Jump to content

Ulyd i lager/Kardang W211: Vanskelig å bytte? Spesialverktøy

TAN1954

Recommended Posts

Hadde min E240T på et ikke-merkeverksted for å fikse noe, så sier de at de hører en meget tydelig hylelyd fra "et sted foran kardangen"

(Kanskje derfor jeg syns den bråker så ille i forhold til min S- klasse, men som sjåfør sitter jo aldri bak der...kanskje jeg har kjørt ganske langt med dette uten å reagere)

Ikke aner jeg noe om bakaksel-konstruksjonen spesifikt her her , men dete verkstedet var både usikre på om det var et lager foran kardangen og på hvordan de fikk ut mellomakselen. Så jeg må finne ut litt selv her først.

Er det noe mer enn et lager under til mellomakselen da?  Pluss kryssleddene? Kan ikke huske det fra mine gamle Opel rekord...

Kardang?

Noen andre med erfaring på ulyd og service her eller et verksted som kan ha litt innsikt?  (nei....ikke BOS....!).

Dette hadde jeg fått byttet på min også,han som gjorde jobben visste med en gang hva det var når vi tok en test tur for å høre hvor lyden kom fra,jeg var sikker på at den kom ett sted framme men egentlig kom den under bilen.Ikke veldig dyr reparasjon heller,tror jeg betalte 1500kr inkludert nytt lager.

Hei,

Ja, jeg må innrømme jeg misforsto litt og forledet dere til mellomaksel-lageret.

De mente "fremre del, inne i kardangen". Pinjong-lageret kalles det vist fikk jeg høre av en med mer kunnskap enn meg.

Beste er vel å bytte hele bakaksel-huset / kardangen.

Ny er uaktuell til prisen hos MB, men masse brukte finnes til 1710 av nypris ser jeg. Sliter dog med å finne utvekslingen bak på 240T, den er ikke så vanlig som W211 -modell, mest 220 diesel av W211 ser jeg.

Får lete litt.