Roger H. Posted December 25, 2006 Posted December 25, 2006 Tok ut E klassen fra vinterdvalen i min halvferdige garasje i dag, for så å oppdage at leieboerens katte har klatret og sklidd på skjermer både foran og bak, MED KLØRNA UTE..! F....n steike! Og jeg som la ny lakk på den i november! Har ikke ord....! Urk...! Stønn..!
CHARLIE Posted December 25, 2006 Posted December 25, 2006 Er ikke mulig!! :shock: Jæ..... katter, altså!! :angryfire:
Roger H. Posted December 25, 2006 Author Posted December 25, 2006 Jo, det er mulig....sinnsykt morsomt Hadde planer om å bestille sånt cover, men forseint.. grrr :evil: Hirr-hirr; kanskje sette opp husleia....?
Roger H. Posted December 25, 2006 Author Posted December 25, 2006 Har hørt at katter funker fint som poleringshetter også...he-he
Geggi Posted December 25, 2006 Posted December 25, 2006 Konstaterte akkurat det samme i morges jeg også Den jæ... pelsdotten kommer snart til å ende opp med blylodd i Boknafjorden.....
Roger H. Posted December 26, 2006 Author Posted December 26, 2006 Få tett garasja eller invister i cover :? Hadde cover på Chevy pickup`n jeg hadde før, herlig å dra over når jeg parkerte for vinteren..formsydd, fra California Car Cover company. Det ligg her ennå, kanskje kjerringa kan dra i gang symaskina..? Ikke bare ødelagte "rattrekk emnet" lakken min, han tok deler av nattesøvnen også, Leietakeren bor slik til at hvis "rattrekk emnet" kommer fykende ut, etter et velrettet spark, slag m.m, så ser`n hva som skjer, desverre
FrodeS Posted December 26, 2006 Posted December 26, 2006 Få tett garasja eller invister i cover :? Hadde cover på Chevy pickup`n jeg hadde før, herlig å dra over når jeg parkerte for vinteren..formsydd, fra California Car Cover company. Det ligg her ennå, kanskje kjerringa kan dra i gang symaskina..? Ikke bare ødelagte "rattrekk emnet" lakken min, han tok deler av nattesøvnen også, Leietakeren bor slik til at hvis "rattrekk emnet" kommer fykende ut, etter et velrettet spark, slag m.m, så ser`n hva som skjer, desverre Har du vurdert å be leieboeren dekke sadene, eller er det bare halshugging av katta som er interessant?
Geggi Posted December 26, 2006 Posted December 26, 2006 For min egen del så skal jeg bygge garasje med det nye huset, banna bein!
Roger H. Posted December 26, 2006 Author Posted December 26, 2006 "Rattrekk emne" eiern er vel neppe ansvarlig? Vel, han burde være det, om ei bikkje tygger litt på naboen, er jo det politisak med en gang, bikkja må slaktes og foten må erstattes/fikses..på eieren av hundens regning...kan vi dra denna litt lenger..? Bør/kan det gjelde eiere av "rattrekk emner" også? Vel-vel, malermesteren hadde noe han skulle ta igjenn på bilen, får vel få han til å se på det... Kanskje kan jeg tilby en ny type poleringshette, Extra soft og hårete? :D
Gøran Posted December 26, 2006 Posted December 26, 2006 Har sjekket opp angående katter og regler. Viser seg at eieren av dyret ikke har noen erstatnings plikt.. :/ Er flere katter i nabolaget her, men spesielt en som springer rundt i hagen og ødelegger alt nyplantet osv. (Kattepiss ødelegger ganske mye trær og busker) Har hatt lyst til å sende hundene etter den flere ganger. Men da hadde det gått ut over dem. (Selv om jeg har nesten hele nabolaget på min side)
Roger H. Posted December 26, 2006 Author Posted December 26, 2006 Regnet med det ja Hundeeiere er mye mer regulert Om man holder ei katte rett foran gapet på ei bikkje og den klapper til, så er det hundens/eierens anvar, iflge en god venn av meg som er engasjert i temaet..bikkjer Bilen skal nå stå ute, til porten i garasja er montert...Kattej...len skal slite med å komme inn da :D/
RuneT Posted December 26, 2006 Posted December 26, 2006 Har sjekket opp angående katter og regler. Viser seg at eieren av dyret ikke har noen erstatnings plikt.. :/ Er flere katter i nabolaget her, men spesielt en som springer rundt i hagen og ødelegger alt nyplantet osv. (Kattepiss ødelegger ganske mye trær og busker) Har hatt lyst til å sende hundene etter den flere ganger. Men da hadde det gått ut over dem. (Selv om jeg har nesten hele nabolaget på min side) Regler er èn ting, hva folk synes er rett er en helt annen. Jeg(kona) har 6 katter. Hvis noen hadde sagt og det var sannsynlig at mine hadde gjort noe slikt, så hadde jeg betalt ja (selv om det er for enkelt å betale seg ut av ting, men det hjelper kontra de som ikke tilbyr noe...). Nå er det vel slik at en lakkrens med forsegling hadde berget dette. Omlakk er det vel ingen som ønsker hvis ikke det er nødvendig. Jeg har til gode å se katter har skrapa gjennom det meste av lakk.... Tror skader etter klør kan sammenlignes med skader etter vaskemaskiner med unntak av maskinen legger stripene i samme retning.... Mitt råd: Snakk med katteeieren istedet for å snakke med alle naboene om drittkatta Det ordner seg sikkert på beste måte! Jeg vil faktisk gjerne vite om "mine" (barn eller katter) har gjort noe galt!
Olav Posted December 27, 2006 Posted December 27, 2006 Som tidligere nevnt her så kan nok slike riper fjernes med lakkrens, evt mattsliping og polering. Jeg har gjort slike jobber på biler der unger hadde "tegnet" på skjermene med småstein. Funka fint det. Og småstein er garantert skarpere enn katteklør. Men jeg er helt enig i at katter er noe herk. En tidligere nabo hadde en katt som likte godt å varme seg på panseret mitt om vinteren. Som takk pisset den ned i friskluftinntaket. Da var det nummeret før hodet ble adskilt fra kroppen.
LadyBenz_ Posted December 27, 2006 Posted December 27, 2006 Så me skal kappe hodet av alle ungene som skraper på bilene våre å da..??
LadyBenz_ Posted December 27, 2006 Posted December 27, 2006 Så me skal kappe hodet av alle ungene som skraper på bilene våre å da..?? ...kan jo begynne med en finger Nå er det jo LITT forskjell på en unge og en katt da Om en unge skraper opp bilen din, kan du jo faktisk kreve litt av foreldrene (om barnet er over en viss alder). Men la oss nå for guds skyld ikke dra dette for langt da......... Joa.. Men blir bare litt provosert av det folk skriver....
LadyBenz_ Posted December 27, 2006 Posted December 27, 2006 Joa.. Men blir bare litt provosert av det folk skriver.... ...av en litt fornøyelig tråd om katter som skraper opp biler ja ja...skulle kanskje ha advart mot en del sterke uttrykk
TEH Posted December 27, 2006 Posted December 27, 2006 Joda, katter er helt greie dyr så lenge jeg ikke trenger å ha noe med dem å gjøre da jeg er allergisk som fy. Men jeg mener tiden er moden for å enten lufte katter som hunder, med bånd, eller ha dem som innekatt. Det er en uting at katter skal få fly rundt og plage livet av naboer med kattedritt i sandkassa til ungene, rasererte blomsterbed, kattepiss på trappa og ellers på tomta og for å ikke snakke om oppripede biler.
Roger H. Posted December 27, 2006 Author Posted December 27, 2006 Ansvar har vel begge "parter", hvis en kan si det slik. Er man redd for bilen, må cover på og garasjedøra må være lukket, da får man ha godsakene ifred MEN, katteiere bør også være klar over at det (burde)hvile® et ansvar på dem, når deres kjæledegge snoker rundt i nabolaget Fortsatt god jul til alle
Recommended Posts
Please sign in to comment
You will be able to leave a comment after signing in
Sign In Now