Cecilie Posted April 8, 2016 Share Posted April 8, 2016 Noen som har erfart noe så latterlig før? Bos sjekka bilen med ovennevnte feil og lagde en regning på 40.000kr det som måtte til var batteribytte! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marevan Posted April 10, 2016 Share Posted April 10, 2016 De kan butikk! Jeg tar på meg batteribytte for 30.000 om noen er interessert! Hele 25% rabatt! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lowman Posted April 10, 2016 Share Posted April 10, 2016 veeeelll----før man kommenterer eller lager seg opp en mening om sånn "innlegg" som dette..så ville iallefall jeg ha SETT den regninga...og ALT som er gjort...før man sier noe som helst. tviler veeeeeeeeeeldig på at samme HVA verksted det er..at dem har lagt REGNING på 40 tusen kroner..og bare skifta ett batteri. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
TAN1954 Posted April 12, 2016 Share Posted April 12, 2016 Jeg håper og tror at Cecilie mente de laget en "tilbudsliste" på mulige feil og kostnad på reparasjon som endte opp på 40.000.- ? Det nevnes ikke hvilken bil det gjelder, men jag har hatt liknende meldinger både på min E og S klasse med forskjellige årsaker, men når batteri kom opp så burde vel BOS selv klare å diagnostisere dette riktig. Min erfaring med BOS er dessverre i samme gate som Cecilie: De finner ting som de mener bør repareres som ingen andre finner og noen ganger føler jeg at de oppkonstruerer feil som ikke eksisterer bare for å forsøke å tjene ekstra penger. Jeg setter helst ikke bilene mine til service eller reparasjon hos BOS hvis jeg kan unngå det. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tommern57 Posted April 12, 2016 Share Posted April 12, 2016 Det jeg leser er at de prøvde andre ting først og til slutt prøvde nytt batteri, så regninga kom på 40 lapper Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lowman Posted April 12, 2016 Share Posted April 12, 2016 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marevan Posted April 13, 2016 Share Posted April 13, 2016 Det jeg leser er at de prøvde andre ting først og til slutt prøvde nytt batteri, så regninga kom på 40 lapper Slik leste jeg det også. Tipper de ikke har fulgt sine egne retningslinjer. I wiz pleier det å være meget fornuftige trinn på feilsøking av det jeg har sett. (dog ikke så mye dessverreheldigvis) Skal man eie premium/dyr bil, uten garanti, bør man kunne gjøre feilsøkingen selv og handle rimelige deler, eller ha velfylt lommebok. Sent from my SM-G920F using Tapatalk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cecilie Posted May 2, 2016 Author Share Posted May 2, 2016 Jaja folkens, takk for "hyggelige" tilbake meldinger! Enten har jeg svrevet feil eller så har jeg blitt hardt misforstått! Bilen var sendt inn til diagnose/sjekk og de sa det skulle koste såpass å reparere feilen, bytta batteri feilen ble borte men er tilbake igjen! Forskjellige folk har sagt at Sbc BAS ESP feilmeldinger kommer også bare av at ABS ringen på drivakslen er gåen, MB sa også at ABS ring var gåen, men så er greia at når mbs diagnose viser at sbc er gåen, kan det fortsatt stemme at det er på grunn av ABS ringen de får opp feilmelding om SBC? Eller Sbc gåen hvis MB diagnose sier det? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rudi Posted May 2, 2016 Share Posted May 2, 2016 ABS ring gåen kan generere en hel del feil, men eksakt HVA sier koden mtp SBC enheten da? er det C249F f.eks så betyr det at terskelen på antall aktiveringer er nådd. Kan nullstilles, eller programmeres inn flere aktiveringer på disse med STAR, men det er ikke noe man helt uten videre bør gjøre. Ny SBC pumpe koster 12.100 eller så pluss mva hos autotrio, så kommer montering i tillegg... Da med ny bremsevæske, osv. Lite man kan gjøre annet enn å gjette og spekulere uten å vite akkurat hvilke feilmeldinger som lå inne, men håper du ble et snev av mer klok likevel Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Davor Posted May 2, 2016 Share Posted May 2, 2016 Jeg fikk i dag i instrumentpanelet melding om "service brakes".Viste seg at SBC skulle bare reprogrameres. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rudi Posted May 2, 2016 Share Posted May 2, 2016 Jeg fikk i dag i instrumentpanelet melding om "service brakes".Viste seg at SBC skulle bare reprogrameres. Og hva var feilkoden? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Davor Posted May 2, 2016 Share Posted May 2, 2016 Det husker jeg faktisk ikke,men det bare sto at en oppdatering var nødvendig for å restarte timeren. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cecilie Posted May 9, 2016 Author Share Posted May 9, 2016 Takk for svar Hvor stod det at oppdatering var nødvendig for å restarte timeren? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eirik Tømmerås Posted May 9, 2016 Share Posted May 9, 2016 Når jeg leser det her kjenner jeg hvor inni h...... jeg angrer på at jeg kjøpte S211 220 cdi og heller ikke gikk for den mye rimeligere S124 E220 bensin tilbake for snart 5 år siden... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
FrodeS Posted May 10, 2016 Share Posted May 10, 2016 Det husker jeg faktisk ikke,men det bare sto at en oppdatering var nødvendig for å restarte timeren. Fullt så enkelt er det vel strengt tatt ikke? Det er en "oppdatering" som skal forskyve terskelen fra 5 mill aktiveringer til 7. Uansett så hadde det vært greit å høre litt mer om hva som faktisk er feilen i dette tilfellet. Er det feil på ABS-ring, så finner man det ganske fort med diagnosen. Det er samme feilmelding på føler og ring. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Megaoctane Posted May 10, 2016 Share Posted May 10, 2016 Når jeg leser det her kjenner jeg hvor inni h...... jeg angrer på at jeg kjøpte S211 220 cdi og heller ikke gikk for den mye rimeligere S124 E220 bensin tilbake for snart 5 år siden... Bare å legge ut på finn før SBC går til helvete Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eirik Tømmerås Posted May 10, 2016 Share Posted May 10, 2016 Skjit de der ABS-ringene. Vanlig stål innkapselet i plast. De hadde nå kunne kostet på rustfritt akkurat der. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rudi Posted May 10, 2016 Share Posted May 10, 2016 Skjit de der ABS-ringene. Vanlig stål innkapselet i plast. De hadde nå kunne kostet på rustfritt akkurat der. De holder jo som regel ikke mer enn en 3-500.000 km og 8-10 år så det er jo elendig. Kjempevanskelig å dyrt å bytte og 😂😂 :lol: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eirik Tømmerås Posted May 10, 2016 Share Posted May 10, 2016 Skjit de der ABS-ringene. Vanlig stål innkapselet i plast. De hadde nå kunne kostet på rustfritt akkurat der. Kjempevanskelig å dyrt å bytte og 😂😂 :lol: Det spørs hva du hadde sagt hvis du hadde måttet gjøre den jobben på min eller FrodeS sin bil hvor alt sitter i stein. Og når jeg byttet ringen så tok jeg hjullageret samtidig da bilen er gått 350.000 km. Bare det var et kapittel for seg selv... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.