larsianer Posted April 9, 2016 Share Posted April 9, 2016 Er det noe middel,eller noen framgangs måte for å fjerne carbon/koks fra ventilene i toppen, uten å måtte demontere den Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eirik Tømmerås Posted April 9, 2016 Share Posted April 9, 2016 Det finnes rensemiddel for det bruket som du heller på tanken. Husker ikke fabrikant, kanskje Lique Moly. Har brukt det selv på 190´n, effekten vet jeg ingenting om da jeg selvfølgelig ikke tok av toppen etterpå for å se Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
larsianer Posted April 9, 2016 Author Share Posted April 9, 2016 hvis æ ikke tar helt feil,så ligger dysa rett over stemplet på en 220cdi, det vil si at jeg ikke får renset kanalene og dyse sete,og det var dær jeg kunne trengt litt rensing,hva tror dere om å fylle feks forgasser rens i egr ventil hullet???altså jeg fjerner egr ventilen,og sprayer en hel boks med forgasser rens ned dær,og så lar jeg det fordampe i et par tima,hva tror dere??? noen som har gjort dette før,eller vet av noe kjemisk stoff jeg kan bruke? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RuneT Posted April 9, 2016 Share Posted April 9, 2016 I gamle dager var det å dusje vann rett i innsuget mens motoren ble holdt på 2000-3000 rpm. Vannmengde såpass mye at den hadde trøbbel med å holde turtallet oppe. Vannet tar soten, men store biter koks kan løsne og gjøre skade. Kanskje litt drøyt på en cdi? Vann lar seg jo ikke komprimere, så det er ikke særlig snilt mor stempeltopper. Blåst toppakning kan være en bivirkning. Du kan jo Google "cleaning dieselengine with water" og lese masse erfaringer. Jeg hadde glatt prøvd på en billig bil:P Regner med kritiske røster her kan advare om konsekvenser? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
larsianer Posted April 9, 2016 Author Share Posted April 9, 2016 trur ikke æ tørr å teste vann,da jeg tenker på hydro-lock hva tror dere om denne http://billigbilpleie.no/product/motip-egr-turbo-rens-500-ml-11374/ er jo også et lokk foran egr ventilen,jeg tenkte å løsne denne,og så dreie meg et lokk,som passer,med en inngang på...det burde da funke?? men jeg sku fått noen flere innspill før jeg hiver meg igang Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.