repvik Posted April 17, 2016 Posted April 17, 2016 I vinter ville plutselig ikke venstre bakdør åpne seg. Dørhåndtaket på innsiden gir ingen motstand, og dørhåndtaket på utsiden fungerer heller ikke. Får ikke av dørtrekket, ettersom lista rundt døra klemmer ned på klipsene langs kanten, og jeg kommer heller ikke til plastbeslaget rundt låsen. Selve låsemekanismen ser ut til å fungere som den skal. Noen som har forslag til hvordan døra kan åpnes? Quote
repvik Posted April 17, 2016 Author Posted April 17, 2016 Da har jeg fortsatt det samme problemet, pluss at jeg har et knust vindu. Ikke spesielt nyttig egentlig. Quote
Tor Anton Posted April 17, 2016 Posted April 17, 2016 Var borti det samme på en w202 å der måtte jeg rive av dørtrekket. Sent fra min D5803 via Tapatalk Quote
repvik Posted April 17, 2016 Author Posted April 17, 2016 Hvordan rev du det av? Har stått to mann og røska og revet, uten at det hjalp 😯 Sent from my SM-G935F using Tapatalk Quote
Dani mb Posted April 17, 2016 Posted April 17, 2016 I vinter ville plutselig ikke venstre bakdør åpne seg. Dørhåndtaket på innsiden gir ingen motstand, og dørhåndtaket på utsiden fungerer heller ikke. Får ikke av dørtrekket, ettersom lista rundt døra klemmer ned på klipsene langs kanten, og jeg kommer heller ikke til plastbeslaget rundt låsen. Selve låsemekanismen ser ut til å fungere som den skal. Noen som har forslag til hvordan døra kan åpnes? Hvis det er ikke motstand fra innsiden, er det kanskje pga barnesikringen er på. Fra utsiden er det mulig at du sprayer godt med løsemiddel og se om det hjelper... ( litt vanskelig å si noe om det kan hjelpe hvis det er noe mekanisk da) Quote
Dani mb Posted April 17, 2016 Posted April 17, 2016 Hvis du må absolutt ta av trekket, så må du: Ta av askebegeret på dør trekk, det er det ei skrue og kontakt til ledninger.... Ta av deksel bak håndtaket, der er det 2 skruer... Da er det skurken ved enden av døra som du kanskje ikke kommer til... Da er det best å løfte og dra oppover.... Quote
Dani mb Posted April 17, 2016 Posted April 17, 2016 nedfellbare seter, legg de ned og så kommer du til skruen på sida! Ikke det, så kan du prøve med en metall grillspidd å lirke på innsiden til du treffer vaieren til håndtaket og se om du kan dra den fremover slik at du kan åpne døra uten å ødelegge mye Quote
Sven Håkon Posted April 17, 2016 Posted April 17, 2016 For å demontere dørtrekket bak på 211: Skru ut skrue ved mansjetten for dørlåsen og fjern mansjetten Skru ut skruer bak deksel inni innvendig håndtak Askebegeret bak inkludert rammen det sitter fast i er festet med klips og må fjernes, skru deretter ut skrue bak askebegeret. Hold fast døren mens dørpanelet trekkes rett ut (fra dørflaten) Med alle klips løsnet (langs front, bunn og bakre del) kan dørpanelet løftes opp av leppen som holder det fast øverst Hold trekket fast mens ledninger løsnes fra dørkontrollenheten, og vaier for dørhåndtak tas av Quote
repvik Posted April 17, 2016 Author Posted April 17, 2016 Hvis det er ikke motstand fra innsiden, er det kanskje pga barnesikringen er på. Fra utsiden er det mulig at du sprayer godt med løsemiddel og se om det hjelper... ( litt vanskelig å si noe om det kan hjelpe hvis det er noe mekanisk da) Hendelen på innsiden kjennes rett og slett ut som wire har hoppet av. Quote
repvik Posted April 17, 2016 Author Posted April 17, 2016 Hold fast døren mens dørpanelet trekkes rett ut (fra dørflaten) Med alle klips løsnet (langs front, bunn og bakre del) kan dørpanelet løftes opp av leppen som holder det fast øverst Hold trekket fast mens ledninger løsnes fra dørkontrollenheten, og vaier for dørhåndtak tas av Altså, du har en 211 Sven Håkon. Kan du fortelle meg hvordan jeg skal trekke dørpanelet rett ut fra dørflaten når døra er igjen? Quote
repvik Posted April 17, 2016 Author Posted April 17, 2016 nedfellbare seter, legg de ned og så kommer du til skruen på sida! Ikke det, så kan du prøve med en metall grillspidd å lirke på innsiden til du treffer vaieren til håndtaket og se om du kan dra den fremover slik at du kan åpne døra uten å ødelegge mye Skal se om jeg får prøvd dette i morra. Quote
tommern57 Posted April 17, 2016 Posted April 17, 2016 Jeg ville kanskje ha tatt av dørplata på den døren som kan åpnes og studert nøye om det var noe lurt en kan gjøre. Er det f.eks mulig å flikke over barnesikringa med en bøybar plastdings? Kan man få det nødvendige rom for å gjøre noe med å trekke av pakningen inni kupeen? osv Det er ofte lettere når man kan kikke på den som virker? Quote
Dani mb Posted April 17, 2016 Posted April 17, 2016 Jeg ville kanskje ha tatt av dørplata på den døren som kan åpnes og studert nøye om det var noe lurt en kan gjøre. Er det f.eks mulig å flikke over barnesikringa med en bøybar plastdings? Kan man få det nødvendige rom for å gjøre noe med å trekke av pakningen inni kupeen? osv Det er ofte lettere når man kan kikke på den som virker? God idé! Eller Google litt Quote
Dani mb Posted April 17, 2016 Posted April 17, 2016 Er det til hjelp?? http://www.pelicanparts.com/techarticles/Mercedes-W211/97-INTERIOR-Rear_Door_Panel_Replacement/97-INTERIOR-Rear_Door_Panel_Replacement.htm Quote
Sven Håkon Posted April 17, 2016 Posted April 17, 2016 Hold fast døren mens dørpanelet trekkes rett ut (fra dørflaten) Med alle klips løsnet (langs front, bunn og bakre del) kan dørpanelet løftes opp av leppen som holder det fast øverst Hold trekket fast mens ledninger løsnes fra dørkontrollenheten, og vaier for dørhåndtak tas av Altså, du har en 211 Sven Håkon. Kan du fortelle meg hvordan jeg skal trekke dørpanelet rett ut fra dørflaten når døra er igjen? Mulig du får det til ved å demontere baksetet og listene rundt åpningen? Husker ikke riktig hvordan det ser ut akkurat nå.. Quote
Recommended Posts