Viano 75 Posted April 19, 2016 Posted April 19, 2016 Hei Har kjøpt meg en Viano 4matic 2008 km 216000,alle servicer tatt og godt vedlikeholdt. Men rett etter at eg overtok bilen ,har der kommet en ulyd(uling ).Høyres ut som et lager/oppheng? Hadde den inn på et lokalt bilverksted idag,men dei var litt usikre.Antydet fordelingskassa mellom for og bakaksel eller lager på oppheng bakaksel ,noen synspunkter.Vis det skulle vise seg å vente kassa,noen som har peiling på kostnaden med det. Vurderer å sette den inn på Bos for ei vurdering der. Quote
KennethJ Posted April 20, 2016 Posted April 20, 2016 Fordelingskasse er trolig sykt dyrt dersom den må byttes her i Norge. Disse fikser i Tyskland: https://w-w-auto.de/ Quote
Viano 75 Posted April 20, 2016 Author Posted April 20, 2016 Takk for svar ! Håper at det er et lager eller noko annet som gjer det😕Men det er vel mulig å skifte ut enkelt deler i kassen?? Quote
Jafo Posted April 22, 2016 Posted April 22, 2016 Mercedes har ikke laget/solgt verktøy for å reparere fordelingskassa. På min (med det dobbelte på telleren som din) var/er det 4 feilkilder: Bakaksel slitt - laget en "gnagelyd" - byttet Bakre lager på mellomakselen defekt - laget en skrapelyd - byttet Fremre lager mellomaksel slitt - lager litt synging - må byttes av Powertrain) Skjevslitte Maxxis dekk (på grunn av slitne foringer som nå er byttet) - ga en alvorlig mengde uling, så mye at motorveifart var direkte plagsomt. Quote
Vianoman Posted April 22, 2016 Posted April 22, 2016 På min Viano 4matic er det også litt ule lyder innimellom når jeg kjører, på min er det normalt med litt sånn at en hører litt kardang lyd, for det er et solid drivverk under der. Når en begynner å kjenne vibrasjoner o.l at ting er slitt/dårlig. Quote
Marevan Posted April 22, 2016 Posted April 22, 2016 Cobra transmission har 4-matic lagre ser jeg. Har hørt at det har vært vrient å få tak i. Sent from my SM-G920F using Tapatalk Quote
Recommended Posts