ruditurbo Posted April 13, 2016 Posted April 13, 2016 Hei, er ny på si her men har lust å dele litt bilder å info om mitt diesel turbo prosjekt som eg driver på me for tiden. Blir litt oppdateringer i ny å ne Bilen er 92mod 300tdt kjørd 350tusen ca. Før eg plukte den ned så hadde eg i 8mm 150cc pumpe fra Dieselmeken med hx40super turbo med intercooler å 3.5toms raka rør(fekk kjørd ein del med 2bar) Men jekk lei av å tenke på girkassen heile tiden så bestemte meg for å bygge den om til bane/drifting bil. Å håpte å ha den klar til neste år for eg gidde ikke stresse heheh Oppsette blir ca som dette i første omgang. Orginal motor med ny toppakning (om603) Holsetttt hx40super 14cm hus. Bmw 530d kasse, 5trins trur eg at eg har kjøpt 3toms rør fra turbo å inn i ic og inn i innsug. Orginalt innsug om sveist. 3,5toms rustfritt eksos(heima mekka) Grei nåkk Ic. 8mm 150cc pompe fra vår kjekke venn Dieselmeken. 2 olje kjølere på kver side framme. Stor Amcar radiator bak i bilen. bmw e36 coliovers. Bur kommer og til vinteren med stoler å seler. Har nettopp laget til feste til Ic fremme, å i dag har eg ponktet fast Mb clutch huse til 530d kassen. Det skal tigges nå om ei helg eller 2. Planen fremover er å ta ut auto kassa å få dreid til svingjule å lakt feste til girkassen under bilen. Så mode mellomakslingen fra bmw sånn den passer på den orginale. Gidder ikke skrive om kvar bilde eg legger ut i dag, men på sikt skal eg gjør når det er noe framskritt på det siste bilde, slik var det i motor rommet når eg kjørte me den før eg plukka bilen. Quote
ruditurbo Posted April 13, 2016 Author Posted April 13, 2016 åssen får eg tørna bildene rundt ? Quote
alelys Posted April 13, 2016 Posted April 13, 2016 alltid litt trasig å vri bilen(prøve) når det blir feil med meg må jeg av å te vri bilden på datan å laste de opp på nytt, mens d noen ganger funker å vri dem på photobucket hvor jeg laster opp mine bilder. Kult prosjekt, bare å pøse på med bilder Quote
ruditurbo Posted April 13, 2016 Author Posted April 13, 2016 alelys: før prøve å vri dem neste gang før eg legger ut noen bilder hehehe...¨ Kommer clutch over helga så eg på mailen, snakka med en kar som skal fikse svingjule så er masse på gang tommern57: vett det er både 5 å 6 trins, men hva eg har kjøpt er eg ikke sikker på hehehe Quote
FrodeS Posted April 14, 2016 Posted April 14, 2016 Tøft prosjekt. 150CC skulle vel holde til rundt om 450 hk, om resten spiller med? Hvorfor så engstelig for den originale girkassa? 722.3 er solide saker, som Mercedes har brukt originalt i biler med langt over 400 hk. Quote
ruditurbo Posted April 14, 2016 Author Posted April 14, 2016 Ja pompen skal holde til 450+hk sa søta bror pompe kongen Pompen skal tømes ut er måle jaa. Sikkert kjekkere å kjøre på bane med manuell kasse, aksa hart noen ganger. Å da lakte kassa fine lyder osv Quote
ruditurbo Posted April 16, 2016 Author Posted April 16, 2016 Da var auto kassa utav bilen, fytti grisen for en møkka jobb Kunne aldri hatt det som jobb nei Kom clutchen i posten i dag, vente til det kommer litt mer penger på konto nå så er det å få drid til svingjule. Foringene til girkassen blei bestilt i går, så dem kommer til uka. Så videre nå er det å få Tigga girkassen å få den prøvemontert å få lakt til girkasse traversen å hull til girskapen. Skal og sette i clutch å bremse pedalene en dag nå snart å rive ned alt av gamle bremse rør. Quote
Recommended Posts