Jump to content

Hydr. dempere-hvor går slangen inn?


Dagis

Recommended Posts

Jeg var på verksted og fikk den nyinnkjøpte bilen opp på bukk,

for å sjekke tilstanden under.

Det så veldig bra ut,og det vi ble stående og fundere på,

var nivåmatingen-og hvor slangene går inn på demperene?

 

Bilen er en 1992 w124 230E Sedan.

Under panseret ser man pumpen i fremkant av toppen,

man ser væskebeholderen og rørene som går ned og bakover.

 

Mekanikerene sier at her må de hydraliske demperene være erstattet med ordinære,

ettersom de ikke finner noen slange som går inn på demperene.

 

Så-noen som vet hvor hydralikkslangene går inn på demperene?

Kan det være i toppen?

Link to comment
Share on other sites

Er det nivåregulering på bilen i det hele tatt? Om den har ASD (gul trekantlampe i speedometeret + varsellampe "ASD" nede til høyre) har den også hydraulikkpumpe, oljebeholder og rør bakover.. Stasjonsvogn har alltid nivåregulering, men det er forholdvis uvanlig å finne på sedan, der var det ekstrautstyr..

 

Link to comment
Share on other sites

slangen går inn på siden i toppen på demperen.

Er det nivå så skal det være kule på hver side bak å nivåføler på stabbstagget (sitter skrudd i gulvet).'

Biler med nivå har å to hull i brua som demperen er festet med, de andre har bare ett.

Men som det sies så er det ikke vanlig at disse har nivå.

Link to comment
Share on other sites

Er det nivåregulering på bilen i det hele tatt? Om den har ASD (gul trekantlampe i speedometeret + varsellampe "ASD" nede til høyre) har den også hydraulikkpumpe, oljebeholder og rør bakover.. Stasjonsvogn har alltid nivåregulering, men det er forholdvis uvanlig å finne på sedan, der var det ekstrautstyr..

Den har ASD ja.

Kanskje den ikke har nivå?

Retningsstabiliteten og måten bilen flyter gjennom svingene gir meg asossiasjoner til hydraulikk.

Link to comment
Share on other sites

slangen går inn på siden i toppen på demperen.

Er det nivå så skal det være kule på hver side bak å nivåføler på stabbstagget (sitter skrudd i gulvet).'

Biler med nivå har å to hull i brua som demperen er festet med, de andre har bare ett.

Men som det sies så er det ikke vanlig at disse har nivå.

Nå er det like før jeg legger om dekk bare for å få sett nærmere på dette.

Alternativt kan man kanskje se toppen av støtdemperen fra bagasjerom,

om man napper ut innredningen?

Link to comment
Share on other sites

Åpne panseret, og se på oljetanken.

 

Den har returrør for både nivå og ASD. Altså bare å telle antall rør som går inn på toppen av tanken.

 

Veldig uvanlig med nivå på en 230E sedan.

Den har to rør i av toppen på oljetanken?

Link to comment
Share on other sites

Åpne panseret, og se på oljetanken.

 

Den har returrør for både nivå og ASD. Altså bare å telle antall rør som går inn på toppen av tanken.

 

Veldig uvanlig med nivå på en 230E sedan.

Den har to rør i av toppen på oljetanken?

 

Stor fare for at det har vært nivå på den, da. Fant dere ventilen innunder?

Link to comment
Share on other sites

Nei.

Jeg får være tålmodig og vente til prosjektet går fremover,så finner jeg vel ut av det.

Bilen står nedsigen i blaut vårgrus i påvente av ny toppakning,

mens jeg leiter etter en kurant plass å gjøre arbeidet.

Link to comment
Share on other sites

Det er for drøy kost.

Å gå igang med arbeid jeg ikke har kompetanse til er så sin sak,

men å gjøre det med en koloni fiskemåker flyvende rundt hodet med skrik og skrål

-det blir for meget.Naboene mater dem.. :shock:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...