Espenoksenberg Posted April 19, 2016 Posted April 19, 2016 Jeg har en c-klass w203 220cdi der girkassentuller seg ved kald motor/gir. Det som skjer er at når jeg starter bilen etter at når motor og gir er kaldt så virker det som om bilen ikke helt klarer å bestemme seg for hvilket gir den skal velge. Det forekommer når jeg kjører uten pådrag på flat vei. Det skjer ved lavt turtall og jeg tror det er mellom 2 og 3. Gir den ligger å veksler mellom. Når den girer opp i tredje ved lavt turtall og fart blir det en voldsom lyd i bilen i form av during også liger den å jager som om den ikke helt klarer å legge tredje giret helt inn. Er den noen her innpå som har vert borti samme problemet? Eller vet hva det kan komme av? Quote
Johans Posted April 19, 2016 Posted April 19, 2016 Søk på forumet, så finner du MANGE poster som omhandler samme problem. Quote
Espenoksenberg Posted April 19, 2016 Author Posted April 19, 2016 Dersom det er lockup i converteren som er problemet, hva vil det eventuelt koste å få det fikset? Quote
Eirik Tømmerås Posted April 19, 2016 Posted April 19, 2016 Bor du i Oslo eller i nærheten så snakk med Bergs automatservice om diagnose og pris. Quote
kremenko Posted April 27, 2016 Posted April 27, 2016 Hadde nesten samme problem med minn, gik i limp mode ( 2 gir og revers ). Er byttet "pressure regulator valve" og nye olje, filter, connector, pakning. na er som nye. Quote
Recommended Posts