Jump to content

finnes det en måte å fjerne carbon fra ventilene uten å ta av toppen?

larsianer

Recommended Posts

hvis æ ikke tar helt feil,så ligger dysa rett over stemplet på en 220cdi, det vil si at jeg ikke får renset kanalene  og dyse sete,og det var dær jeg kunne trengt litt rensing,hva tror dere om å fylle feks forgasser rens i egr ventil hullet???altså jeg fjerner egr ventilen,og sprayer en hel boks med forgasser rens ned dær,og så lar jeg det fordampe i et par tima,hva tror dere???

noen som har gjort dette før,eller vet av noe kjemisk stoff jeg kan bruke?

I gamle dager var det å dusje vann rett i innsuget mens motoren ble holdt på 2000-3000 rpm.

Vannmengde såpass mye at den hadde trøbbel med å holde turtallet oppe. Vannet tar soten, men store biter koks kan løsne og gjøre skade. Kanskje litt drøyt på en cdi? Vann lar seg jo ikke komprimere, så det er ikke særlig snilt mor stempeltopper.

Blåst toppakning kan være en bivirkning. Du kan jo Google "cleaning dieselengine with water" og lese masse erfaringer. Jeg hadde glatt prøvd på en billig bil:P

Regner med kritiske røster her kan advare om konsekvenser? 8)

trur ikke æ tørr å teste vann,da jeg tenker på hydro-lock

hva tror dere om denne http://billigbilpleie.no/product/motip-egr-turbo-rens-500-ml-11374/

er jo også et lokk foran egr ventilen,jeg tenkte å løsne denne,og så dreie meg et lokk,som passer,med en inngang på...det burde da funke??

men jeg sku fått noen flere innspill før jeg hiver meg igang