Dagis Posted April 10, 2016 Share Posted April 10, 2016 Jeg holder på å tømme kjølesystemet på en w124 for frostvæske, og selve beholderen for frostvæske har noen dl seig oljegrøt som jeg vil ha ut, før jeg kobler den til og kjører motoren litt med rent vann. Går det an å tømme på Zalo eller felgrens eller lakktynner eller noe sånt? Åsså bare riste den noen minutter og tømme-for så gjennta prosessen noen ganger med vann? Eller risikerer jeg å gjøre skade på innvendige belegg i motor? Her er et bilde av hva som lå i beholderen: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dagis Posted April 10, 2016 Author Share Posted April 10, 2016 Fant noe fettløser og brukte det-gikk greit. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Olaf Posted April 11, 2016 Share Posted April 11, 2016 Jeg ville jo absolutt ha lurt på hvorfor det er olje i kjølevæsken, hvor kommer den fra? Med spørrende hilsen, Olaf Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dagis Posted April 11, 2016 Author Share Posted April 11, 2016 Det antas å være gåen toppakning som er synderen. Altså er tiden kommet for meg til å foreta et dypdykk i m102 motoren, siden jeg nå har to stk av de med dårlig topp/toppakning. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.