gr8pics Posted April 11, 2016 Share Posted April 11, 2016 Så da er det på tide med litt kostbare verkstedutgifter føler jeg. Limpmode i dag, resatte seg ikke etter å ha skrudd av tenning, men etter en halvtimes tid uten motor igang. Feilkode P2767 Input/Turbine speed sensor b circuit no signal Iflg min faste MB mekaniker som har skrudd på MB siden 1970, er det flere sensorer i girkassa, disse kan slutte å virke, eller gi dårlig signal dersom de blir slammet ned. Ringte så Berghs, der kunne han ikke indikere noe som helst før han så koden selv, men at man mest sannsynlig måte bytte hele styringskortet, og ikke bare sensor, delepris ca 10 000 ink moms. Noen synspunkter erfaringer med dette? Dersom feilen lar seg resette, betyr vel det at sensoren fortsatt virker, eller? Tenker, at dersom den bare er slammet ned, så vil oljeskift med flushing fikse det hele, eller? Fikk også vite av min MB mekaniker, at dersom kassa flushes, behøver man ikke bytte filteret. Venter i spenning på noen ekspertuttalelser her Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gr8pics Posted April 11, 2016 Author Share Posted April 11, 2016 Glemte å legge til symptomene jeg opplevde under kjøring, i motbakker giret ikke bilen ned før jeg kicket den, eller at høyt nok turtal aktiverte turboen. Motoren virket uber treg og slapp, men det var vel limp mode? På min gamle S210 var limp mode kun 2 eller 3 gir, men på min nye S211 giret den, bare veldig tregt og sjelden... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts