larsianer Posted April 11, 2016 Posted April 11, 2016 har en w211 220cdi 2008,som går meget ujavnt på tomgang når den er kald, jeg har skiftet dysene,og prøvd uten multi reima, og den bakker fortsatt ujevnt,det er ikke girkasse/converter relatert,da dette skjer når jeg har girvelgeren i N. så jeg lurer på om det kan være skitt i fuel distributor rail,er det mulig å rengjøre den?..noen som har gjort det? km stand 445,000 Quote
Eirik Tømmerås Posted April 11, 2016 Posted April 11, 2016 Det skal ikke gå an å få dritt i fuel railen, med mindre filteret har kolapset totalt eller at du har vært urenslig ved bytte av dysene... Quote
larsianer Posted April 11, 2016 Author Posted April 11, 2016 Er det mulig at fuel distrubutor er utslitt?,da jeg ønsker å eliminere den,slik at jeg får bilen til å gå på tomgang normalt,kan de 2 sensorene som er på railen være ødelagt,uten at det kommer noe kode? Quote
Eirik Tømmerås Posted April 12, 2016 Posted April 12, 2016 Railen er jo bare et høytrykksrør og kan vel ikke slites ut. Har du tatt diagnose med star? Quote
larsianer Posted April 12, 2016 Author Posted April 12, 2016 yepp ingen feil koder,jeg har også 3 andre feilsøkere,som ikke har funnet noen feilkoder noen som har en idee,om hva som kan forårsake at bilen bakker ujevnt når den er kald? Quote
mbgal! :O Posted April 12, 2016 Posted April 12, 2016 Hadde lignende ''feil'' som din bil, Bakket ujevnt når motoren var kald. Men ble grei når driftsvarm, Ble byttet EGR ventil(feilkode kom opp tilslutt) og det hjalp faktisk Quote
larsianer Posted April 12, 2016 Author Posted April 12, 2016 takk skal prøve å få lånt mæ en egr ventil å teste Quote
Eirik Tømmerås Posted April 12, 2016 Posted April 12, 2016 Jeg hadde et tilfelle med tett egr, bilen gikk da i nødmodus. Jeg tok da ut ventilen og gjorde den ren med crc-forgasserrens, og den har fungert siden, dette er nå over 2 år siden. Quote
larsianer Posted April 12, 2016 Author Posted April 12, 2016 æ har gjort den rein flere ganger,men skal prøve med crc forgasser rens , tusen takk for innspill Quote
Recommended Posts