ender vel med å bytte releer og pumper på måfå til den blir fornøyd :)

Posted

Det er beskrevet brudd /vakkel i strøm også på noen forum. Visstnok i gjennomføringen under baksetet.

Jeg ville målt om det er strøm til pumpene når du har problemer, i alle fall vridd for å høre at pumpene går. Gjør de ikke det, kan du forsøke å måle om de får strøm, eller overstyre relé manuelt. Det vil nok gi noen svar.

Jeg har opplevd slik ustabilitet, og da var det pumpe byttet. Kanskje har den ene stoppet, og den siste synger på siste verset?

Posted

Jeg fikk ikke start på bilen i kveld. Så dunket jeg både på bensintanken og på den pumpa som er lett synlig like ved differensialen. Da startet den fint.

Vet jeg nå at det er en av eller begge bensinpumpene som er dårlige? Hvor sitter den andre pumpa - inne i tanken??

Posted

Vær forsiktig når du løsner plastskruene til det dekselet, det er lett å rive av bolten som sitter i karosseriet. De ruster fort.

Posted

Så da har vi to pumper:

Det bakerste er det lett synlige med eget lite plastdeksel nært tanken

Det fremste er lokalisert over et større plastdeksel litt lenger frem

Det er ingen pumper inne i tanken (som Falk-mannen foreslo).

Stemmer dette?

Posted

Bytt bare den bakre pumpen først. Den er enklest å komme til. Dette klarer du selv, bare du får bilen noen cm opp.