TAN1954 Posted April 7, 2016 Share Posted April 7, 2016 Hadde min E240T på et ikke-merkeverksted for å fikse noe, så sier de at de hører en meget tydelig hylelyd fra "et sted foran kardangen" (Kanskje derfor jeg syns den bråker så ille i forhold til min S- klasse, men som sjåfør sitter jo aldri bak der...kanskje jeg har kjørt ganske langt med dette uten å reagere) Ikke aner jeg noe om bakaksel-konstruksjonen spesifikt her her , men dete verkstedet var både usikre på om det var et lager foran kardangen og på hvordan de fikk ut mellomakselen. Så jeg må finne ut litt selv her først. Er det noe mer enn et lager under til mellomakselen da? Pluss kryssleddene? Kan ikke huske det fra mine gamle Opel rekord... Kardang? Noen andre med erfaring på ulyd og service her eller et verksted som kan ha litt innsikt? (nei....ikke BOS....!). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rudi Posted April 7, 2016 Share Posted April 7, 2016 mellomaksellageret er et svakt punkt. har byttet dette på andres og egen 211. sjekk dette grundig i første omgang... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Davor Posted April 8, 2016 Share Posted April 8, 2016 Dette hadde jeg fått byttet på min også,han som gjorde jobben visste med en gang hva det var når vi tok en test tur for å høre hvor lyden kom fra,jeg var sikker på at den kom ett sted framme men egentlig kom den under bilen.Ikke veldig dyr reparasjon heller,tror jeg betalte 1500kr inkludert nytt lager. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
TAN1954 Posted April 11, 2016 Author Share Posted April 11, 2016 Hei, Ja, jeg må innrømme jeg misforsto litt og forledet dere til mellomaksel-lageret. De mente "fremre del, inne i kardangen". Pinjong-lageret kalles det vist fikk jeg høre av en med mer kunnskap enn meg. Beste er vel å bytte hele bakaksel-huset / kardangen. Ny er uaktuell til prisen hos MB, men masse brukte finnes til 1710 av nypris ser jeg. Sliter dog med å finne utvekslingen bak på 240T, den er ikke så vanlig som W211 -modell, mest 220 diesel av W211 ser jeg. Får lete litt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts