Dagis Posted April 9, 2016 Share Posted April 9, 2016 Jeg var på verksted og fikk den nyinnkjøpte bilen opp på bukk, for å sjekke tilstanden under. Det så veldig bra ut,og det vi ble stående og fundere på, var nivåmatingen-og hvor slangene går inn på demperene? Bilen er en 1992 w124 230E Sedan. Under panseret ser man pumpen i fremkant av toppen, man ser væskebeholderen og rørene som går ned og bakover. Mekanikerene sier at her må de hydraliske demperene være erstattet med ordinære, ettersom de ikke finner noen slange som går inn på demperene. Så-noen som vet hvor hydralikkslangene går inn på demperene? Kan det være i toppen? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
E_S Posted April 10, 2016 Share Posted April 10, 2016 Er det nivåregulering på bilen i det hele tatt? Om den har ASD (gul trekantlampe i speedometeret + varsellampe "ASD" nede til høyre) har den også hydraulikkpumpe, oljebeholder og rør bakover.. Stasjonsvogn har alltid nivåregulering, men det er forholdvis uvanlig å finne på sedan, der var det ekstrautstyr.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tor Anton Posted April 10, 2016 Share Posted April 10, 2016 slangen går inn på siden i toppen på demperen. Er det nivå så skal det være kule på hver side bak å nivåføler på stabbstagget (sitter skrudd i gulvet).' Biler med nivå har å to hull i brua som demperen er festet med, de andre har bare ett. Men som det sies så er det ikke vanlig at disse har nivå. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dagis Posted April 10, 2016 Author Share Posted April 10, 2016 Er det nivåregulering på bilen i det hele tatt? Om den har ASD (gul trekantlampe i speedometeret + varsellampe "ASD" nede til høyre) har den også hydraulikkpumpe, oljebeholder og rør bakover.. Stasjonsvogn har alltid nivåregulering, men det er forholdvis uvanlig å finne på sedan, der var det ekstrautstyr.. Den har ASD ja. Kanskje den ikke har nivå? Retningsstabiliteten og måten bilen flyter gjennom svingene gir meg asossiasjoner til hydraulikk. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dagis Posted April 10, 2016 Author Share Posted April 10, 2016 slangen går inn på siden i toppen på demperen. Er det nivå så skal det være kule på hver side bak å nivåføler på stabbstagget (sitter skrudd i gulvet).' Biler med nivå har å to hull i brua som demperen er festet med, de andre har bare ett. Men som det sies så er det ikke vanlig at disse har nivå. Nå er det like før jeg legger om dekk bare for å få sett nærmere på dette. Alternativt kan man kanskje se toppen av støtdemperen fra bagasjerom, om man napper ut innredningen? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tor Anton Posted April 10, 2016 Share Posted April 10, 2016 innv i bilen er det bare muttera. Slangen sitter på demperen i hjulhuset. Se inn bak hjulet så ser du dette. tar under 5sek å sjekke dette. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marevan Posted April 10, 2016 Share Posted April 10, 2016 Google opp bilde av nivådemperne, så ser du fort forskjellene. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
FrodeS Posted April 15, 2016 Share Posted April 15, 2016 Åpne panseret, og se på oljetanken. Den har returrør for både nivå og ASD. Altså bare å telle antall rør som går inn på toppen av tanken. Veldig uvanlig med nivå på en 230E sedan. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dagis Posted April 15, 2016 Author Share Posted April 15, 2016 innv i bilen er det bare muttera. Slangen sitter på demperen i hjulhuset. Se inn bak hjulet så ser du dette. tar under 5sek å sjekke dette. Kommer ikke til slik bilen står nå. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dagis Posted April 15, 2016 Author Share Posted April 15, 2016 Åpne panseret, og se på oljetanken. Den har returrør for både nivå og ASD. Altså bare å telle antall rør som går inn på toppen av tanken. Veldig uvanlig med nivå på en 230E sedan. Den har to rør i av toppen på oljetanken? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
FrodeS Posted April 15, 2016 Share Posted April 15, 2016 Åpne panseret, og se på oljetanken. Den har returrør for både nivå og ASD. Altså bare å telle antall rør som går inn på toppen av tanken. Veldig uvanlig med nivå på en 230E sedan. Den har to rør i av toppen på oljetanken? Stor fare for at det har vært nivå på den, da. Fant dere ventilen innunder? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dagis Posted April 15, 2016 Author Share Posted April 15, 2016 Nei. Jeg får være tålmodig og vente til prosjektet går fremover,så finner jeg vel ut av det. Bilen står nedsigen i blaut vårgrus i påvente av ny toppakning, mens jeg leiter etter en kurant plass å gjøre arbeidet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
FrodeS Posted April 15, 2016 Share Posted April 15, 2016 I verste fall så bytter du bare toppakning ute i grusen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dagis Posted April 15, 2016 Author Share Posted April 15, 2016 Det er for drøy kost. Å gå igang med arbeid jeg ikke har kompetanse til er så sin sak, men å gjøre det med en koloni fiskemåker flyvende rundt hodet med skrik og skrål -det blir for meget.Naboene mater dem.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.