bellika96 Posted April 11, 2016 Share Posted April 11, 2016 Hei har en mercedes w203 c 180. Når bilen står å bakker, og blir varm kommer det en summe/plystrelyd ut av luftdysene uten at ac er slått på. Kjører jeg et stykke så forsvinner lyden igjen Så lenge motoren er kald forekommer ikke lyden, men når den er blitt varm og ikke fått kjøling av luft så kommer lyden i klimaanlegget. Veldig irriterende , håper noen har vært borti det samme Sent fra min SM-G920F via Tapatalk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lowman Posted April 12, 2016 Share Posted April 12, 2016 stor sannsynlighet så er du tom for gass på AC systemet ditt Uten å se /lese noe mer om problemet der i virkeligheten Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
E_S Posted April 12, 2016 Share Posted April 12, 2016 Hvis det er lite gass, ikke så lite at kompressoren ikke slår inn, men litt for lite, suser det ofte i ekspansjonsventilen. Dette hører man ganske godt som "lyd inni dashbordet".. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bellika96 Posted April 12, 2016 Author Share Posted April 12, 2016 Okei må vell vurdere å bytte / fylle på gass. Noen som vet hva man kan forvente av pris på dette? Vet vianor tar ca. 1200,-. Sent fra min SM-G920F via Tapatalk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tommern57 Posted April 12, 2016 Share Posted April 12, 2016 Sånn røff tommelfingerregel er 1kr pr. gram Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lowman Posted April 12, 2016 Share Posted April 12, 2016 Okei må vell vurdere å bytte / fylle på gass. Noen som vet hva man kan forvente av pris på dette? Vet vianor tar ca. 1200,-. Sent fra min SM-G920F via Tapatalk du må gå på ett verksted og høre Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bellika96 Posted April 18, 2016 Author Share Posted April 18, 2016 Kom til å tenke på, hvis det er lite gass er det ikke snakk om en lekkasje da? Gassen kan jo ikke bare forsvinne... Sent fra min SM-G920F via Tapatalk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gr8pics Posted April 18, 2016 Share Posted April 18, 2016 Pussig, skulle akkurat starte en tråd om samme tema, stusset over den plystrelyden jeg også, litt sånn "ferdig kaffekanne" i det fjerne, mest på nivå 2 på vifta, avtar jo mer guffe jeg setter på, fortsatt kaldluft, men har ikke testet helt på minimum, så det er lite gass altså? Burde holde med 5-700gr etterfyll da? Lurer på om Svendsen har noe tilbud nå, de hadde nylig på oljeskift... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bellika96 Posted April 19, 2016 Author Share Posted April 19, 2016 Må vell prøve å skifte gass, men trasig hvis det er en lekkasje der Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marevan Posted April 20, 2016 Share Posted April 20, 2016 Det kan være slitt kupévifte og. Min hørtes litt sånn ut, og forsvant da jeg byttet. (1250kr ca for OEM) enkelt å bytte på 211 facelift i alle fall. Sent from my SM-G920F using Tapatalk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gr8pics Posted April 20, 2016 Share Posted April 20, 2016 Ja, den hvite som sitter rett under kupe filteret? Sent from my iPhone using Tapatalk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts