Jump to content

BAS,ESP, SBC/ Batteri


Cecilie

Recommended Posts

veeeelll----før man kommenterer eller lager seg opp en mening om sånn "innlegg" som dette..så ville iallefall jeg ha SETT den regninga...og ALT som er gjort...før man sier noe som helst.

 

tviler veeeeeeeeeeldig på at samme HVA verksted det er..at dem har lagt REGNING på 40 tusen kroner..og bare skifta ett batteri.

Link to comment
Share on other sites

Jeg håper og tror at Cecilie mente de laget en "tilbudsliste" på mulige feil og kostnad på reparasjon som endte opp på 40.000.- ?

 

Det nevnes ikke hvilken bil det gjelder, men jag har hatt liknende meldinger både på min E og S klasse med forskjellige årsaker, men når batteri kom opp så burde vel BOS selv klare å diagnostisere dette riktig.

 

Min erfaring med BOS er dessverre i samme gate som Cecilie: De finner ting som de mener bør repareres som ingen andre finner og noen ganger føler jeg at de oppkonstruerer feil som ikke eksisterer bare for å forsøke å tjene ekstra penger. Jeg setter helst ikke bilene mine til service eller reparasjon hos BOS hvis jeg kan unngå det.

 

Link to comment
Share on other sites

Det jeg leser er at de prøvde andre ting først og til slutt prøvde nytt batteri, så regninga kom på 40 lapper

Slik leste jeg det også. Tipper de ikke har fulgt sine egne retningslinjer. I wiz pleier det å være meget fornuftige trinn på feilsøking av det jeg har sett. (dog ikke så mye dessverreheldigvis)

 

Skal man eie premium/dyr bil, uten garanti, bør man kunne gjøre feilsøkingen selv og handle rimelige deler, eller ha velfylt lommebok.

 

Sent from my SM-G920F using Tapatalk

 

 

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Jaja folkens, takk for "hyggelige" tilbake meldinger!

Enten har jeg svrevet feil eller så har jeg blitt hardt misforstått!

 

Bilen var sendt inn til diagnose/sjekk og de sa det skulle koste såpass å reparere feilen, bytta batteri feilen ble borte men er tilbake igjen! Forskjellige folk har sagt at Sbc BAS ESP feilmeldinger kommer også bare av at ABS ringen på drivakslen er gåen, MB sa også at ABS ring var gåen, men så er greia at når mbs diagnose viser at sbc er gåen, kan det fortsatt stemme at det er på grunn av ABS ringen de får opp feilmelding om SBC?

Eller Sbc gåen hvis MB diagnose sier det?

Link to comment
Share on other sites

ABS ring gåen kan generere en hel del feil, men eksakt HVA sier koden mtp SBC enheten da?

er det C249F f.eks så betyr det at terskelen på antall aktiveringer er nådd. Kan nullstilles, eller programmeres inn flere aktiveringer på disse med STAR, men det er ikke noe man helt uten videre bør gjøre. Ny SBC pumpe koster 12.100 eller så pluss mva hos autotrio, så kommer montering i tillegg... Da med ny bremsevæske, osv.

Lite man kan gjøre annet enn å gjette og spekulere uten å vite akkurat hvilke feilmeldinger som lå inne, men håper du ble et snev av mer klok likevel :)

Link to comment
Share on other sites

Det husker jeg faktisk ikke,men det bare sto at en oppdatering var nødvendig for å restarte timeren.

 

Fullt så enkelt er det vel strengt tatt ikke? Det er en "oppdatering" som skal forskyve terskelen fra 5 mill aktiveringer til 7.

 

 

Uansett så hadde det vært greit å høre litt mer om hva som faktisk er feilen i dette tilfellet. Er det feil på ABS-ring, så finner man det ganske fort med diagnosen. Det er samme feilmelding på føler og ring.

Link to comment
Share on other sites

Når jeg leser det her kjenner jeg hvor inni h...... jeg angrer på at jeg kjøpte S211 220 cdi og heller ikke gikk for den mye rimeligere S124 E220 bensin tilbake for snart 5 år siden...

 

Bare å legge ut på finn før SBC går til helvete  :D

Link to comment
Share on other sites

Skjit de der ABS-ringene. Vanlig stål innkapselet i plast. De hadde nå kunne kostet på rustfritt akkurat der.

De holder jo som regel ikke mer enn en 3-500.000 km og 8-10 år så det er jo elendig. Kjempevanskelig å dyrt å bytte og 😂😂 :lol: :lol:

Link to comment
Share on other sites

Skjit de der ABS-ringene. Vanlig stål innkapselet i plast. De hadde nå kunne kostet på rustfritt akkurat der.

Kjempevanskelig å dyrt å bytte og 😂😂 :lol: :lol:

Det spørs hva du hadde sagt hvis du hadde måttet gjøre den jobben på min eller FrodeS sin bil hvor alt sitter i stein. Og når jeg byttet ringen så tok jeg hjullageret samtidig da bilen er gått 350.000 km. Bare det var et kapittel for seg selv...
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...