repvik Posted April 14, 2016 Posted April 14, 2016 Nå som FM-nettet snart skrus av så blir radioen i bilaaah sørgelig taus. Gidder ikke styre med haugevis med CD'er, og min Audio 20 har ikke AUX inn. Men det er mulig å jukse til. Nødvendig utstyr: Torx 20 (eller deromkring, husker ikke i farta) Lite stjerneskrujern Loddebolt Audiokabel "Silent CD" Hele operasjonen går fint på en liten time. Steg 1: Tenning på, motor av. Sett girspaken i D. Åpne askebeger-lokket, og trekk dekselet over girspaken forsiktig rett opp: Steg 2: Trekk askebegeret rett ut. NB: Det er en relativt kort ledning, så ikke røsk alt du makter. Steg 3: Skru ut de to torx-skruene i bakkant. Kan være kjekt å lyse inn i åpningen for å se hvor de er (en på høyre og en på venstre side). Disse skruene løsner, så pass på at du ikke mister de nedi kabelkaos og gammelt støv! Steg 4: Om du har CDC, så er det tre ledninger som skal løsnes. De sitter ikke knallhardt, de har clips. Store mengder makt skal ikke være nødvendig. Vær spesielt forsiktig med den med to oransje ledninger, det er fiberoptisk (MOST). Steg 5: To nye torx-skruer, en på høyre og en på venstre side. Disse kommer ikke ut. Skru, skru og skru på de til du får rugga løs Audio 20-spilleren. Steg 6: Løsne antenneledningen og alle kablene som er samlet i en stor plugg på andre siden. Hele kabelharven løsner om du bruker hendelen, som vist på bildet under. Steg 7: Skru ut den ene skruen på toppen av Audio 20, samt de to øverste på baksiden som holder lokket på plass. Steg 8: Lokaliser disse to komponentene. Her skal audiokablene loddes på. Venstre kanal går på venstre komponent, høyre kanal på høyre komponent. Lodd ledningen på siden som vender bort fra den store chip'en lengre opp på bildet. Jord må også loddes til et fornuftig punkt, se bilde lengre ned. Da skal det se noenlunde likt dette ut: Jord loddet jeg på der det allerede lå loddetinn: Steg 9: Koble til ledninger på Audio20, sett inn Audio20, skru fast. Koble til ledninger på CDC, sett inn CDC, skru fast. Sett tilbake askebegeret. Sett på plass girspak-dekselet. Steg 10: Koble en lydkilde til din fantastiske AUX-plugg. Sett inn Silence-CD'n, spill CD og sett på noe musikk på AUX. Quote
Rudi Posted April 28, 2016 Posted April 28, 2016 Dette var en knallfin mod ! Dette kjenner jeg at jeg fikk lyst å gjøre. Quote
repvik Posted April 28, 2016 Author Posted April 28, 2016 Dette var en knallfin mod ! Dette kjenner jeg at jeg fikk lyst å gjøre. Det funker veldig bra, men det bråker en del når man plugger ut/inn jackpluggen i telefonen. Har plan om å lage en liten blåtanndings som er mer permanent. Forhåpentligvis får jeg også kobla rattkontrollene til den via litt magi. Sent from my SM-G935F using Tapatalk Quote
slippern Posted May 1, 2016 Posted May 1, 2016 Denne modden så jeg for ca 1år siden da jeg googlet meg nesten ihjel på hvordan man enkelt kunne få AUX.. Men jeg gikk for ny spiller da jeg ville ha flere funksjoner Men enkelt, billig og genialt! Quote
Recommended Posts