Guest K.E. Sjursen Posted April 22, 2005 Share Posted April 22, 2005 Har bestilt time på BoS lokalt (Mo i Rana). Det de skal gjøre er: - Periodisk- Montere 30mm senkefjærer med nivåjustering (jeg har delene)- 4-hjuls kontroll Jeg tenkte opprinnelig at "det er sikkert lurt å gjøre alt i en smell så blir det sikkert billigere". Det jeg lurer på nå i etterkant er om en kanskje burde overlate periodisk og 4-hjuls kontroll til andre (les;billigere) verksteder? BoS kunne overhodet ikke estimere noen pris på montering og 4-hjuls kontroll..?! ..men at det minst ville gå med to timer bare på 4-hjuls kontrollen. Jeg har null peil på hvor lang tid alt bør ta og hvor dyrt alt bør bli. ..sitter igjen med en følelse av at jeg kun burde bruke BoS på justering av nivå...? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
FrodeS Posted April 22, 2005 Share Posted April 22, 2005 Da jeg spurte om hjulstillingskontroll på bos skulle de ha 2000+mva. Betalte 990,- ink. mva et annet sted. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
TEH Posted April 23, 2005 Share Posted April 23, 2005 Jeg ville nå ha tatt alt hos noen andre, men det er kanskje ikke flust med uavhengige MB-verksteder i Mo i Rana. 4-hjulskontrollen tar du ihvertfall et annet sted. Det der var blodpris. På jobben har vi en MB Atego 817 lastebil. Batteriene tok kvelden og vi spurte BOS hvor mye de skulle ha for å bytte. I boka dems stod det at det tok 5 timer Jeg meldte meg frivillig til å prøve selv og byttet de på 2 timer inkludert en halvtimes "rustløserpause" Samme når det gjelder bærekuler. 1 time per side sier BOS. På fatterns 210 brukte jeg 45min (uten avdrager) fra jeg kjørte den inn på bukken til jeg kjørte den av. Tror det er en matpause innberegnet i alle jobber på de fleste merkeveksteder. For jeg vet at BOS ikke er alene om dette... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Eivind Soltvedt Posted April 23, 2005 Share Posted April 23, 2005 Er ikke en verkstedstime egentlig 45 minutter? Så "2 timer" egentlig er 1,5? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest K.E. Sjursen Posted April 23, 2005 Share Posted April 23, 2005 Ok. Da skal jeg avbestille ho BoS. Tipper jeg tar periodisk på NAF og montering av senkefjærer hos "Ragnars". Så tar jeg nivåreguleringen selv i garasjen (har lest på forumet her at det lar seg gjøre ganske enkelt selv). Så får jeg Esso eller noen med datastyrt utstyr til å ta 4-hjuls kontrollen i etterkant. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest K.E. Sjursen Posted April 25, 2005 Share Posted April 25, 2005 Da var periodisk utført. Høyre forhjulslager var litt ulyd i så det måtte byttes. Batteriet var løst, jeg har tydeligvis ikke skrudd fast skikkelig i vinter når jeg bytta. ..og det var det. Da er det skifte av fremfjærer på onsdagen hos "Ragnars", 1220,-. NB: (prøvde å skifte fremfjærene selv i går med cd-cardic klemmer, mendet var ikke mulig uten å ta store sjanser mtp sikkerhet). Men jeg fant ut at venstre fremfjær var knekt nederste halve omdrening. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
FrodeS Posted April 25, 2005 Share Posted April 25, 2005 venstre fremfjær var knekt nederste halve omdrening.[/i] ... og det så de ikke på EU ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest K.E. Sjursen Posted April 25, 2005 Share Posted April 25, 2005 Nei, men det synes ikke såfremt du ikke skrur av hjulet og stapper hodet inn og ser med fullt utslag på fjæra. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.