slippern Posted April 8, 2016 Posted April 8, 2016 Har en 722.9 automatkasse i min e-klasse w211.. Noen kjente problemer med denne? Opplever fortiden at den går veldig lavt på turtallet før den girer fra feks 3->2 og 2->1 er enda værre, og dermed oppleves girskifte som hardt og hakkete.. Turtallet 850-1000 har også en tendens til og hoppe ørlite. Quote
lowman Posted April 8, 2016 Posted April 8, 2016 er det en e350 du har? Det er typisk med converter på disse.det finnes også software oppdatering som forbedrer det "problemet "som du sier du har..med turtall før nedskifting..osv. Det har også vert feil på noen av skifteventilene i ventil blokka.husker ikke hvilken av dem,men det er rep løsning på spesifikk feilkode,,der det innebærer å skifte en av ventilene i ventil blokka..eller "hydraulikk" enheten.om jeg ikke husker feil. Hopper turtallet..så har du nok en converter som ikke er god..og eller Lock up ventil. Det er sikkert feilkoder inne på bilen..så anbefaler deg å få lest av dem først. Quote
KennethJ Posted April 8, 2016 Posted April 8, 2016 At girskiftet oppleves som hardt og rykkete tenker jeg kan være relatert til lockup som ikke slipper som den skal. Quote
slippern Posted April 9, 2016 Author Posted April 9, 2016 Er en 280/320 v6 jeg har. Når bilen står i D + oppoverbakke står den fint i still uten å skli bakover... Satt i Sport-modus idag, og problemet nå er egentlig minimalt.. Tenker en god flushing av kasse + software oppgradering vil gjøre susen.. Byttet vell og merke olje hos Mercedes-forhandler for 25k km siden.. Quote
Megaoctane Posted April 11, 2016 Posted April 11, 2016 Det var ikke sååå mye... Får håpe det ordner seg med litt skylling. Quote
slippern Posted April 11, 2016 Author Posted April 11, 2016 Den har oppført seg eksemplarisk nå.. Skal sørover til Arendal i sommer, må vell stoppe innom Bergs eller nå på turen Quote
Recommended Posts