Jump to content

Hvem er best på avbalansering av hjul i Oslo?

KennethJ

Recommended Posts

Hei!

Jeg er møkklei av å kjøre rundt med dårlig avbalanserte hjul..

Bertel O. Steen er ikke i stand til å gjøre noe sånt, de har forsøkt et par ganger å få de ok før de ga beskjed om at jeg er uønsket som kunde :)

Hvor skal jeg dra med hjulene mine for å få de avbalansert ordentlig? Jeg er ikke så opptatt av pris, bare resultatet er så bra som overhodet mulig.

De bør også være i stand til å sjekke om det er urunde dekk/felger, samt sjekke om spacerne kødder til noe.

Hvis de også er i stand til å finne ekstremt små lekkasjer er det kult, siden to av dekkene ble helt tømt for luft i løpet av vinteren.

Sprøyte zalovann på er fint sjøl for å finne lekkasjer. Det kan være sånt som tar tid og derfor bedre å gjøre sjøl.

Pluss at det er fordel å sorte ut lufttap før en begynner å betale.

Å sjekke for urundt er greit å sette et punkt inntil felgkant og dreie hjulet mes bilen er jekka opp. Da ser du felgen med spacer på.

Joda, Bertel O Steen  kan avbalansere. Tror det er noe med dekkene dine eller felgene.??? Høydekast ???

Da burde BOS funnet ut av det i fjor, siden jeg har en komplett pakke bestående av både felger, dekk og lovlige spacere kjøpt hos de.

Jeg var for noen år siden hos ei dekksjappe på Gjelleråsen. Noen hundre meter mot Oslo fra rundkjøringa oppå toppen der. De hadde en maskin der de la vekt på dekket, og simulerte at det rullet med bil oppå seg. Den skulle kunne avdekke feil både på gummi og dekk. Ene gangen jeg handlet der, var det ett dekk de ikke fikk bra nok, så det ble skrotet, og nytt hentet frem.

Begynner som sagt å bli noen år siden.

• 4 weeks later...

Har erfart at dårlige dekk er den største synderen til kast i hjul som aldri blir bra, kan være så enkelt som at man har kjørt over en kant og slått korden, skal ikke så mye til før det begynner å merkes i 80+ :)

• 3 weeks later...

Jeg var hos Dekk1 på Ensjø.

Det ble mye bedre, men det viser seg at disse dyre felgene fra Brabus er bare søppel.

De har høydekast og full pakke, til tross for at de knapt er brukt og BOS nekter selvsagt å utbedre noe som helst.

Jeg vurderer for tiden hva jeg skal bytte de ut med.

Ergelig når du først har fått tak i litt spesielle felger, og veldig tam kundeoppfølging av BOS. Ikke bra.

Jeg var veldig fornøyd med sportpakkefelgene på min S211. Men slett ikke sikkert at disse går på E500 4matic sånn uten videre? Den bilen er vel litt kresen på felgbredde vs. innpress, samt dønn korrekt rulleomkrets.

Ta en kikk her http://www.martinsfelger.no/felger/felgguide.aspx?regno=bd51556 dersom du skal handle nytt, liker godt Image Delta felgene. Disse er 8x18 og da er det jo bare å flytte over dekkene... 

Jeg har hatt kontakt med en som har 4 sportpakkefelger med 8,5" bredde på alle 4.. Det kan være et alternativ.

Men jeg har mest lyst til å kjøpe nytt, og da av et merke jeg VET at er bra..

Problemet er at det bare er sykt vanskelig å finne noe jeg vil ha.

Jeg vil ha felger med litt mørk farge på, uten at de er svarte.

Og dekkene tror jeg blir byttet i samme slengen, har lyst til å finne noe som støyer mindre.

Lekkasje er det i to av hjulene også, uten at jeg har klart å identifisere den (har brukt såpevann for å finne uten hell) og da tenker jeg det er best med komplette hjul når jeg bytter.

Kjedelig å høre om Brabushjula og BOS :(

Virker det som at Dekk1 på Ensjø er flinke?

Må få avbalansert mine på nytt etter jeg fikk på to nye framdekk, og tror ikke jeg engang gidder å gå tilbake til Vianor og klage på avbalanseringa.